Eksamensforberedelse
Afbrudt eksamen
23. juni 2025 af
Forvirret
-
Niveau: B-niveau
Jeg ved godt det nok er den forkerte kategori, men kunne ikke finde ud af hvilken det skulle være.
Jeg har været oppe til en Fysik B eksamen, hvor jeg så har besvimet pga. angst og stress, og det gjorde så at min eksamen blev afbrudt. Jeg havde “håbet” at det betød jeg ville få -3 og så kunne jeg være ovre det. Min mor har snakket med rektor og hun siger at det ikke kan tælle som et eksamenforsøg da den blev afbrudt. Dvs. At jeg ville skulle op til en reeksamen, og det er mit værste mareridt. Jeg tror ikke på at det kan gå anderledes igen, da det specielt er den form fysik eksamen er lavet på der giver mig ekstra angst om det. Jeg har forsøgt at søge efter om en afbrudt eksamen stadig kan tælle som et eksamensforsøg, så jeg bare kan få det fordømte -3 og komme videre, i stedet for at bruge hele min sommerferie på at være stresset og ikke kunne slappe af, som jeg er meget brug for hvis jeg skal kunne gennemføre 3.g. Men jeg kan ikke finde noget konkret svar, er det nogen der kan dirigere mig det rigtige sted hen?
Er der nogen der kan hjælpe?
Jeg har været oppe til en Fysik B eksamen, hvor jeg så har besvimet pga. angst og stress, og det gjorde så at min eksamen blev afbrudt. Jeg havde “håbet” at det betød jeg ville få -3 og så kunne jeg være ovre det. Min mor har snakket med rektor og hun siger at det ikke kan tælle som et eksamenforsøg da den blev afbrudt. Dvs. At jeg ville skulle op til en reeksamen, og det er mit værste mareridt. Jeg tror ikke på at det kan gå anderledes igen, da det specielt er den form fysik eksamen er lavet på der giver mig ekstra angst om det. Jeg har forsøgt at søge efter om en afbrudt eksamen stadig kan tælle som et eksamensforsøg, så jeg bare kan få det fordømte -3 og komme videre, i stedet for at bruge hele min sommerferie på at være stresset og ikke kunne slappe af, som jeg er meget brug for hvis jeg skal kunne gennemføre 3.g. Men jeg kan ikke finde noget konkret svar, er det nogen der kan dirigere mig det rigtige sted hen?
Er der nogen der kan hjælpe?
Svar #1
23. juni 2025 af Moderatoren
Det er synd og ærgerligt for dig, men mon ikke, at din rektor har styr på reglerne?
Svar #2
23. juni 2025 af Forvirret
Det er ikke at jeg ikke tror på hende, jeg er bare også så frustreret over hele situation, jeg havde ikke rigtigt mulighed for at sige imod at min eksamen blev afbrudt heller, da vi aldrig er blevet fortalt hvad der sket i sådanne situationer. Hvis jeg havde vist at jeg ville skulle komme op efter sommerferien havde jeg fortsat eksamen og taget det dårlige resultat, men det fik jeg ikke mulighed for. Og så vil jeg også bare gerne selv kunne kigge på reglerne, for min egen peace of mind.
Skriv et svar til: Afbrudt eksamen
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.