Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 10161 til 10180 af 23765
-
MATEMATIK: HVAD KAN FORKLARINGEN VÆRE?
Forumindlæghej er der nogen som kan hjælpe mig med denne opg. tak på forhånd. du har en mængde metal terninger af forskellige størrelser, som du kan måle med en lineal og veje med på en vægt. du vejer og måler dem og anfører for hver terning (rumfang, vægt) i et xy-plot. en af målepunkterne ligger ikke på ... -
Eftervise modstandsformlen
ForumindlægHejsa, I en fysikrapport bliver jeg bedt om at eftervise modstandsformlen R = (rho)*l/a. Jeg har målt modstanden i tre tråde af ens metal og længde, men af forskellig tykkelse. Jeg har dernæst afbildet talmaterialet som R som funktion af 1/a, og punkterne ligger meget nær en ret linje. J... -
Opløsning af zink. Brug af spændingsrækken
ForumindlægJeg har en opgave, der lyder således: Du ønsker at opløse en klump zink på 10 gram. Afgør med hjælp af metallernes spændingsrække hvilken af de tre nedenstående blandinger du kan bruge. a. En magnesiumchlorid opløsning og metallisk zink. b. En sølvnitrat opløsning og metallisk zink. c. ... -
Reaktionshastighed zink og HCl
ForumindlægJeg har lavet et forsøg med metal og syre, hvor jeg undersøge reaktionshastighed. Ved zinkbånd og HCl fik jeg tidligere at vide, at der blev dannet dihydrogebobler på overfladen og reaktionshastigheden var derfor langsomere end ved magnesiumbånd og HCl. Det jeg så undrer mig over, er hvorfor der... -
Forurening ..
ForumindlægHej :) Hvordan kan jeg påvise sur røg og påvisning af basisk aske ? --- Jeg har også brug for en lille forklaring : Syreregnsforsøg ( Forklar nåletræer, løgtræer) Syreregnsforsøg på bygninger (Metal og kalk) Røgrensning (Forklaring af røgrensning) Forklaring på naturlig sur regn (svovl fra vul... -
Spændningsrækken?
ForumindlægNår jeg skal lave forsøget om spændningrækken , altså hvor jeg har to bærgerglas og sætter en zink plade i det ene bæreglas og kobber plade i det andet bæreglas, fremstiller jeg så et batteri? Og hvordan jeg relatere spændningrækken til den virkelige verden, altså hvad bruges vi metaller, spændn... -
Ioners ledningsevne
ForumindlægEn opløsning af ioner kan lede den elektriske strøm, men jeg har lidt svært ved præcist at forstå, hvordan det foregår. I et metal ledes elektronerne langs det tomme valensbånd, men i en vandig opløsning kan man vel ikke på samme måde sige, at der er et frit valensbånd, der strækker sig mellem sp... -
Hvad gør man ved det efter forsøget?
ForumindlægHej derude! Hvis man nu trækker et emne og vælger at lave et forsøg med syre eller baser, skal man så bare skylle syren/basen ud i vasken? Det skal man vel ikk, skal man? - Og hvis jeg laver et forsøg hvor jeg har puttet et stk. metal i en syre, hvad skal jeg så gøre af det? Måske tænker jeg lidt... -
Redox reaktion af kobber og salpetersyre
Forumindlæg8 H+ + 3 Cu + 2 NO3 --> 3 Cu2+ + 2NO + 4 H20 Spørgsmålet er nu, hvorfor det er nitrat og ikke hydronen, der oxiderer kobber? Hydronen kan vel ikke oxidere kobber for kobber er et ædel metal, men hvorfor kan nitrat så? Hjælp :-) -
Hvordan kan man se at reaktionen forløber 1:1
ForumindlægHvordan kan man se at reaktionen forløber 1:1. Har vedhæftet. Man kan vel ikke gør det ud fra at tælle antal atomer på begge sider vel? Jeg ved at når syre afgiver 1 proton reagere de 1:1, men her har jeg et metal -
Hvor mange procent af smykket er guld
ForumindlægHey, jeg sidder med en irriterende opgaver jeg ikke kan få til at gå op. Den lyder således: Et metal, som er en legering af guld og sølv, har massen 1,271 kg, og densiteten 14,13g g/cm^3. Hvor mange procent af smykket er guld? Jeg håber der er nogle som kan hjælpe :) -
Hjælp til F/K-test til imorgen. HASTER!!!!!
ForumindlægJeg har en test om krystallisering imorgen, hjælp det haster!!!!!!!!!!!!!!! Er det her godt nok? Jeg skal fortælle om 2 måder, neutralisation og metal i syre, har fortalt om neutralisation og ved ikke hvordan man kan skrive det med metal i syre. Her er det jeg har skrevet om Neutralisation.... -
nanvgiv følgende molekylforbindelser
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har noget kemi jeg ikke helt kan forstå opgaven lyder såldes at man skal navngive molekylforbindelser.. den første er : PCl5 .. er det så at man skal bruge den periodiskesystem såsom at P er ikke metaller derfor er det molekyleforbindelse og og Cl halogener.. :S håber i ... -
Koordinationstal
ForumindlægHej Hvordna skal man bestemme koordinationstal i følgende opgave. Jeg forstår at koordinationstal er hvor mange atomer der er bundet til en metal Hvis det er tentaaqua er der i hvert fald 5 vand molekyler. Men i facit står der at koordinationstal er 6? Hvis det er jern(III) vil det sige at det... -
navngivning
Forumindlægheej:) jeg har prøve imorgen, og står fast i det med navngivning af 2 stoffer som ska sættes sammen jeg kommer lige med et eksempel: Fe (jern) og Ar (argon) Fe burde står først her i tilfældet, fordi 1 af reglerne er at metal altid skal stå først_ men nogle der vil hjælpe?:) -
BIOLOGI
Forumindlæghej venner, jeg har et par spørgsmål om en biologiopgave til imorgen: -Hvordan har mængden af affald udviklet sig gennem tiden? -Hvordan kan man begrænse mængden af affald? (kom ind på kompost og genbrug) -Hvorfor er det vigtigt at begrænse mængden af affald? og hvorfor er det vigtigt at genbr... -
Molekyleforbindelser
ForumindlægEr igang med, at repetere 1.g's kemi, men har lidt svært ved at huske hvad en molekyleforbindelser , har læst i min kemi bog og internettet - men jeg kommer frem til, at det er en forbindelse mellem to ikke metaller, men vil det sige, det er en kovalent binding - Er der en der kan give en fu... -
Ammoniak - base?
ForumindlægHej, jeg er igang med en kemireport om syre og base. I reporten har jeg defineret en base som et stof der kan optage H+ ioner, og består af et OH- ion samt et metal-ion. Men nu er jeg blevet i tvivl for jeg har læst at ammoniak(NH3) også er en base men det er selvom at den ikke indeholder et OH- ... -
Kemi
ForumindlægHvordan løses denne type opgaver? "To af de faste stoffer K, C (diamant), eller Ba kan opløses i fortyndet saltsyre. Angiv et afstemt reaktionsskema for hver af reaktionerne." Når jeg søger på nettet, så virker det til at man skal bruge standardreduktionspotentialet til at afgøre o... -
Har brug for hjælp til denne opgave.
ForumindlægGlødetråden i en pære består af metallet wolfram. Denne pære tændes i et udhus om vinteren ved 0 °C. Resistansen ved denne temperatur er 0,16 ?. Temperaturen stiger til 2600 °C. a) Hvad er resistansen i wolframtråden ved de 2600 °C ?
