Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9741 til 9760 af 11183
-
Hjælp til fysik forsøg om tranformation
ForumindlægHej:) Jeg skal til naturfaglig eksamen i næste uge. Mit overordnede emne er vedvarende energi, og jeg har fokus på solceller og vindmøller. Jeg skal lave et forsøg der hedder tranformation 3/strøm over store afstande. Jeg er bare gået lidt fast i hvad jeg kan snakke om ved det her forsøg inde fo... -
Spørgsmål til opgave
ForumindlægHej alle, Jeg har fået udleveret en opgave i biologi, men har lidt problemer med nogle af spørgsmålene. Jeg ville sætte enorm pris på, hvis nogen af jer gad se på dem! Spørgsmålene er her, på forhand tak :) 1) omhandler blodsystemer hvor der er en case om en kvinde med A+ a) hvad er hendes g... -
SVAR HURTIGT SOM MULIGT!
ForumindlægJeg skal til eksamen på torsdag, og kan virkelig ikke finde noget til dette spørgsmål "Redegør for optagelsen af de energigivende stoffer i kosten og den videre metabolisme. Gør endvidere rede for faktorer, der har betydning for en persons energibehov og hvordan kostvaner kan føre til et for... -
Rettelse af SRP mod betaling
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står og skal aflevere SRP i december i fagene biologi og historie. Derfor søger jeg en der har godt styr på disse fag, og vil hjælpe mig med at rette fejl inden aflevering, selvfølgelig mod betaling. Hvis det kunne have interesse ... -
Har brug for hjælp?
ForumindlægHej, jeg er i gang med AT og er gået lidt stå. 1. Hvilke metoder er relevante at anvende i biologi-delen og kan I give et par eksempler på det for skal skrive det ind i min synopsis. 2. Skal man til hver AT i sin synopsis perspetivere til de øvrige forløb? Hvis ja hvordan? 3. Skal man formule... -
AT-eksamen
ForumindlægHej SP Jeg står og skal til eksamen i AT i denne mdr. og jeg er slet ikke sikker på min synopsis. Jeg har skrevet i fakulteterne psykologi (c) og biologi (a) ... Jeg tænkte derfor på, om der er nogen af jer, der har styr på det med AT-eksamen mdt. (og de fag jeg har skrevet i) og om I evt. vil... -
Små delopgaver
ForumindlægHej Jeg er i gang med at svare på de tre spørgsmål i følgende link: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar2007/august/opgave%205.pdf Til 1 har jeg svaret, at antistoffer er specifikke og kan binde sig til antigener, og at det er letkæderne, der laver bindingerne til a... -
3.g faget igen?
ForumindlægHej Jeg er gået 3.g om og jeg startede her idag. Jeg havde så bio på C niveau sidste år med min gamle klasse, og så har den nye klasse self os bio på C. Dog var jeg ik med på holdet, og min lærer sagde at hvis jeg afsluttede bio C sidste år så skal jeg ik have det det her år? Nu kiggede jeg s... -
Blodtryk og puls
ForumindlægHej, Det kunne være super dejligt, hvis der var en der kunne hjælpe mig med at forstå to spørgsmål vedr. blodtryk og puls samt hvile og arbejde i biologi. På forhånd tak :-) Spørgsmål 1: "Hvorfor pulsen stiger og blodtrykket, når man begynder at arbejde ?" Tror jeg kan svare vedr. pul... -
blodtyper
ForumindlægJeg skal i en biologi rapport svare på disse to spørgsmål, men jeg er i tvivl om det jeg er kommet frem til er korrekt. her er spørgsmålene og jeg håber i kan hjælpe. 1. spørgsmål: en mor har blodtype B. Hendes børn har blodtype 0. hvilke(n) blotype(r) kan faderen være i besiddelse af? 2. spørg... -
Naturen – hvad gør vi?
ForumindlægHej, jeg skal op til biologi eksamen, og har fået uddelt dette spørgsmål. Er der en som kan hjælpe mig med at få svaret på det. har nemlig lidt svært ved at få svaret på det og det er nemlig det sidste jeg mangler :) Håber der er en der kan hjælpe. Spørgsmålet lyder sålede: Hvilken indflydelse... -
Hvad skal jeg skrive om i SOP?
ForumindlægHey jeg går på HTX, og har linjen Teknologi og Design. Jeg sidder og skal vælge to fag og et emne jeg vil skrive om i min SRP opgave. Nogen af de fagkombinationer jeg kunne forstille mig at vælge er dem her: Teknologi - Design Dansk - Design Teknologi - Dansk Teknologi - Kommunikation og IT ... -
Eksamensspørgsmål - menneskets evolution
ForumindlægJeg sidder lige nu med nogle eksamensspørgsmål i biologi.. Jeg har fået følgende, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe an: "Med udgangspunkt i det vedlagte materiale og relevant laboratorie arbejde, skal du forberede en fremlæggelse med henblik på en diskussion af; evolutionens foru... -
samspil mellem mat og bio
ForumindlægHej.. Jeg har om spilteori og evolution. Helt bestemt om hvordan giraffens hals har udviklet sig igennem evolution. Herudfra har jeg ved hjælp af spilteori udregnet den optimale halsstørrelse for en giraf. Nu skal jeg svare på, hvordan de to fag arbejder sammen. Og hvorfor begge fag er vigtige fo... -
VIRUS
ForumindlægHej, jeg sidder og skal besvare nogle opgaver, men jeg er stødt på et spørgsmål, hvorsom jeg ikke kan refere til min biologi bog. Spørgsmål: Hvorfor er celler i fx luftvejene og tarmkanalen mere udsat for virusangreb? A)Luftfugtigheden er ekstrem høj b)Her er ingen bakterier c)Der er nem adgan... -
nerver- kroppens signalveje
Forumindlægjeg skal op i biologi på mandag. Jeg har trukket emne: nerver- kroppens signalveje Opgaven lder sådan: 1. nevesystemets opbygning 2.en nervecelles opbygning og funktion, herunder impulsens vej gennem en nervecelle og fra nervecelle til nervecelle. 3. hvad sker i en synaspe/motoris endeplade. ... -
Lone Frank - mit smukke genom
ForumindlægJeg skal analysere kapitlet "mit digitale jeg" fra hendes bog, hvor jeg skal - beskrive den måde hun formidler sit stof på og finde ud af, hvilke virkemidler hun gør brug af overfor sin målgruppe for at få sit budskab frem. Er det her man skal benytte logos/etos/patos ? Isåfald - er de... -
Hjælp til 24 timers Bio B
ForumindlægHej. Jeg er sent ude, men har behov for hjælp. Jeg skal op i mundtlig biologi i morgen. Emnet er Cellernes opbygning og proteinsyntese, hvor jeg skal gøre rede for en masse ting derunder. Derudover har jeg også fået en artikel om nogle insekter, der har tilpasset sig ekstreme kuldeforhold. Mit p... -
Enzymsystem og enzymreaktion?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at genopfriske lidt biologi inden eksamen, og jeg er netop nu ved at læse om virus. Der står følgende: "Virus er små mikroorganismer, der i modsætning til bakterier altid er afhængige af en værtscelle for at kunne formere sig. Virus mangler nemlig et cytoplasma,... -
Aids/hiv kilder til srp
Forumindlæghejsa, jeg skal skrive i historie og biologi i min srp om aids i usa, og skal finde kilder angående aids. Jeg tænkte at finde et studie, der kan vise noget om medicinen der bliver brugt. Jeg ved at man bruger HAART behandling, men jeg synes det er viiiirkelig svært at finde nogle studier, har le...
