Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 10241 til 10260 af 154034
-
Terminsprøver
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lige nogle spørgesmål vedrørende nogle terminsprøver, som jeg håber i har tid til at svare på. - Hvad går danskretskriving, dansklæsning og dansk skriftlig fremstilling ud på?. Hvordan skal man forberede sig til det, så man kan få en god karakter ud af det? ... -
Oprykning fra 2g til 3g
ForumindlægHej, jeg har fået et standpunkt på 4,60 og et snit på 4,50 i min årskarakter. Men jeg har fået 00 i dansk skriftlig, biologi skriftlig og min sro mundtlig årsprøve. Jeg har ikke været op til min Mat og Old mundtlig eksamen fordi jeg har sygemeldt dem ( har givet lægeerklæring ) mit spg er kan jeg... -
universitet
ForumindlægHej Hvis man nu skal søge ind på universitet, og der står specifikke adgangskrav, skal være bestået, er det så både mundtlige og skriftlig, man skal bestå?? For at komme ind?? -
Terminsprøve i dansk - HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal nu her om et par dage have terminsprøve i dansk. Der er bare nogle ting jeg er lidt i tvivl om. Jeg ved godt at man kan vælge at skrive om noget mellem 6 genrer. Problemet er bare det her med at der er nogle bestemte krav til hver genre. Hvilke krav kan der fx være? - a... -
Er det okay med en novelle på 2 sider?:/
ForumindlægHejsa. Jeg skulle skrive en novelle, som jeg så har gjort. Jeg har hørt at en novelle maks må være på halvanden side, men jeg kan simpelthen ikke forkorte det jeg har skrevet mere end det er blevet forkortet, for så giver den ikke mening. Tror i det går med to sider, eller skal jeg til at omsk... -
Eksamen ?
ForumindlægHvis man er begyndt i stx i året 2007 og bliver student her i 2010 er det så obligatorisk at gå til eksamen i engelsk på b-niveau ? -
Newton-Raphsons
ForumindlægJeg har en opgave der volder problemer, jeg har prøvet et masse forskelligt, men det lykkedes ikke. En funktion er bestemt ved a) Opskriv de første 3 elementer i talfølgen, der er løsning til differentialligningen hørende til Newton-Raphsons metoden, når x_0=1 b) tegn grafen for f og benyt de... -
AT 2011 - Naturfaglige
ForumindlægHej Alle Nogen der har fået nogle gode idéer omkring AT 2011, nu da vi har set emnet? Jeg regner med at Vælge Biologi A, men hvad skal det andet fag være :/ Nogen der selv sidder med de samme tanker? Kunne være sjovt og inspirerende og hører hvad i andre overvejer at skrive i og om. :) -
blodtype
ForumindlægHej!!Er der nogen som ved hvorfor en mand af blodtype O er udelukket som fader.På forhånden tak. -
SSO
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål om min SSO, som jeg håber, at der er nogen som kan svare på. Et af spørgsmålene, som jeg har fået stillet er: "Giv en kort redegørelse for økosystemets opbygning og funktion i en regnskoven". Min SSO handler om regnskoven, som i nok ka gætte jer til..:).. ... -
Det moderne gennembrud?
ForumindlægHej Hvad kan man komme ind på i forhold til det moderne gennembrud? -
Atombombe
ForumindlægHejsan Hvad ville være relevant at skrive om hvis emnerne fysik og atombomber var indblandet, altså hvordan kan man bruge fysik til at forklare en atombombe? - pox -
Please kig ind- ik ignorre, ret vigtigt
Forumindlæghvad sker der hvis man afbrænder nitrogen ? -
Dna og gift
ForumindlægHej har lidt problemer med denne opgave: giften er særlig hård overfor leveren, hvorfor? Her tales der om giften i grøn fluesvamp, der påvirker en på denne måde: Vi har et ”lager” med et antal færdig RNA-molekyler, der bruges til cellens proteinsyntese. Da RNA ikke lever for evigt ... -
auxin
Forumindlæger der nogen som kan forklare, hvad auxin er og hvordan man kan anvende bestemte tale i praktisk planteproduktion? :S:S... aner det ikke.. -
Emner til SRP (bio/his)
ForumindlægEr der nogen som har et eller flere gode emner til SRP med bio + his? -
Sammenhæng i graf
ForumindlægJeg kan ikke finde sammenhængen i en graf, som vi (biologisk) skal analysere. Alt vi får at vide er at der er ligefrem proportionalitet mellem absorbansen og celletætheden. Det der optager mig er at jeg ved at hældningen må være celletætheden, siden absorbansen stiger i takt med at celletæthede... -
Udtrækning af eksamensplan
ForumindlægHej alle sammen ! Som en stor del af jer her inde skal jeg også snart til at afslutte min studenter eksamen på stx. Mit spørgsmål er bare, hvordan det helt præcis forholder sig angående hvordan eksamensplanen udtrækkes, og om der er større chance for at komme op i nogen fag end andre ? Min stu... -
EKSAMEN HJÆÆLP!
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen imorgen i biologi mundtligt, som jeg har på A-niveau. Hvordan skal man opbygge sin fremlæggelse når man har 24 forberedelse? og hvordan analysere man en artikel i biologi? -
Please hjælp :)
ForumindlægHej, jeg har lige været op i den skriftlige Mat A, og jeg må indrømme at jeg nok kunne have gjort det meget bedre.. Men jeg er i en meget special sittiuation.. Jeg har aldrig haft Mat b eller c. I hf ved jeg, at man ikke behøver at vælge og have mat a i sit gennemsnit og bruge mat b, fordi mat ...
