Eksamensforberedelse
Tips til op i fuld pensum?
Hej med jer!
Jeg fandt ud af for et par måneder siden at jeg skulle op i fuldt pensum her i 3.g pga fravær, det er selfølelig super træls da det ikke helt var planen men jeg prøver at gøre det bedste ud af det.
Jeg skriver egenligt bare dette opslag for at høre om der er nogen der har nogle tips i forhold til at læse op, og hvordan man læser op på fag som man er ret håbløs i.
Det kunne også være fint bare at høre nogle oplevelser hvis der er nogen derude der har prøvet at være oppe i fuld pensum.
Mvh en uheldig elev
Svar #2
29. januar kl. 07:03 af gregventures
jeg har fransk på A niveau og jeg er helt håbløs i fransk og har praktisk set ik lært noget fransk i de år jeg har gået på gym. Det er nok det eneste fag hvor jeg føler jeg ved med sikkerhed jeg kommer til at dumpe det hvis jeg ikke gør noget drastisk nu.
Svar #3
29. januar kl. 19:43 af teliaerhverv
Der er ca. 4 måneder til eksamensperioden. Du kan ikke nå at læse 1–3 års pensum op på så kort tid. Men du kan gøre, hvad jeg selv gjorde – jeg stod i præcis samme situation i 2.g og 3.g.
Du har grundlæggende to muligheder:
Læs op på dit pensum, spørg folk om noter, og gå til eksamen og gør dit bedste.
Drop ud, tag et sabbatår og start på en HF.
Jeg har haft gode oplevelser med PSV/fuldpensum, men der findes ikke noget mirakel eller noget drastisk, der kan redde det hele nu. Det er bare ikke realistisk – og det er der nogle lærere, der ikke tør sige. Men det er sandheden.
I sidste ende kommer det an på dine fremtidsplaner.
Hvad vil du bruge din studentereksamen til?
Svar #4
30. januar kl. 08:44 af gregventures
Hvad var godt for dig i forhold til fuld pensum? Fordi jeg tror overall ender jeg nok med en højere karakter i fuld pensum end hvis jeg ikke var oppe i det, fordi jeg aldrig deltager i timerne og har også højt skriftligt fravær. Jeg tror ikke jeg kunne finde på at starte forfra for at få bedre karaktere, fordi jeg bare ikke er så motiveret i forhold til skole hvis jeg havde 2 år mere gad jeg blive sindsyg lol. Jeg har ikke mange fremtidsplaner i forhold til studie udover jeg måske vil læse til datamatiker.
Svar #5
30. januar kl. 16:43 af SuneChr
# 4
Jeg fornemmer, at du er mere eller mindre "skoletræt", og at studiemotivationen ikke står mål med ønsket om
måske at læse til datamatiker. Nu er det jo ikke alt afgørende at få en HF- eller studentereksamen. Måske er en erhvervsuddannelse det bedste for dig, og der er i høj grad brug for dygtige faglærte i nærmeste fremtid,
og lønnen er heller ikke at kimse ad.
Svar #6
03. februar kl. 17:00 af tycconRoblox
Bro, det kan godt være at trådstarteren er skoletræt, men jeg ville dog hellere foreslå at trådstarteren overvejer at tage 3.g om i stedet for at starte på en helt ny uddannelse.
Svar #7
03. februar kl. 17:42 af tycconRoblox
Jo, man kan sagtens nå at læse 1-3 års pensum op på 4 måneder. Så længe man er dedikeret.
Skriv et svar til: Tips til op i fuld pensum?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.