Søgning på: analyse af digte. Resultater: 9661 til 9680 af 26633
-
American Beauty
ForumindlægHej, er der nogen der har en analyse af denne? En filmiske analyse, filmiske virkemidler etc. -
AT - akkut brug for ideer til emne!!
ForumindlægJeg har netop læst på undervisningsministeriets hjemmeside, at der i AT emnet "rejser" SKAL være tale om en fysisk rejse. Jeg har hele tiden gået med ideer om udvikling og psykiske "rejser" i tankerne, og er nu på næsten bar bund, og da jeg skal have vejledning imorgen har jeg... -
romantikken
ForumindlægHej!sidder og læser, men er simpelthen skrupforvirret.1. set ud fra et panteistisk og dualistisk synspunkt, hvad er så forskellen på universalromantikken og nationalromantikken? (mit problem er, at jeg ikke forstår, hvordan Staffeldt kan være uni. romantiker, når han er dualist og universalromant... -
Genrebestemmelse
ForumindlægHejJeg kan ikke finde ud af direkte at genrebestemme mine opgivne tekster!hvilke genrer ligger hhv.IliadenHerodots historierSokrates forsvarstaleMedeai?Håber virkelig der er én som kan hjælpe, da jeg snart skal op!Best regards! -
Sufisme
ForumindlægHey er der nogle, som har noter til sufisme i religion(islam)?\n\nVil gerne have nogle noter til det, hvis nogle har, tak på forhånd\n\nMvh Joakimj -
Eksamen!?
ForumindlægFøler I at dansk eksamen er/var svær?Hvad forberedte I jer på?Og så ville jeg lige høre om der var nogle der havde noter til Ægtestand?Tak -
guldhornene - perspektivering.
ForumindlægHej, Jeg er igang med min eksamen til dansk - og har valgt at skrive om guldhornene men ved ikke hvad jeg skal perspektivere til.. noglen som kan give gode råd og hjælp til at perspektivere til noget relevant inden for emnet, romantikken?? På forhånd tak! -
please hjælp! Forstår ikke, hvad der menes!
ForumindlægPaa den store Granit, som hisset staaer, Stol-Kongen sad, Med Krone, Scepter, i Zobel og Maar, Saa faderglad; Og hver en Kriger alvorlig treen, Fredsæl i Aand, Og satte sig rolig paa sin Steen, Uden Sværd i Haand. Hvem er der uden sværd sidder sig rolig på sin sten? Krigerne eller Konge... -
Kubisme - hjælp det haster!!
ForumindlægEr der en dansk lærer som har læst om kubisme og eller kender nogle gode kubistiske tekster? -
Filosoffer om litteratur? :-)
ForumindlægHej :-) Jeg skal i en opgave nævne nogle filosoffer eller store tænkere, der udtaler sig om, hvordan litteraturen bør formes, og med hvilken indstilling forfatteren bør skrive sine tekster. Det må gerne være både antikke filosoffer, så vel som nyere tænkere. Jeg kender allerede til Aristote... -
odyseen?
Forumindlæghej. er igang med at arbejde med odyseen. - hvordan er sproget i odyseen? - Hvad er ionisk dialekt? - versemål? - rhapsoden? Ved nogle noget om det i odyseen? -
login til SkoDa, EMU, UNI?
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at skrive en opgave om Tom Kristensen og kunne derfor godt bruge det materiale, der ligger på http://www.dr.dk/SKOLE/kulturliv/klipsamling/kanon/kirkegaard-larsen/tom_kristensen.asp , men man skal bare have et login til UNI, EMU eller SkoDa for at få adgang til det:( Er... -
Smeden og Bageren
ForumindlægVIGTIGT VIGTIGT! har en stil for til på onsdag og kunne godt bruge hjælp, til at starte den. Den hedder "Smeden og Bageren". -
Episk fortæller
ForumindlægHej er der nogen der kan fortælle mig hvad en episk fortæller er? Samt en implicit og eksplicit fortæller? -
Nogen der ved hvordan man skriver en disposition?
Forumindlæghåber det er en, der kan hjælpe ? -
Tekster...
ForumindlægHej.. er ved at læse op til mundtlig dansk. Jeg tænkte derfor på om nogle kunne tænke sig at nævne nogle tekster inden for: - Det moderne gennembrud - Modernismen - Sen-/postmodernismen -
Hvad er essay egentligt
ForumindlægJeg skal skrive et essay ud af et dig , hvor jeg skal skrive et opfattelse af forældre kan forandre sig gennem livet ... Men ved ikke helt hvad essay er ? En der kan hjælpe :) -
Dansk FSA
ForumindlægHej Jeg ville lige spørge om er der nogen der ved eller kan huske hvilke stilemner der var i maj 2010 i fsa? Tak på forhånden. -
Termins
ForumindlægHej Jeg skal også op i fysik og kemi i terminsprøve, så er der nogen som har gode opgaver eller ting jeg skal læse op på, det vil være en STOR HJÆLP. Tak på forhånd -
Ekspressionisme
ForumindlægHej. Jeg har læst på flere internetsider, men kan ikke helt finde ud af hvad ekspressionisme egentlig er. Jeg håber der er nogle der vil hjælpe mig - på forhånd tak :-)
