Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9681 til 9700 af 11183
-
Drikkevandskvalitet og toksisk effekt
ForumindlægHej, jeg har trukket emne til min biologi A eksamen i morgen, og håber at der sidder nogle kloge hoveder derude :) Mit underspørgsmål lyder: Antibiotika og østrogener fra gylle ender i mijøet. Og at gyllen skavber resistens og hormonforstyrrelser. Her skal jeg analysere de udleverede artikler sam... -
kunstige østrogener
ForumindlægHej.. Jeg har lige været oppe for at trække spørgsmål til biologi eksamen. Mit emne er kunstige østrogener....Men jeg ved meget lidt om emnet, da vi kun har haft lidt om det. Og har kun en bog om kunstige østrogener, men kan ikke finde den :( Så håber I kan hjælpe mig. Spørgsmålene ser såled... -
Kræft udbredelse og dødelig og årsag til dette
ForumindlægEr i gang med en 24 timers prøve på biologi b niveau, og har trukket emnet kræft. Et af spørgsmålene lyder: Analysér på baggrund af de vedlagte, statistiske bilag de to omtalte kræftformer. Herunder udviklingen i deres udbredelse og dødelighed. Diskuter årsagerne til denne udvikling. De omtalte k... -
Økologi
ForumindlægJeg sidder lige med nogle spørgsmål til biologi-eksamen (trækker det endelige spørgsmål imorgen) og forsøger lige at læse lidt op til hvert emne. Jeg er dog løbet ind i nogle forståelsesspørgsmål, jeg gerne vil ave på plads, såfremt jeg trækker dette sørgsmål imorgen. Dette omhandler økologi. &qu... -
Næringssalte
ForumindlægHej! Jeg har en raport om vandhuller i biologi/fysik, men min makker og jeg er løbet ind i et problem.. Jeg skal finde ud af grænsen for næringssalte, altså hvor mange der højst må være og hvor mange der mindst må være.. Det drejer sig om: Nitrat mg/l Nitrit mg/l Ammonium mg/l Fos... -
Har du kilder om Ozempic? Jeg søger materiale til SRP
Forumindlæghej! Jeg skal skrive SRP i Biologi A og Samfundsfag C om Ozempic, og jeg er i gang med at samle materiale til min opgave. Jeg vil gerne undersøge, hvordan behandlingen påvirker brugere både i forhold til vægttab, blodsukker og andre relevante faktorer. Jeg har søgt en del, men har desværre ikke... -
Historie - belysning af problemet
ForumindlægHey Studieportalen. Står og skal op i AT i morgen og er begyndt at blive mere og mere forvirret over hvordan historie egentlig har hjulpet med at belyse bekæmpelsen af malaria ved Panama i starten af det 20. århundrede, samtidig med at jeg er en smule usikker på metoden jeg skal bruge i AT inde... -
EKSAMEN (bakterieinfektion og proteiner)
ForumindlægHej alle I morgen klokken 8 trækker jeg eksamensspørgsmål til mundtlig biologi b. Vi har, som bekendtgørelsen angiver, set eksamensspørgsmålene på forhånd. Der er især to af spørgsmålene, der driller mig. Det ene handler om proteiner, deres egenskaber og funktion. Jeg synes ikke, at vi har haft s... -
lektierhjælp søges haster
Forumindlæghej Jeg er en pige på 22 år, som går på laborant skolen, søger efter en lektiehjælp i århus hvor vi kunne mødes. Vi kan snakke om penge senere, i privat snak . Det jeg mest har brug for er kemi og microbilogi / biologi. Du bestemmer hvor mange gange du kan, behøver ikke være hver uge, det kan o... -
Respiration - betydning af ADP og ATP
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i Biologi C fortælle om fotosyntese og respiration. Dette har jeg 100% styr på, dog driller ADP og ATP delen lidt. Respirationsligningen: C6H12O6 + 6 O2 + 30(ADP+((P)) ? 6 CO2 + 6 H2O + 30 ATP Her bliver de 30 ADP omdannet til 30 ATP. Men hvad betyder dette, o... -
