Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 10801 til 10820 af 57177
  • DHO - Mundtlig forsvarelse

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der har eksempler på hvordan man kan reflektere til ligheder og forskelle mellem fagene dansk og historie?
  • Hvordan siger man følgende på engelsk?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at lave et engelsk A eksamenssæt, men der er nogle ting som jeg er i tvivl om. 1. “Sorry for Disturbing You” deals with the problems that desolation can causes, "det får vi at se idet at" the man we meet in the story, Michael, who is a great example o...
  • Medicinske undersøgelser - opgave a

    Forumindlæg
    Hej, Nu har jeg kigget lidt på denne opgave, men synes ikke jeg kan få sidste del af opgavespørgsmålet til at give mening... Er der nogle der kan hjælpe??? I nogle medicinske undersøgelser bruger man det radioaktive nuklid 158O. Dannelsen af 158O sker ved at beskyde 157N med energirige protoner...
  • hjælp , det haster

    Forumindlæg
    hej jeg er gået i stå i denne her opgave I trekant ABC er vinkel C ret , vinkel B er 39 grader og længden af siden er BC er 213
  • DIFFERENTIALREGNING

    Forumindlæg
    ER DER NOGEN DER KAN FORTÆLLE MIG HVORDAN MAN LØSER OPGAVE 8021 I VEJLEDENE OPGAVER I MATEMATIK 2006 FOR HTX A-NIVEAU?
  • Gymnasiet online??

    Forumindlæg
    Kan man tage en hel hhx online? Tænker om man kan tage fag fra forskellige sider der udbyder fjernundervisning og så bruge fagene sammen og kalde det en 'rigtig' hhx? Er der evt nogen der selv benytter sig af fjernundervisning eller kender til det ?
  • Musik eksamen c - analyse

    Forumindlæg
    Halløj! Jeg har været så svineheldig, at jeg skal op i musik i år. Jeg har trukket sangen Bad, af Michael Jackson. Men jeg kan simpelhen ikke finde ud af, hvordan jeg skal få den analyseret. Jeg har prøvet at sidde og læse om hvordan det skal gøres, men det har ikke gjort mig klogere på det overh...
  • HASTER! Hvad skal man kunne udenad til kemi C eksamenen?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! :D Er der nogen, der ved, hvad man skal kunne udenad til kemieksamenen på C-niveau? Skal man kunne reaktionerne i forsøget udenad? Tak på forhånd! :)
  • Trækker man altid matematik B skriftlig?

    Forumindlæg
    Hej Trækker man altid matematik på b niveau? Jeg har det på B, og jeg er i tvivl om jeg egentlig 100% kommer op, da jeg synes, at der er mange klasser der kommer op?
  • Studie

    Forumindlæg
    hej har lige et spørgsmål.\n\njeg går i 1.g, og jeg afslutter 4 af mine fag i år. \nhvis jeg nu får dårlige års-/eksamens karakter, kan jeg så godt ændre det, på et eller andet tidspunkt?
  • termin-forberedelse

    Forumindlæg
    I forbindelse med den kommende terminsprøve ville jeg lige hører om der findes sider hvor man kan se terminsprøverne fra de forgående år?
  • tekster eller baggrundstof?

    Forumindlæg
    Jeg ville hører om der er nogen som ved hvad der er vigtigst at gøre mest ud af i religion når man læser op. Er det alt baggrundstoffet eller er det teksterne??
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hvornår får man egentlig læseferie når man går på 1. år HH? Altså i år.
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Heeey allesammen! Jeg skal til eksamen i matematik B-niveau, og jeg er lidt i tvivl om, hvordan en GOD eksamen forløber. Har I nogle råd til, hvordan man kan gøre sin præstation til topkarakter? Hvad giver ekstra og hvad er dumt? Er 6 dages forberedelse nok, eller skal jeg sætte mere tid af? H...
  • Areal af rektanglet i løbebanen

    Forumindlæg
    Opgaven lyder: (se vedhæftet fil for billede af opgaven og skitsen) En løbebanes form er dannet af to lige lange parallelle linjestykker (på figuren AD og BC), der i begge ender er forbundet med halvcirkler. a) Bestem omkredsen af løbebanen udtrykt ved x og r (se figuren), og bestem arealet af r...
  • Hypoteser om partivalg

    Forumindlæg
    Hvilke hypoteser kan man stille ud fra denne tabel? Skal nemlig finde 3.
  • Kemi opgavesæt

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen der har regnet opgave 4 i følgende opgavesæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/ke/STX072-KEA%20V_vejl2.pdf det er især c), d og f) der giver problemer
  • Matematik A - Pointfordeling?

    Forumindlæg
    Hejsa allesammen! Jeg sidder i den fornemme situation, at jeg skal op til matematik skriftlig eksamen inden længe. Dog har jeg dog gået og tænkt over... Hvordan ser pointfordelingen egentlig ud til de respektive karakterer? Altså hvor mange point skal man minimum have for f.eks. 02,4 og 7? Derudo...
  • Facit til fysik eksamen d. 19. maj 2017?

    Forumindlæg
    Er der nogen der har facit eller evt. løsningsforslag til eksamenssættet fra fysik A d. 19. maj?
  • Læg opg. uden hjælp. ud til øvning!

    Forumindlæg
    Jeg tænkte at de der skal op i matematik A på onsdag kunne have gavn af at få en masse opgaver til delen uden hjælpemidler - det ville jeg i hvert fald selv. Så hvis nogle ligger inde med nogle af disse eksamensopg. uden hjælpemidler, så læg dem endelig ud! :)