Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9781 til 9800 af 11183
-
Tag matematik helt om.
ForumindlægHej jeg vil høre om det er mulig at tag matematik helt om, altså fra c til a niveau om igen. Grund til det er at jeg er dumpet i matematik a. Derfor vil jeg gerne prøv at start fra bund af og arbejde på det i et år, så jeg muligvis består. Da jeg gerne vil læse Biologi, hvor matematik a er et kra... -
Laktose og glukose
ForumindlægHejsa derude, jeg har desværre været syg da vi lavede en forsøg i biologi. Nu skriver vi en skr. aflevering ang. forsøget, og der er to spørgsmål jeg ikke kan finde svar på. ''Hvis glukoseindholdet er lavt, er laktoseindholdet så højt eller lavt?'' ''Hvis glukoseindh... -
Naturvidenskabelig uddannelse til skoletræt
ForumindlægMin veninde er lost om hvad hun vil uddanne sig til. De fag der intresserer hende mest er hendes kemi A og Biologi B. Derudover går hun op i sundhed, pleje, ernæring osv. Hun ville gerne have været farmaceut, men efter her 2g mener hun ikke at hun er helt boglig nok, da hun bla. har fået nogle m... -
Terminsprøver FP9 2022
ForumindlægHej jeg skal til termisprøver her lige om lidt, januar 2022. Jeg vil spørge om der nogen som ved hvilke datoer følgende prøverne er taget fra? Altså hvilket år, måned samt dag? Der skal lige siges det er FP9 termisprøver, da jeg går i 9.klasse. Engelsk skriftlig, og engelsk lydprøver Dansk skri... -
matematik SRO opgave Gærceller
ForumindlægHej alle sammen. jeg er igang med en SRO opgave i biologiA og matematikA og skal aflevere imorgen senest kl. 14. ville høre om nogen havde lyst til at hjælpe mig med nedstående opgaver? a) vis at populationen af gærceller er voksende for alle t>0 b) forklar hvad begreberne acceleration og de... -
SRP forsøg haster
ForumindlægJeg skal skrive SRP om 2 uger om angst, og jeg er bange for, at jeg ikke når lave mit forsøg med litium i biotek, da min lærer er blevet meget syg. Er der en biologi/biotek lærer, som kan hjælpe mig med at udføre forsøget eller hjælpe mig med andre ideer til forsøg, når mit emne er angst. Måske d... -
SRP forsøg HASTER
ForumindlægJeg skal skrive SRP om 2 uger om angst, og jeg er bange for, at jeg ikke når lave mit forsøg med litium i biotek, da min lærer er blevet meget syg. Er der en biologi/biotek lærer, som kan hjælpe mig med at udføre forsøget eller hjælpe mig med andre ideer til forsøg, når mit emne er angst. Måske d... -
SRP forsøg HJÆLP!!
ForumindlægJeg skal skrive SRP om 2 uger om angst, og jeg er bange for, at jeg ikke når lave mit forsøg med litium i biotek, da min lærer er blevet meget syg. Er der en biologi/biotek lærer, som kan hjælpe mig med at udføre forsøget eller hjælpe mig med andre ideer til forsøg, når mit emne er angst. Måske d... -
Søger du en ekstralærer? Jeg kan hjælpe dig!
ForumindlægKære alle, Jeg er en nybagt student med et snit på 11, der tilbyder ekstrahjælp, hvis du har svært ved en række fag. Jeg kan tilbyde hjælp i: På gymnasieniveau: - Dansk, Engelsk, Fransk, Samfundsfag, Historie og Almen opgaveskrivning, SRO, SRP og AT. På folkeskole niveau: - Dansk, Engelsk, Fra... -
siRNA figur?
