Søgning på: matematik fp10 december 2021. Resultater: 11121 til 11140 af 32815
-
Hvordan tegnes grafen i TI-Nspire
ForumindlægFunktionen f(x) beskriver antallet af solgte ænder i et supermarked i december måned. f(x)=100*e^(0.255843*x-0.007107*x^(2)) Hvor f(x) er antallet af solgte ænder og x er antal dage inde i december måned. a) tegn grafen for f(x), for x-værdier mellem 1 og 24. -
Fysik C eksamen
ForumindlægHey! Jeg afslutter Fysik C i år og har endda været så heldig at trække det til eksamen, hvilket er fint nok, taget mit 10-tal på arket i betragtning. Jeg kender dog ikke helt proceduren bag eksamen, så jeg har et par uddybende spørgsmål dertil: - Det er noget med, at jeg trækker et emne og dernæ... -
Lektiehjælp tilbydes i København af universitetsstuderende
ForumindlægHej. Jeg er en 20 årig fyr, der studerer matematik-økonomi på universitetet i København. Jeg er snart færdig med 2. semester og har haft fag som afsætning, lineær algebra, erhvervsøkonomi, mikroøkonomi osv. I gymnasiet havde jeg 5 A-fag og disse var: Matematik, Engelsk, Dansk, Historie og Samfu... -
Biologistudiet - meget matematisk?
ForumindlægDavs. Jeg bliver student næste år og overvejer stærkt at t læse biologi. Det eneste der dog kunne sætte en bremse for den ide er hvis det viser sig, at uddannelsen er meget matematisk. Er det en nødvendighed at være en ørn i faget matematik for at kunne læse det - eller er det noget som er til at... -
Fysik på uni?
ForumindlægHej, jeg ville blive rigtig glad hvis nogle kunne give mig nogle informationer om hvordan det er at studere fysik på universitet, og om det er det rigtige studie for mig. Hvad arbejder en fysiker f.eks. med i hverdagen? Jeg ville helst ikke lave andet end forskning, og har altid fundet astrofysi... -
Middeltal - er dette korrekt?
ForumindlægHej alle, jeg sidder og er i gang med en besvarelse til et spørgsmål om grupperede observationer, og er blevet bedt om at komme ind på middeltal. Har vedhæftet et billede af min besvarelse til dét. Jeg er dog i tvivl om det jeg har skrevet er korrekt? Hvis ikke, ville jeg blive virkelig glad hvi... -
Fysik eksamen
ForumindlægHej allesammen... Er der nogen, som ville forklare mig, hvordan en fysik eksamen foregår på STX i 1.g? Og det er mundligt... På forhånd tak :) -
SSO
ForumindlægHej folk...Jeg skal i gang med at skrive min 3.g opgave, men føler det lidt uoverskueligt. Emnet er i samarbejde med min lærer fastlagt til LINEÆR PROGRAMMERING.Men som sagt har jeg lidt tabt modet så at sige. Så hvis du sidder med et godt råd eller andet så bliver jeg lykkelig over en henvendels... -
procent regning
ForumindlægER der nogen der kan hjælpe mig med pct. regning, helt fra bunden fra? Procent-regning er nok min svage side... -Skal afslutte mat på b-niveau, så ku være lækkert, hvis nogen kunne fortælle mig hvad jeg kan risikiere at komme op i og evt. komme med nogle opgaver som jeg så kan prøve at besvare. -
Sandsynlighedsregning og kombinatorik
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig Sandsynlighedsregning og kombinatorik Redegør med udgangspunkt i et konkret eksempel for beregninger af sandsynligheder for forskellige hændelser. -
dumpe
Forumindlægfor at dumpe til eksamen, skal man så have været dumpet i et fag ,eller bare være dumpet i gennemsnit ??? -
Hvad støder man på i et eksamenssæt?
ForumindlægEr det korrekt observeret, at følgende emner ses i et eksamenssæt? Eller hvad er der ellers ..? * Vektorer i 2D * Vektorer i 3D * Statistik * Differential- og integralregning * Differentialligninger -
Fourier Sinus Polynonium
Forumindlæga) Lad Sn være dét Fourier Sinus polynonium fundet i opgave 5. Brug Sn(1/2)-->f(1/2) for n-->oo til at vise at: 1-1/3+1/5----±1/(2k+1)-->pi/4 Hertil har jeg brugt, at f(1/2)=1(ses i en funktion), samt: k*Sn(1/2)-->k*f(1/2)=k I dette tilfælde er k=pi/4, heraf: pi/4*Sn(1/2)-->... -
Er der en der kan hjælpe mig med den her opgave
ForumindlægHej jeg har de her 2 opgaver, som skal løses (tjek vedhæftet fil) på forhånd tak -
Tak på forhånd
ForumindlægForklar hvordan man når frem til en formel for sandsynligheder i en binomialfordeling. Håber nogen kan svarer på dette, tak på forhånd :-) -
logaritmefunktionen
Forumindlæghvordan kan jeg redegøre for logaritmefunktionen? -
varians og spredning
Forumindlæghej er der nogen der kan fortællle mig om varians og spredning? er helt lost -
Arealberegning og normalfordeling.
ForumindlægHej, jeg skal svare på følgende "Forklar hvordan arealberegning kan benyttes til beregninger i en normalfordeling" og kan ikke 100% få det til at give mening. Er der en, der vil give en grundig forklaring af det så det er muligt for mig at forstå ordentligt? Herunder i forbindelse med... -
Middelværdi for binomialfordelinger
ForumindlægFormlen for middelværdien af binomialfordelinger er jo som følgende E(x)=n*p. Men hvad står n og p for? Står n for antalsparameteren og p for sandsynlighedsparameteren? -
Varians og spredning
ForumindlægEr der en der kan forklare mig hvad varians og spredning er. Jeg forstår ikke helt de tal man får ud af det nemlig, er det % eller hvad er det?
