Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 11181 til 11200 af 63055
-
Racediskrimination
ForumindlægHej alle Vi er to piger, der går i 9. klasse, og vi er blanke for idéer til hvad vi skal lave som vores produkt i vores projektopgave om racediskrimination. Er der nogen der kan hjælpe? Vores problemformulering lyder på således: Har etnicitet betydning for det enkelte individs muligheder i ... -
Feedback til debatindlæg om sexmobning?
ForumindlægHej, jeg er en pige der går i 9. klasse og jeg har en time og fem minutter tilbage til at blive færdig med mit debatindlæg om sexmobning. Jeg har sjovt nok aldrig skrevet et debatindlæg før, så jeg kunne rigtig godt tænke mig noget feedback på min opgave, da jeg er meget usikker på hvor god/dårli... -
Elketromagnatisme og induktion
Forumindlæghejsa. jeg går i 9. klasse og sidder og laver en fysikrapport som handler om elektromagnatisme og induktion, men jeg har en del vanskligheder ved det. Mest med at fostå hvad det sådan i bunden går ud på. Hvis der var nogen kloge hovedet der gad at bruge et par sekunder på at forklare m... -
to matmatriske modeller
Forumindlægplease hjææælp dette er en gammel afgangseksammen for 9. klasse, som vi skal lave.. det er et FSA ark fra december 2009 model 1: y= 2900x-5316000 model 2: y=2900x+ 501700 opgave 2.3 undersøg ved hjælp af beregninger, hvilken af de to matematriske model der bedst beskriver befolkni... -
Hjælp med tekst, oversættelse fra dansk til engelsk
Forumindlæghej alle (; Jeg har en tekst på ca. 15 linjer , som jeg meget gerne vil have hjælp til at have oversat, er der nogle der vil hjælpe mig ? (; Jeg har prøvet selv, men det er altså lidt for svært. Det er helt normalt 9. klasses engelsk, og det er jeg ikke så god til. Send en besked eller skriv ... -
Hjælp til ideer til kreativt produkt i projektopgave!
ForumindlægHej allesammen Vi er 2 piger som går i 9 klasse, som har brug for ideer til vores produkt. Vi har emnet Familiestrukturene i Danmark og under det har vi noget om skilsmisse, kønsrollerne og familietyper i Danmark. Vi har diskuteret nogle ting, men vi kan ikke finde helt ud af det. Kom gern... -
Hjælp til produkt - reklamer
ForumindlægHej, Jeg er igang med forberedelser til projektopgaven i 9. klasse, mit emne er neuromarketing og reklamers påvirkning på hjernen og vores købsbeslutninger. Jeg har en smule svært ved at finde på et godt og kreativt produkt( det må gerne kunne indrages meget i fremlæggelsen.) Har selv tæn... -
Banal analyse af sætninger
ForumindlægJa, her går man i 9. klasse, men man har stadig ikke helt styr på det banale genstandsled. Ej, jeg er bare lidt usikker på, om genstandsleddet egentlig kan være et adverbial? F.eks. denne sætning: "Det er desværre ikke sikkert". Da "sikkert" er et adverbial, er det så... -
Teori om alkohol fremstilling?!
ForumindlægHej, jeg går i 9. klasse og skal lave en rapport om alkohol fremstilling. Det eneste jeg mangler er teorien om alkohol fremstilling ved gæring og brudt destillation. Det jeg spørg om, er om i ved nogen hjemmesider, som fortæller lidt om det eller om i ved noget. Har nemlig ingen anelse om hvad ... -
FSA dansk, skriftlig fremstilling. - Vurdering!
ForumindlægKære læsere I øjeblikket er jeg i den fjerde måned af 9. klasse! ... Jeg har fået et FSA-stileoplæg for, som jeg gerne vil have en konstruktiv vurdering af. - Mange tak på forhånd, til dem der har villet bruge tid på dét her. Afleveringen kan hentes her: http://www.gratisupload.dk/show.php?fil... -
Idéer til projekt?
ForumindlægHej. Går i 9. klasse på en efterskole, og vi har fået overemnet "Vendepunkter" i projekt-opgave, min ven og jeg. Vi tænkte om der var nogle der kunne give os nogle idéer til et projekt OG et produkt? Tænk gerne ud af boksen, vores lærer sætter pris på at det er kreativt. Tak p... -
Forberedelse til terminsprøve
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse, og jeg skal til terminsprøve her om 2 uger, så derfor vil jeg gerne være forberedt bedst muligt. Men hvordan kan jeg så være forberedt bedst muligt? Evt. nogle gode hjemmesider med danske, engelske og tyske grammatiske regler, og matematiske begreber, formler osv. ... -
fordømte her på jorden: undskyld
Forumindlægjeg er igang med min 9 klasses afgangsprøve og jeg skal have hjælp til at analysere end tekst der hedder "fordømte her på jorden:undskyld" af Jesper Wung-Sung. den er svær at forstå i midten, der begynder fortælleren at fortælle om nogle mærkelige ting som jeg ikke helt kan få sadt mi... -
Forsøg til naturfagsprøven!!
ForumindlægHej SP:) Jeg går i 9. klasse, og har trukket "Fremtidens bæredygtige produktion" til den obligatoriske naturfagsprøve. Min gruppe og jeg er så blevet enige om delemnet "Fødevareproduktionen", men vi mangler ideer til et længerevarende forsøg, som skal forklares under prøven, ... -
De røde sko perspektivering
ForumindlægHej friends, Står i den situation at jeg skal aflevere min 9 klasses dansk synopse her i aften, og der skal ejg jo selvfølgelig have noget at persektivere min tekst til.... nogle som har læst "de røde sko" af HCA og har en god tekst eller andet som man kan perspektivere til? på forhå... -
Tysk bøger – hvor!?
ForumindlægHej folkens :-) Jeg er interesseret i at blive bedre til tysk (skriftlig), derfor vil jeg spørge, om I har nogle links til gratis tyske bøger (9. klasses-niveau), hvilket vil være så fantastisk. Håber I kan hjælpe, da jeg brænder for at blive bedre. God weekend :-) -
Analyse og synopsis af Rap Tekster
ForumindlægHej, jeg har problem med analyse rap tekst, jeg har trakt en lyrik så jeg valgt en tekst den hedder "Rap er..." af Stik Op Jakob. Ved i hvordan analyse en rap tekst ? Det til mundtlig eksamen fra Dansk og jeg skal skrive det på denne mandag, og ved i måske hvor mange ord skal have en a... -
Hvilken karakter får jeg??
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har lige været oppe i dansk skriftlig eksamen i 9. Klasse. Jeg valgte at skrive et essay. Temaet var mobning på sociale medier. Jeg misforstod opgaven,og skrev et essay om mobning generelt. Det blev rigtig godt, men kom til at vælge et forkert emne. Så hvor mange karak... -
Mindtlig engelsk henvendt til gymnasieelever
ForumindlægHej! Jeg leder efter et par gymnasieelever, som kunne sende deres "manuskript" fra mundtlig engelsk i 9. klasse til mig. Du skal helst have fået et høj karakter, så jeg kan se, hvad der er vigtigt. :) Jeg kan give en mail, eller måske kan du bare vedlægge den i et svar? På forhånd ta... -
Projekt og produkt
ForumindlægHej Jeg skal have min 9. klasses projektopgave lidt efter nytår, og jeg mangler en god idé til et produkt. Jeg har om kommunikation og stress, og jeg vil bl.a. komme ind på om moderne kommunikation som mobil og e-mail, hjælper til at man får stress. Nogle der vil hjælpe med en idé?
