Søgning på: analyse af novellen sex. Resultater: 1081 til 1100 af 28369
-
Godt navn til en novelle
ForumindlægHej med jer. Jeg er i gang med at skrive en ungdomsnovelle, der skal indeholde et dilemma. Jeg mangler bare et godt navn til den, helst noget som har noget med dilemma, forelskelse, fest og ungdom at gøre. Jeg har overvejet "Ludus" som vidst er latin for en af de 6 former for kærlighed ... -
Skal skrive en novelle
ForumindlægJeg skal udfra et maleri malet af Erik Henningsen i 1892, som hedder 'Sat Ud' skrive en novelle. Ville være glad og taknemmelig, hvis der var en der kunne komme med et bud på starten. Ved ikke helt hvordan jeg skal linke til maleriet, men det kan ses her: http://images.google.dk/images?h... -
Analyse
ForumindlægJeg skal lave en analyse på 200-300 ord om sangen "Lucy in the sky with diamonds" jeg har ret svært ved det, og ved ikke helt hvor jeg skal starte, så det ville være dejligt med hjælp, på forhånd tak! :) -
Den stille Mogens - analyse. Nogle der har læst den??
ForumindlægHej folkens! Jeg er lidt lost omkring 'den stille Mogens' novellen som jeg skal analysere. Nogle der har læst den og eventuelt kan komme med nogle guldkorn, eller ihvertfald kan hjælpe mig med at se hvad handlingen er i den... Jeg kan slet ikke komme igang Ellers tak for hjælpen Xx Olivia -
Analyse
ForumindlægHej, Jeg er lige kommet tilbage til sommerferien efter niende, og jeg har selvfølgelig fået en analyse og oversættelse som jeg skal have lavet. Jeg er igang med oversættelse, men da jeg har nogle problemer med analysen kan jeg ikke rigtig fortsætte. Nogle der kan komme med nogen fifs? Analysen ... -
Mangle analyse ark til litterær artikel
ForumindlægHej allesammen (: Jeg er ved at analysere Helle Helle: Tirsdag nat, men jeg har smidt mit analyse ark til litterære artikler med de væsentligste punkter på væk, og derfor ville jeg høre herinde om nogen har et analyse ark til rådighed? Jeg er ikke meget for at være herinde, i det jeg opfatter de... -
Novelle inspiration
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går i 8.klasse og skal skrive en novelle på 1,5 til 2 sider. Novellen skal inde holde mindst 2 mails. Har i nogle ideér til hvad den kunne handle om? , er virkelig gået helt kold. :-) -
hjælp til analyse.. haster
ForumindlægHej. er der nogen som hurtigt vil analysere en artikel ? artiklen er kort.. jeg har brug for en analyse hurtigt som muligt, da jeg skal aflevere mange ting idag og ikke har tid. http://www.nordvestnyt.dk/artikel/60346:Udland--Haitis-doedstal-kan-runde-300-000 pleeeeeeeeeeease.. jeg håber virkelig... -
Analyse og fortolkning af de to tvillinger af Villy Sørensen
ForumindlægHejsa... Er der nogen som har nogle noter til "de to tvillinger" af Villy Sørensen? Eller blot en kommentar eller to-jeg er rimelig lost!! -
Analyse
ForumindlægHej! Jeg har glemt hvad analyse, perspektivering og præsention er.. Kan du forklare hvad man skal i de tre forskellige ting? Gerne inden imorgen siden det er for til i morgen.. Tak.. -
Analyser
ForumindlægAnalyser sætningen: Vi håber på at bestå eksamen, skal under ordene "på at bestå eksamen", bølgestreg? -
analyse
ForumindlægHej folkens Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med at starte med analyse af billedet jeg har vedhætet, jeg ved nemlig ikke hvad jeg skal startre med på forhånd tak -
Novelle - flashback
ForumindlægHej, jeg kan ikke finde et ordentligt svar på nettet, så nu sprøger jeg her; Er flashbacks et novelletræk? Altså er det noget jeg kan sige til min mundtlige dansk eksamen under novelletræk, som gør at vi ved det er en novelle? Og er der forskel på flashbacks og tilbageblik? For i min historie er... -
analyse
Forumindlægjeg kunne godt bruge en analyse af anne Linnets sang "barndommens gade" til et skoleprojekt, er der noget som vil forsøge ? \n\nHer er teksten:\n\nBarndommens gade \nJeg er din barndoms gade\njeg er dit væsens rod.\nJeg er den bankende rytme\ni alt hvad du længes mod.\nJeg er din mors g... -
Popsang til novelle
ForumindlægHej, Jeg vil spørge om hvilken sang passer bedst til en dreng som lever i det dårlige liv, men han får det bedst i sine drømme. -
Analyse
ForumindlægHej Jeg er allerede den dårligste i klassen til at analysere og fortolke, man Nu er jeg HELT lost. I min SRP's analyse del, skal jeg analysere of fortolke en bog jeg valge at læse som hedder "Terrorist af John Updike" og jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal gribe den her an. Hvis ... -
Novelle til forlag.
ForumindlægHej, herinde. Jeg skrev engang en danskstil, som jeg fik 12 for. Det startede med at jeg meldte mig ind på fyldepennen, som er et kæmpe ''forfatter netværk''. Jeg lagde nogle ting som jeg har skrevet ind, og fik så en mail nogle dage efter. Hvis jeg kunne skrive videre på et eve... -
analyse
ForumindlægHej hvad kan jeg analysere en tekst med? mange punkter ville være dejligt :) -
Digt analyse please hjælp!!!
ForumindlægHej hvis du kan hjælpe, må du meget gerne, er ved at tude over det her. (BTW ER OVERSKRIFTEN "SELEKTION") For det første synes jeg ikke rigtig der er nogle rim ikke andet end i 1 strofe som er bogstavrim? For det andet er jeg i tvivl om kompositionen, skal det være cirkel, fordi det v... -
Analyse
ForumindlægHvad er analyse
