Eksamensforberedelse

Oprykning fra 2g til 3g

22. juni 2023 af zine0037 - Niveau: A-niveau
Hej, jeg har fået et standpunkt på 4,60 og et snit på 4,50 i min årskarakter. Men jeg har fået 00 i dansk skriftlig, biologi skriftlig og min sro mundtlig årsprøve. Jeg har ikke været op til min Mat og Old mundtlig eksamen fordi jeg har sygemeldt dem ( har givet lægeerklæring ) mit spg er kan jeg komme videre fra 2g til 3g i min stx uddannelse. Og kræver det at jeg skal få noget specielt i min eksamener? Betyder min årsprøver noget i mit snit altså trækker de mig ned? Eller bliver det slet ikk talt med i mit snit? Bliver mine årskarakter og eksamener lagt sammen også ved jeg om jeg kan komme videre eller ej? Altså plsss giv mig et godt svar. Er så bange for ikke at kunne komme videre. Er slet ikk en 00 elev eller 02 plejer altid mindst at få 4 og 7. Jeg har bare været MEGET syg og har på 2 måneder afleveret 2 lægeerklæringer til min skole,

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. juni 2023 af Moderatoren

Læs om at blive nægtet oprykning her:

https://www.uvm.dk/gymnasiale-uddannelser/love-og-regler/spoergsmaal-og-svar-om-gymnasiale-uddannelser

Og hvis du fortsat er i tvivl, så skal du nok ringe til skolen.


Svar #2
22. juni 2023 af zine0037

Okay men så af hvad jeg forstår, skal mit standpunkt gennemsnit og årskarakter gennemsnit bare være over 2. Årsprøverne bliver ikke lagt sammen med mit endelige snit

Skriv et svar til: Oprykning fra 2g til 3g

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.