Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11061 til 11080 af 154034
-
Bevis af hældningkoeff.
ForumindlægHej hej.Jeg ville vide, om nogen ville gennemgå beviset for hældningskoefficienten i en lineær funktion.jeg har den på skrift, men lidt ord med på vejen, ville hjælpe en del, da det er her jeg står af:f(x+1)-f(x)= a(x+1)+b-(ax+b)? -
Hvilket Gymnasium?
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse noget indenfor medecin, eller jeg har overvejet at lidt at læse til læge, men hvilket gymnasium er så bedst til denne retning? jeg håber at jeg får en god debat ud af det. -
bestået eller ej
Forumindlæghej jeg har fået 00 i matematik B i skriftlig samt mundtlig i årskarakter, men fik dog 4 i eksamenskarakter i skriftlig. Ville Faget Matematik nu være bestået, eller skal det læses op som supplerende? det skal lige siges at jeg kun var op i skriftlig eksamen i matematik. håber i kan hj... -
Eksamen
ForumindlægHej Er der mon nogen der ligger inde med eksamens noter til hhv. old og religion??? - Eller nogen som kender et godt link??? -
Optagelse af syrestof
ForumindlægHej gutter.....Er der nogen der kan forklare mig hvordan et kemisk stof (en syre) passerer cellemembranen mellem mavesækken og blodbanen? Jeg ved det sker ved diffusion, og jeg ved der er tale om 3 ligevægte. Men hvordan er det pH-værdien spiller ind på ligevægtene? Hjælp mig! -
Hjælp til udtryk
ForumindlægHvad menes der når der står: Da Súsanna og Katrin sås for sidste gang, stod himmel og hav i ét. ? -
hjælp til synopse
Forumindlæger der nogen der gider kigge min synope igennem -
Fysik-Eksamen
ForumindlægFysik eksamen, hvorfor nogle forsøg kan man lave om emnet, emnet handler om fedtstoffer, emzymer, kylhydrater, protein, fotosyntese og respiration. Nogle der har nogle nemme forsøg liggende, eller har nogle i tankerne? Hvis man skal op i i eksamen, hvad kan man så sige om emzymer? -
næringssalte
ForumindlægHvilke næringssalte indeholder N og P... -
Osmotisk tryk
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe dem den vedhæftede opgave? på forhånd tak! -
Eksamen
ForumindlægHej skal snart til eksamen Og ville hører om der nogen der havde lidt tekst om celler og mikroorganismer?? Det ville være en stor hjælp -
celler.
Forumindlæger der nogen der kan forklare mig helt specifikt hvad en celle er og består af? hvad er kromosomer, cellemembran og så videre? -
golgiapparatet, Endoplasmatisk retikulum og ribosomer? hjælp
ForumindlægHej, jeg er igang med at læse om cellen men er kommet til 3 udtryk som jeg simpelthen ikke synes jeg kan finde noget nærmere uddybende om.. golgiapparatet Endoplasmatisk retikulum ribosomer Er der nogen der kan uddybe tingene for mig, hvad de består af og hvad deres funktioner er? Altså jeg ... -
Mangler hjælp!.
ForumindlægHej :D. Jeg ska skrive disposition om Fotosyntese, metal, syrer og baser, osv og jeg er helt lost... så skulle jeg lige spørge jer om i kan hjælpe mig eller sende det ting i har skrever :) mvh Neon -
Darwin og Mendel
ForumindlægHar jeg forstået det korrekt, at Darwin havde et hul i sin evolutionsteori idet han ikke ku forklare arveligheden, dvs "survival fo the fittest". Men da Mendel kom med teorien om at det er dét dominerende gen der overtager, kunne Darwins teori forstærkes? -
Emne til projektopgave
ForumindlægHejsa :) Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal fremlægge om til projektugen. mit overordnede emne er "den eller det gjorde en forskel". jeg har overvejet en del ting, men kan ikke rigtig finde ud af, hvad der egentlig er relevant, og har gjordt en forskel. Jeg vil helst have faget... -
cellelære
Forumindlæghej jeg sider og skal lave en opgave omhandlene cellelære, jeg ville derfor høre om der er nogle der kan forklare mig det helt basale om cellelære. på forhånd tak;) -
HJÆLP
ForumindlægHåber at der er en som kan hjælpe mig Jeg prøver at sammenligne hæmoglobin densiteten i blodet som udgør 8 % med lipid densiteten i mælk (9 %). Jeg var at der skal flere lipid partikler tilstede end hæmoglobin men ved ikke helt hvordan jeg skal sammenligne disse matematisk. -
hvad skal mit emne være????
Forumindlægskal lave en faglig dokumentation i naturfag. Emnet skal være viden fra disse tre: - Grundlæggende fagsprog - Stofopbygning - Krop, Kost pg Motion Nogen der har et forslag til hvad emnet kunne være? -
Bakterievækst
ForumindlægEr der nogen, som kan hjælpe med opgaverne? Specielt nr 2.:)
