Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 10341 til 10360 af 35503
-
200-kronesedler i omløb.
ForumindlægHar lidt svært ved denne opgave nogen der kan hjælpe? Opgave 2. Med CAS (Kilde: Omarbejdet opgave fra eksamen HFC maj 2017) I en årrække kunne antallet af 200-kronesedler i omløb med tilnærmelse beskrives ved modellen f(x) = 13,38 * 1,065x hvor f(x) er antallet af 200-kronesedler i omløb (... -
historie eksamen stx: emne:"ideologiernes kampe: vånehvile 11-11-1918 til Berlinmurens fald"
Forumindlæghej. jeg har lige trukket mit emne til historie eksamen. jeg har fået følgende kilder: 1. tjernajevs dagbog om sovjetsystemets krise 2. Gorbatjov om Sovjetunionens problemer, 1987 3. USSR frimærke fra 1988 - taget fra: http://en.wikipedia.org/wiki/File:USSR_stamp_Perestroyka1_1988_5k.jpg 4. stat... -
HJÆLP - Inspiraiton - International aflevering - Eksamen maj 2013 - USA's økonomi
ForumindlægHej derude er i gang med aflevering i IØ A og sidder og er lidt i tvivl angående forskelige punkter i opgaven. Tænkte på om nogen evt. vil kunne give noget inspiration, sende evt. svar til opgave, er snart selv færdig, det ville være meget behjælpligt af jer. -
AT Eksamen - Hjælp - Kunstig Intelligens i fagene mat A og Dansk A
ForumindlægHej SP. Jeg er i gang med AT i fagene dansk A og matematik A (datalogi), hvor overemnet er "Kommunikation - muligheder og begrænsninger". Mit underemne er kunstig intelligens. Jeg kan dog slet ikke finde ud af hvordan skal jeg vinkle det? Altså hvordan får jeg koblet kunstig intelligens... -
Ideer til evt samtaleemner (censor og lærer) i engelsk til mundtligt eksamen
ForumindlægHej. Jeg er brug for hjælp til hvilke ting jeg kan snakke om under dialogen med censor, lærer og jeg. Jeg har om musik, og har vedhæftet bilag med de ting jeg har indtil videre, men ved ikke om det er nok. Jeg har valgt at analyserer sangen Fucking Perfect med sangeren Pink, og til jer der k... -
Dansk 9. Klasse eksamen: Hvilke litterær perioder skal man have noter til?
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål inden jeg skal op til dansk mundtlig afgangsprøve i morgen. Jeg er nemlig lige i gang med at skrive noter osv. Lige nu har jeg skrevet noter til. Oplysningstiden Romantikken Det moderne gennembrud (naturalisme, impressionisme) 1) Er der nogen der har skrevet o... -
Er der nogen dejlige personer der vil læse min dansk analyse igennem til eksamen? :)
ForumindlægJeg vil sætte stor pris på det, please send mig en besked i indbakken hvis du er interesseret i at hjælpe! :) -
Musulmanes en España HHX skriftlig eksamen fra 2011
ForumindlægHej allesammen Jeg ville spørge om der er nogle der enten har opgaven eller opgavebeskrivelsen til HHX spansk eksamensopgave fra 2011, som hedder: Musulmanes en España? Jeg håber, at der er nogle der har opgaven eller opgavebeskrivelsen, da jeg er villig til at betale for det. Venl... -
Billedplan og realplan på engelsk? Og andre nyttige specialudtryk til skriftlig engelsk eksamen
ForumindlægHej:) Jeg er igang med at forberede mig til engelsk A, og er pludselig blevet klar over at mit literære special-ordforråd er ret begrænset. Mit vigtigste spørgsmål er hvad hhv. real og billedplan bedst oversættes med på engelsk (min ordbog er ikke til meget hjælp, da det jo ikke er normalspro... -
HJÆLP!!! Japans kultur historie!! Pleas help, eksame om 2 timer.
ForumindlægJeg skal bruge kort fortalt hjælp til den japanske kultur historie. -
Tysk A eksamen - das süsse Mädel und der Dichter
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig? Jeg har trukket "das süsse Mädel und der Dichter" af Arthur Schnitzler. Den er undet emnet Frauenbilder. Er der nogen, der har læst den, eller analyseret den evt, som kan hjælpe mig med at forstå den? -
The Sin Bin or Lucy's Heart - Eksamens tekst
ForumindlægHej Har li trukket engelk i dag. Det bliv The Sin Bin or Lucy's Heart. Nogen der har nogle lækre guldkorn til den? -
Do's and dont's til AT-eksamen
ForumindlægHej alle jer som er blevet studenter, og har været oppe i AT. Hvad gælder det om at have med når man vil fremlægge sit AT-projekt, det skal lige siges at jeg har fagene engelsk og historie. -
Bedste tips til en mundtlig SO eksamen på HTX 3. G?
ForumindlægHvordan sikrer man den bedste karakter indenfor SO, og er der nogle ting som er gode at have med? -
Er der nogen der har eksamens opg eller oplæg fra sidste år Dansk A - HHX??
ForumindlægJeg har virkelig brug for den opg, da jeg skal til terminsprøve næste uge. -
Fælles faglig eksamen i naturfag - Biologi, Geografi, Fysik/kemi
ForumindlægJeg har været så heldig at trække "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget" og jeg aner virkelig ikke hvad for nogle emner man kan komme ind på. Jeg håber der er nogen som har nogle super spændende emner eller som i hvert fald har nogle gode idéer -
Dansk Eksamen, 10 kl, prøve b. Emne: To Verdener, tekst??
ForumindlægJeg har trukket emnet "To verdener" i dansk. Vi har i år prøveform B hvilket betyder jeg har et godt stykke tid til at forberede mig. Jeg skal selv vælge en tekst, hvilken som helst genre (evt. novelle?), som omhandler dette emne. Der skal tekst-mæssigt også være en god del at tage fat ... -
nogen der har lavet 1. delprøven i engelsk A? Det var eksamen i 2008
ForumindlægHej Nogen der har lavet 1. delprøve fra i år på engelsk A? Jeg kunne virkelig godt bruge at snakke med en som har lavet den.. -
hjælp mig. dansk eksamen. ''det står i avisen''
Forumindlægjeg har trukket fordybeselsområdet det står i avisen, og jeg har vaglt at analysere denne artikel https://politiken.dk/forbrugogliv/livsstil/trivsel/art5543865/Eksperter-om-unges-trivsel-Det-perfekte-er-det-nye-normale, men er stærkt i tvivel om hvilken type artikel dette er, så det vil betyde me... -
Michael Strunge - Natmaskinen. Mundtlig dansk eksamen imorgen 14/06!! HJÆLP
Forumindlæg- Hej, jeg skal til afgangsprøve imorgen i mundtlig dansk, og har trukket 80erne som mit overemne. Derfor har jeg valgt Natmaskinen af Strunge som mit selvvalgte emne. Det jeg nu mangler at få styr på er: Hvad vil i sige kompositionen er i digtet? (Er lidt i tvivl om det et prosadigt, er det det?...
