Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9601 til 9620 af 26633
-
Malcolm x - Haster
ForumindlægHej Alle sammen :-) Jeg skal skrive en historie opgave om Malcolm x, borgerrettighedsbevægelsen, og analysere talen "The bullet or the ballot". jeg håber nogen af jer har hørt/ læst den tale, som kan hjælpe mig en smule. Eller har noget viden omkring Malcolm x og den tid :) På forhån... -
Michael und der SS-Mann & Anja Tuckermann: Ein Sinti-Kind im Dritten Reich
ForumindlægHejsa, er der en venlig sjæl som er i besiddelse af en analyse af Michael und der SS-mann og/eller Anja Tuckermann: Ein Sinti-Kind im Dritten Reich? Jeg har tjekket google.de og google.com men kan ikke finde noget, desværre. Hvis der er nogen som har en hjemmelavet, eller har haft mere held med ... -
Mundtlig engelsk årsprøve 1.g
ForumindlægHey Skal op i Engelsk mundtlig årsprøve 1.g. Tænkte på hvordan det foregik og forberedelsen. Vi har fået udleveret tekster vi har arbejdet med gennem året. Kan forstå at vi trækker en af teksterne ved fremmødet. Vil det så sige at man praktisk talt skal have analyseret alle teksterne på forhåånd... -
http://www.information.dk/191821
ForumindlægJeg skal analyser dette interview, af de forholdsvis de tre personer som indgår i teksten: En rapper, en journalist og en politikker.... Problemer er at det er virkelig er lang tid siden jeg sidst har analyseret sådan en form for tekst- og jeg står virkelig og ikke ved hvordan jeg skal begynde ... -
En smule hjælp, tak! (:
ForumindlægHejsa mennesker! Håber der nogle som kan hjælp mig med dette.. Jeg vil meget gerne vide hvad der menes med en "indholdsanalyse"? Jeg har med nyere dansk lyrik og valgt en sang tekst. På forhånd, mange tak! -
ap evaluvering/prøve på mandag + latinddel på onsdag
Forumindlæghej jeg skal til prøve ap allerede på mandag. Jeg føler at jeg har styr på danskdelen. Jeg er måske lidt blank hvad angår latindelen. Vi må have notater og babelstårnet med. Er der nogen der kan give mig nogle fif til at få styr på latin inden onsdag? Eller nogle fif til hvad man kan læse på? NB... -
HAR DU STYR PÅ BILLEDKUNST?
ForumindlægHej er der nogen de rhar styr på hvordan billedkunst eksamen foregår og hvordan man kan øve sig... det er på c-niveau.. pplease hjælp..:S -
Bush tale 9/11 -2001
ForumindlægHej. Jeg skal finde Bush tale til nationen efter angrebene 9/11. Jeg ved ikke om jeg er helt skudt af, men kan simpelthen ikke finde den nogen steder. Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig? På forhånd tak -
De 4 P'er i relation til målgruppen - HJÆLP
ForumindlægHej I min SRP lyder en del af opgaveformuleringen således : Analyser paramtermixet i relation til målgruppen. Jeg er okay klar over de 4 P'er og hvordan de analyseres - men i relation til målgruppen ? Der bliver jeg i tvivl om hvordan dette skal komme ind og gøres? -
Ingen forsøgsresultater?
ForumindlægJeg har kemi og dansk i AT Jeg har ikke nogle forsøgsresultater i kemi, er det et problem? Jeg har kun om chromatografi metoden mht. analyse af fødevarer, men jeg har ikke nogle egentlige resultater af analyser, kan jeg alligevel få topkarakter til AT? -
Søren Ulrik Thomsen - syvsang - betydning
ForumindlægJeg er i færd med at analysere Søren Ulrik Thomsens digt: "Det bedste". Hverken mig eller mine lærere kan finde ud af, hvad ordet "syvsang" betyder. Nogle der kan hjælpe? Det bedste Det bedste er når det akkurat lykkes at udholde hjertets hamren i brystet og så med et ånde ... -
Hvad betyder syvsang?
ForumindlægJeg er i færd med at analysere Søren Ulrik Thomsens digt: "Det bedste". Hverken mig eller mine lærere kan finde ud af, hvad ordet "syvsang" betyder. Nogle der kan hjælpe? Det bedste Det bedste er når det akkurat lykkes at udholde hjertets hamren i brystet og så med et ånde ... -
Søren Ulrik Thomsen, Det bedste - hjælp
ForumindlægJeg er i færd med at analysere Søren Ulrik Thomsens digt: "Det bedste". Hverken mig eller mine lærere kan finde ud af, hvad ordet "syvsang" betyder. Nogle der kan hjælpe? Det bedste Det bedste er når det akkurat lykkes at udholde hjertets hamren i brystet og så med et ånde ... -
Morten Nielsen: Underklang
ForumindlægHej !Har fået stillet en opgave som lyder:1: Præsenter forfatteren2: Analyser og fortolk teksten3: Foretag en perspektiveringHeldig som jeg er trækker jeg teksten: Underklang Af forfatteren Morten nielsen. Opgave 1 er hurtigt klaret, mener der nogle der kan hjælpe mig med nr 2? Teksten ser sålede... -
Emneforslag SRP - Matematik + Dansk
ForumindlægHer kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Dansk-Matematik. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). Formidlingsopgaven / Den populærvidenskabelige artikel Modernitet og Gaudí Se på de naturlige former i Gaudís bygnings... -
Michael Strunge
ForumindlægHej alle! Jeg er i gang med at analysere digtet ''Coma'' af Michael Strunge. Han bruger mange sygehus ord og halvt så mange danske ord, nogle der kan fortælle hvorfor han gør det på den måde? Denne bevidstløse stats iltapparat er et enestående begreb der ikke findes på and... -
Louis Jensen - Hundrede helt og aldeles firkantede historier.
ForumindlægHej, vi skal i vores dansk timer lave en kort analyse af et af Louis Jensens værker. Jeg har ledt omkring på nettet, men forgæves. Jeg har dog heller ikke titlen på teksten. Teksten går sådan her: "En fem hundrede og femogtyvende gang sejlede en lille mand af sted i en båd af papir og m... -
Tom kristensens "På Tvangen"
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg er igang med at analysere metaforer og symboler i digtet "på tvangen".. Og jeg er meget i tvivl om 2 af stroferne.. Her kommer de: Mit legems hvide sne- mit djævelsk røde hår! Hvor er de viltre syner? Hvor er festen fra igår? Ak, Gaderne jeg trak i, og nætterne m... -
Betydning af en strofe
ForumindlægHejsa, jeg er i gang med at analysere et digt, men der er et af stroferne, som jeg simpelthen ikke kan forstå! "Så var der Flammer af grelle Plakater, der blafred fra Søjle, fra Rækværk og Hus. Farver og Former fra Vildskabens Krater skummed om Drengen i spraglede Sus: Laxrøde Kvinder, som ... -
At karakterisere skrivemåden
ForumindlægHej A-niveu'ere i dansk, håber I kunne tænke jer at hjælpe mig med en lille ting. Ofte, og her tænker jeg nok især i skriftlige afleveringer (HF i hvertfald?), skal man "karakterisere skrivemåden", og jeg ville høre om folk har nogle gode idéer til hvordan man bedst gør det. Jeg h...