Forumindlægjeg har netop fået opgave 2 i denne opgavebeskrivelse for: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100818_opgave_biologi_A_stx.ashx Hvor jeg skal beskrive forløbet, som er vist i figur 1. Jeg er bare i tvivl om hvord... -
Kilder til H5H1 SRP
ForumindlægHej :) Nu er SRP perioden jo lige startet, og fik udleveret en problemformulering jeg ikke havde regnet med. Derfor mangler jeg kilder. Jeg skal skrive i biologi B og matematik A, om epidemier og epidemimodellen SIR. Helt specifikt skal jeg fokusere på fugleinfluenza H5N1, hvordan den inficere kr... -
Kilder til SRP: H5N1(fugleinfluenza) og hvordan en sygdom kan mutere sig
ForumindlægHej :) Nu er SRP perioden jo lige startet, og jeg fik udleveret en problemformulering jeg ikke havde regnet med. Derfor mangler jeg kilder. Jeg skal skrive i biologi B og matematik A, om epidemier og epidemimodellen SIR. Helt specifikt skal jeg fokusere på fugleinfluenza H5N1, hvordan den inficer... -
Et hurtigt spørgsmål :)
ForumindlægHej med jer :) Jeg sidder her og bøvler med en biologi opgave. Jeg har en mRNAsekvens der hedder følgende :CCC UCU AUC GCG GAG AGG UUA Det er skrevet om til følgende siRNAsekvens: GGG AGA UAG CGC CUC UCC AAU Jeg ved at der er blevet brugt "den genetiske kode" men kan nogle forkla... -
Bestemmelse af egen blodtype
ForumindlægJeg har fået følgende spørsmål i en rapport til biologi som omhandler "bestemmelse af egen blodtype" kan nogen hjælpe? Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare svaret. En faderskabssag skal forklares: moderens blodtype er A-negativ, barnets er B- positiv. de mulige fædre er: 1)0-positiv ... -
Fokuspunkt
ForumindlægHej folkens Jeg har i mit SRP projekt valgt fagene Kemi A og Biologi B, hvor jeg som emne har valgt "Smerte og smertelindring". Områder er rimelig stort, men jeg har svært ved at vælge noget at afgrænse mig med! Altså fx en bestemt smerte eller en bestemt smertelindring. ... -
Fedtstoffer
ForumindlægHej med jer! Jeg har i SRP et spørgsmål der lyder, at jeg skal redegøre for fedtstoffer ved brug af biologi/kemi. Jeg er i tvivl om, hvilke ting jeg skal komme ind på og håbede derfor, at der er nogen der måske har nogle stikord over hvor langt jeg skal redegøre for triglycerider, fosfolipider ... -
Rhesus negativ hvis både mor og far er +
Forumindlæghej alle sammen. sidder her med og undre mig over noget biologi. vi lavede blodtype bestemelse idag, og en klassekammerat fik bestemt sin blodtype til A Rhesus positiv, det jeg sider og spekulere over er egentligt om en person, hvis forældre begge har A Rhesus positiv, godt få blodtypen A R... -
R og S sætninger til osmose rapport :)
ForumindlægHej :) Jeg skal aflevere min først rapport i biologi (1.g). Rapporten er om osmose, og min lærer har skrevet at jeg skal finde nogle R og S sætninger. Hvad er R og S sætninger, jeg tror det har noget med sikkerhed at gøre, men hvad står det står for? Og hvilke R og S sætninger jeg kan bruge i... -
Årsprøve
ForumindlægHej, Jeg har i dag trukket min årsprøve i biologi, og jeg fik om emnet kulhydratfordøjelse, insulin og regulering af blodsukker. Jeg har denne figur som jeg sidder lidt og bøvler med, er ikke helt sikker på hvad det er de bliver dannet om til. Forstår godt at den første lange er glukose, og d... -
Blodtypebestemmelse hjælp
ForumindlægEr der nogle af de dem som er god til biologi, som vil hjælpe mig. Sidder lidt fast... Jeg skal svare spørgsmålet om, hvilke gener der bestemmer blodtyperne og hvordan de nedarves? Er der korrekt at det er 'gener', der bestemmer sammensætningen af 'antigener', og herved ens bl...
