Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9441 til 9460 af 26633
-
Foran alteret Herman Bang
Forumindlægjeg skal skrive en aflevering, hvor jeg skal lave en person karakteristik af personerne i novellen. jeg har skrevet om bruden, brudgommen og gæsterne, men jeg skal også skriver om kammerherren (brudens fader) men kan ikke rigtig komme videre :-( HJÆLP MIG ! -
Islam (Pilgrimsrejse: Højdepunktet)
ForumindlægSidder lidt fast med disse to linjer: Ifølge islam skal pilgrimmene bede her fra middag til solnedgang for at følge de regler for pilgrimsfærden, som Muhammed har fastlagt. (Hjælp) Denne ståen ved Arafat er kulminationen i pilgrimsfærden (…) Her ved Arafat skal familien bede hele... -
Melodik og harmonik
ForumindlægJeg sidder her og skal forberede mig til eksamen i musik. Jeg er lidt i tvivl om hvad satan melodik og harmonik er? Nogle der ka hjælpe jeg har numrene "Nirvana - Lithium" og "Soundgarden - Black Hole Sun" -
Forskelle/Ligheder
ForumindlægForskel og lighed i ørneflugten og den grimme ællng? -
hvilke metoder?
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om hvilke metoder jeg har benyttet mig af når jeg har; redegjort for nogle bestemte modefænomener fra industrialiseringen til idag? (Historie A) Jeg har jo bare valgt nogle tekster hvor, der stod noget om dette? hvad hedder det i 'metode-sprog' :) -
Hvilken metode - samfundsfag?
ForumindlægHej! Jeg kan ikke helt finde ud af hvilken metode, der benyttes, når man bruger statistikker. Et eksempel er det, der er vedhæftet. -
Vægten af Kim Fupz Aakeson
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med hvad temaet og budskabet er i novellen? ;-) På forhånd tak. -
Engelsk A skriftlig Litterært Essay
ForumindlægHej. Hvis man nu vælger at skrive Et Litterært Essay i skriftlig Engelsk A. Er det så ligesom at skrive en litterær artikel i Dansk? Eller? -
Hvilken metode?
ForumindlægNår jeg har læst og redegjort for hovedsynspunkterne i anti-terror pakken, har jeg så anvendt den kvalitative metode inde for samfundsfaget? Eftersom jeg behandler 'blød data' og ønsker at forstå hensigten med loven må det vel være kvalitativt? eller er det en helt anden metode jeg anv... -
Saltes opløselighed i vand
ForumindlægJeg kom bare til at fundere over, hvad vi skal bruge den viden til i hverdagen, som forsøget 'saltes opløselighed i vand' giver? Altså hvad kan vi bruge det til at vi ved hvornår et salt danner bundfald eller ej? Tænker bare hvis jeg skal prøve at perspektivere forsøget lidt :-) -
Ved Søen Morteza Seighali
ForumindlægEr de nogen Analys dem Ved Søen Morteza Seighali -
Et selskab af danske kunstnere i Rom
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at udføre en billedanalyse af vedhæftede billede (Et selskab af danske kunstnere i Rom). Jeg undrer mig over følgende spørgsmål: Retorik: Er der tale om et retorisk billede med en særlig hensigt? Hvilke argumenter indeholder billedet i så fald? Hvilke appelformer benyttes?... -
Pär lagerkvist: far och jag teksten?
ForumindlægHejj! Er der nogen der ligger inde med teksten, som kan scanne den ind og lægge den op eller ved hvor jeg kan finde den på nettet? Jeg skal bruge den til min srp, og jeg kan ikke finde den nogen steder :/ Hjælp! -
hjææælp
Forumindlæghvad vil det sige når noget er semikvantitativ (BIOTEKNOLOGI) -
Kilde, primær og sekundær?
ForumindlægHvad er en kilde og hvilke typer findes? Hvad er en primær kilde? Hvad er en sekundær kilde? -
KOMMA
ForumindlægJeg ville bare spørge om hvor mange fejl, man skal have..... Jeg ville bare spørge om, hvor mange fejl, man skal have..... Hvilken sætning er rigtig? Jeg har hørt, at man skal sætte komma før hv-ordene - nu er jeg bare lidt forvirret -
Fysik eksamens projekt forsøg ideer
ForumindlægHej, jeg er igang med fysik eksamensprojekt og har valgt emnet stjerners lys, med fokus på at bestemme hvilket grundstof stjerner er lavet af, på baggrund af deres lys. Jeg har dog problemer med at finde et kvantitativt forsøg. Jeg håber at der er nogen som har nogle ideer herinde :-) Tak på for... -
Rettelse
ForumindlægHej folk, Jeg skal aflevere min dansk-historie opgave i aften kl 21:30, og jeg har virkelig brug for en, som har mulighed for at rette den igennem, så den lige kan få sit sidste touch! :) Så det haster lidt! :/ Ville være dejligt hvis i skrev i en privat besked, hvis i har mulighed for at hjælpe... -
Komparativ metode samfundsfag
ForumindlægI min AT synopsis sammenligner jeg antal sendetimer af madprogrammer i 2007 med antallet i 2012 - kan det siges at være en komparativ metode inden for samfundsfag? På forhånd tak -
Jeg har brug for hjælp
ForumindlægJeg ved ikke hvad jeg skal skrive Vær opmærksom på at det er en fotografi (Kig på den vedhæftet fil)
