Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9721 til 9740 af 23765
  • hvorfor?

    Forumindlæg
    Synes ikke rigtig jeg kan finde noget om det - hvordan kan det være at der i en kernereaktion frigives energi? Har jeg tænkt en del over ...
  • Frit fald

    Forumindlæg
    Hej, kan man bruge ligningen for frit fald når en austranout hopper på månen? Austranouten bliver vel ikke påvirket af andet end månens tyngdekraft?
  • Endelig er det OVERSTÅET!! :)

    Forumindlæg
    Heeey allesammen! Endelig er alle mine eksamener overstået. Jeg er lettet og kan endelig nyde sommerferien:P Hvordan er det gået for jer? Noget i gerne vil dele? Jeg vil meget gerne høre om hvad i har oplevet :) Gooo' ferieeeee !!!! :D
  • Bohrs atommodel

    Forumindlæg
    Hej alle Hvad er styrker og svagheder ved Bohrs atommodel? Er det rigtig forstået, at Bohrs atommodel ikke dur for atomer med mere end en elektron? Hvis ja, hvorfor ikke? Tak for hjælpen på forhånd
  • varmekapacitet

    Forumindlæg
    A ball bearing at 20 degrees C, is dropped into a cup containing 250 g of water. The water warms from 25,0 to 30,0 degrees C. What is the heat capacity of the ball bearing, in J K^-1. Går ud fra at man skal bruge C=q/deltaT ? Jeg vil finde q først, skal jeg så sige: 5,0 K * 4,18 J K^-1 = 20...
  • Hjælp til emne

    Forumindlæg
    Kunne forestille mig det skulle have noget at gøre med IT, nogle gode ider? :)
  • Kyoto-aftalen:) Det haster:(

    Forumindlæg
    Hejsa:) Er der en venlig sjæl der kunne hjælpe mig med, at besvare følgende spørgmål? Det haster:( - Hvordan begrænser Kyoto aftalen den globale opvarmning? - Hvorfor er USA ikke en del af Kyoto aftalen? - Hvorfor indføres brintbiler ikke, når de går ind for Kyoto aftalens kvalifikationer? ...
  • Biologi spørgsmål om kerneenergi

    Forumindlæg
    hej. jeg vil spørger om jeg kan få hjælp til nogle arbejdes spørgsmål til kerneenergi inde for biologi faget. jeg har en problemstilling der lyder på hvordan formindsker/stopper man spil i atomkraft.
  • Dumpet kemi eksamen

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lige dumpet min mundtlige kemi B eksamen, men jeg skal bruge faget til min videreuddannelse. Jeg fik 7 i både skriftlig og mundtlig årskarakter. Hvad gør jeg nu? Skal jeg tage faget igen, eller kan jeg søge ind på den uddannelse jeg ønsker?
  • Lys og Kvantefysik

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Er der nogen der kan forklar, hvad det vil sige, at lysets energi er kvantiseret MEGET simpelt? Synes at fysikbøgernes måde at forklarer lys og kvantefysik på, er meget forvirrende :( Håber nogen kan hjælpe! På forhånd taak!
  • hjææææælp

    Forumindlæg
    Kom med 4 eksempler på ionbindinger og kovalente bindinger, hvor du kommer med forklaring på hvordan molekylerne opfylder oktetreglen. Nogen der kan hjælpe??
  • Biotek eller Kemi?

    Forumindlæg
    Hej jeg står med et stort valg, snart skal jeg vælge hvilken endelig studieretning jeg skal have på stx. Valget står mellem BiotekA/FyB/MatA eller KemiB/FyB/MatA og jeg er mega meget i tvivl, fordi bioteknologi lyder vildt spændende men kemi er også spændende og jeg forstår rigtig godt kemi, hv...
  • Alfastrålinger

    Forumindlæg
    Hej:) Jeg har en fremlæggelse om alfastrålinger og jeg kunne virkelig ikke finde noget om hvor man brugte alfastrålinger henne. Jge håber i kan hjælpe mig med d...?
  • Vektorregning

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle, som gerne vil hjælpe mig med denne. Især opgave c er jeg lidti tvivl om?
  • Haster! Skråt kast med luftmodstand

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder netop og skriver en større opgave om det skrå kast med luftmodstand. I den forbindelse vil jeg gerne lave en graf, der viser banekurven for det skrå kast med hastighedskvadratisk luftmodstand. Hvordan kan jeg lave en sådan graf i Excel?
  • Ad Hoc opg. på apotek som farmaceutstuderende

    Forumindlæg
    Hej Allesammen Hvilken fordele er der ved at arbejde med Ad Hoc opg på et apotek, hvis man gerne vil være farmaceut?
  • Permeabilitet - konsekvenser

    Forumindlæg
    Hvilke konsekvenser har permeabilitet for kloden? og hvad kan man gøre for, at få det ændret (bedre)?
  • Faglige ord til NVG

    Forumindlæg
    Som overskriften hentyder, leder jeg efter en liste eller bare nogle gode fagord til NVG Tak på forhånd
  • Trykket i vand

    Forumindlæg
    Hej kære brugere :) Det er fordi jeg har lavet et forsøg - Trykket i vand og her skal jeg svare på et spørgsmål, der lyder således: "Hvilken kraft er skyld i, at trykket stiger med væskedybden?" Håber i vil hjælpe mig med at give en fysisk forklaring Tak på forhånd :)
  • Transport af celler

    Forumindlæg
    Hej, Jeg kan ikke finde ud af at svare på dette spørgsmål i min opgave om trandsport af celler. Vi skal forklare, hvilken slags transport, der er tale om, og hvad der karakteriserer dem.