Genetik - arvemasse
Forumindlæg''Redegør for hvordan menneskets arvemasse er opbygget og inddrag begreberne kromosom, gen, allel, genotype, fænotype, dominant og recessiv'' Jeg skal snart op i mundtlig biologi, og ovenstående er et af mine eksamensspørgsmål. Jeg er dog meget i tvivl, om hvad der menes, ... -
Gelelektroforese
ForumindlægHej Alle, Jeg har lige trukket til min biologi B eksamen 24 timers, emnet er: DNA - et våben i retssager Mit problem ligger i, at jeg ikke helt forstår hvad forudsætningen for gelelektroforese går ud på, med andre ord, hvordan DNA'et "klargøres" til forsøget, jeg vil gerne hav... -
Fuld HF
ForumindlægHej Jeg er igang med at tage HF på VUC og har følende fag: * Samfundsfag B * Historie B * Mat C * Eng C * Kemi C * Psykologi C Jeg har bestået følgende fag: * Biologi C * Dansk A Så vit jeg kan se, så mangler jeg: * Engelsk b * Geografi c * Religion c * Større skriftlig opgave * Tværfagligt e... -
Sø-økologi
ForumindlægHej alle! Jeg skal op i biologi i morgen, og er rigtig meget på skidern med det her emne. Følgende spørgsmål forstår jeg ikke: "Forklar hvorledes man kan undersøge forureningsgraden af en sø." "Diskuter årsager til forurening af en sø og vurder mulighederne for at forbedr... -
Egnet
ForumindlægHej mit spørgsmål er at hvis man er gode til fx: matematik fysik kemi og biologi og geografi men ikke i dansk engelsk og historie samfundsfag. Bliver man ikke egnet? Det andet spørgsmål er hvis man er to sproget og man vil gerne blive bedre til dansk. Hvordan... -
samf og bio? emner ?
ForumindlægJeg skal snart vælge hvilket emne, som jeg vil skrive om i SRP, og jeg vil gerne skrive i Samf og bio. Har tænkt på stamceller mht biologi, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få samf inde i det, måske noget omkring risikosamfundet? det der med at vi selv producerer vores risici, og derfor pas... -
Ilt.
ForumindlægHejsa. :-) Jeg skal til eksamen i biologi her om 6 dage, og er lidt i tvivl om nogle spørgsmål, som jeg håber der er en der vil hjælpe mig med. Jeg har fået disse 3 spørgsmål: • Redegøre for opbygningen af menneskets åndedrætssystem og for hvordan O2 optages og transporteres til kroppe... -
Skal jeg også fremlægge mine delkonklusioner?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg skal op i AT-eksamen i morgen, men jeg er pludselig blevet lidt i tvivl: Skal jeg også fremlægge mine delkonklusioner? Jeg har fagene biologi og dansk, og jeg har om type 2-diabetes, og i dansk har jeg valgt at analysere en kampagnefilm om type 2-diabetes. I mine de... -
Gemme artiklerne til sidst? - dumt, eller?
ForumindlægJa, jeg står og skal op her i morgen til biologi b klokken 13 og jeg tænkte lidt på om det er dumt at gemme sine artikler til den sidste del(diskussion) - jeg har brugt en masse figurere, som jeg har fået tildelt ind i teksten, men jeg synes ikke rigtig jeg kan putte artiklerne ind, da de handl... -
HJÆLP! Biologirapport omkring forurening af søer og vandløb
ForumindlægHJÆLP! har biologi rapport for til imorgen og det haster virkelig! Hvordan forurener fosfor og nitrat søer og vandløb Hvad gør alger i en sø Hvorfor er ilt mætningen vigtig for søen og livet i søen Hvad sker der med fosforen når en sø bliver overfyldt med alger og ilten forsvinder fra på bunden F...
