Biologi

Har du kilder om Ozempic? Jeg søger materiale til SRP

28. februar 2025 af gymelev2024 - Niveau: A-niveau

hej!

Jeg skal skrive SRP i Biologi A og Samfundsfag C om Ozempic, og jeg er i gang med at samle materiale til min opgave. Jeg vil gerne undersøge, hvordan behandlingen påvirker brugere både i forhold til vægttab, blodsukker og andre relevante faktorer.

Jeg har søgt en del, men har desværre ikke haft så meget held med at finde brugbare kilder. Derfor vil jeg høre, om nogen kan hjælpe med at finde links til relevante studier, artikler eller data?(Helst data fra resultater)

Brugbart svar (0)

Svar #1
02. marts 2025 af strawberryfieldsforever (Slettet)

måske kan du bruge dette -

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2032183

prøv at google -

ozempic clinical trials for weight loss 

ozempic clinical trials for blood sugar

Brugbart svar (0)

Svar #2
02. marts 2025 af 2plus2er7

Man kan vel finde ud af det ved at bruge Novo Nordisk egen data, da de ofte udgiver rapporter om det. Aktionærer og investorer bruger jo ofte raporterne til at vurdere virksomheden, du kan nok finde årsrapporter eller kvartalrapporter på deres hjemmeside, eller på en investor-hjemmeside.

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. marts 2025 af DrNielsen

Pubmed. Søg på pubmed.

Og tænk over at Ozempic og Wegovy er to forskellige handelsnavne for det generiske stof Semaglutid. Det kan godt være det giver mening (også) at bruge dette navn.

Brugbart svar (0)

Svar #4
17. marts 2025 af pikslikker44 (Slettet)

top 1

Skriv et svar til: Har du kilder om Ozempic? Jeg søger materiale til SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.