Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10601 til 10620 af 33650
-
2. verdenskrig
ForumindlægHej. Jeg vil lige prøve og høre herinde, om der er nogen der kender nogle gode hjemmesider om Englands rolle i begyndelsen af 2. verdenskrig? -
Det ideelle samfund - teori
ForumindlægMeget kort handler min opgave om, at se på Platons visioner om det ideelle samfund og undersøge om disse tanker har relevans for det repræsentative demokrati, som vi har i dag. men mit spørgsmål er egentlig metoderelateret. For hvilken teori benytter man når man løser en problemformulering som de... -
Imperialismen 1870-1914
Forumindlæga) Hvilke tekniske fordele havde europæerne? -
Den kolde krig
ForumindlægHey, nogle mennesker der har idéer til et produkt.. skal nemlig fremlægge om den kolde krig efter påskeferien. kom evt. med nogle forslag (: -
AT EMNE 2013
ForumindlægHej alle 3g'ere. Nu hvor vores AT emne er blevet offentliggjort til at være "kampen for det gode liv" ville jeg derfor høre, om nogen af jer ville dele det i har valgt at skrive om og i hvilke fag? For mangler nemlig lidt inspiration til hvilket emne og fag jeg skal vælge.. ... -
Franske revolution!
ForumindlægFortæl mig ALT hvad du(I ved om den franske revolution! :D -
korrekt
ForumindlægEr denne sætning korrekt?? Er lidt i tvil om hvor "in the time of progress" skal placeres In the story we are introduced to a young man living in the time of progress, torn between obligation and desire - the known and unknown -
Litterære begreber
ForumindlægHejsa :) er der nogle der kender det litterære begreb, når en fortæller kommenterer løbende i sit værk .? Tak på forhånd -
Hjælp
ForumindlægHey. Er der nogen som kan give mig ideer til hvad jeg kan læse som selvlæsteværk i dansk. Det må gerne være noget jeg kan bruge til eksamen. -
DANSK ANALYSE AF TILSKUER
ForumindlægNogen der har analyseret novellen: "Tilskuer" af Jakob Ejersbo? Jeg er i gang med at skrive en analyse af den og kunne godt bruge noget om inspiration. Tak på forhånd! :) -
Kanonen i niddelalderens Europa
ForumindlægHej alle :) Jeg søger hjælp til at skrive en opgave om kanonen i middelalderens Europa. Hovedsageligt vil opgaven komme til at omhandle kanonens påvirkning på samfundet, da den kom til/opstod i Europa i løbet af middelalderen. Jeg har søgt information på bl.a. Wikiepdia.org og Den Store Dan... -
Spørgsmål om kilder
ForumindlægHey hey, Vi sidder og skriver semesterprojekt og har valgt nogle kilder. Vi har sat vores inklusionskriterier til at de højst må være 20 år gamle, da vi tænker samfundet længere tilbage er anderledes og derfor ikke helt kan sammenlignes med idag. Det er omkring sociale forhold og stress og arbe... -
HJÆLP - DET HASTER!!!!
ForumindlægHej, hvad symboliserer metoperne på Parthenon templet? -
metode: Dansk & biologi
Forumindlæghvilke forskelle og ligheder er der mellem helholdvis de danskfaglige metoder og de biologiske? -
Computerspil
ForumindlægEr der nogen, der kender nogle spændende eventyrspil? I så fald, hvad gør dem gode? -
jakob ejersbo
Forumindlæghej. vi skal skrive en stor opgave i dansk hver, og jeg har tænk måske og skrive om jakob ejersbos afrika-trilogi. er der nogen der har læst den?? og kan de anbefales?? på forhånd takker -
Synopsisen eller oplægget?
ForumindlægJeg har to spørgsmål vedr. synopsisen og oplægget. Hvad skal være mest overordnet, og hvad skal være mest detaljeret? Hvad skal være mest faktuelt? Med venlig hilsen -
Figurer i AT-eksamen
ForumindlægJeg skal op til AT mandag. Jeg skriver i biologi og samfundsfag om genteknologiens konsekvenser for fremtidens samfund. Jeg vil i begyndelsen af fremlæggelsen kort fortælle hvor langt man er ift genteknologien o. lign. Jeg er dog i tvivl om jeg skal inddrage en figur(fordi man jo ofte bruger figu... -
Hvad kunne et emne i en roman være?
ForumindlægHej! Jeg har akut brug for hjælp, da jeg står og skal aflevere en boganmeldelse torsdag. Men en af spørgsmålene til denne kære boganmeldelse, er hvilke emner bogen behandler. Jeg har valgt at læse bogen Maze runner - udbruddet. Men jeg er i tvivl om hvad et emne kunne være, eller eventuelt hvi... -
subjektiv vs objektiv metode
ForumindlægHej alle.. Hvad menes der med den subjektive og den objetive metode når man taler AT? Vh. Annie
