Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 11241 til 11260 af 63055
-
Reeksamen?
ForumindlægHej alle. Jeg var oppe i matematik her i torsdags, og pludselig under færdighedsregningen fik jeg det dårligt og kunne ikke koncentrere mig. Derfor vil jeg gerne spørge jer om det er muligt at komme til en reeksamen i folkeskolen? Jeg ved godt at eksamen i folkeskolen ikke betyder noget, men ... -
tysk afgangsprøve 2010 :)
Forumindlæghej alle;) jeg skal til tysk afgangsprøve (9. klasse) og har valgt emnet: Deutschland im 20. jahrhundret og under emne: Warum wurde die Mauer gebaut? og så skal vi jo afleverer end super god disposition;) og så tænkte jeg på om i havde nogle gode dispositioner, jeg måske kunne se, eller gode for... -
Kortfilm: Gråvejr, hvordan skal jeg gribe det an?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som alle andre 9. klasser snart op til eksamen. Jeg trak kortfilm (why always me) som mit fordybelsesområde. Jeg har valgt filmen Gråvejr, fordi det var den eneste ikke dødkedelige film. Jeg skal lave synopsis til her på Tirsdag, men hvordan griber jeg d... -
Engelsk - FSA Amish
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse og på næste fredag d. 7 juni skal jeg op i mundtligt engelsk, jeg har valgt at lave en disposition om "Amish generel". Ved I hvad der er godt at sige om det? Og vil I skrive nogle gode ord altså der er jo et bestemt ordforråd til Amish emnet? -
Ide til produkt - Superstimuli
ForumindlægHej. Jeg har lige nu projektopgave omkring superstimuli, og det er mest ift. Mad og tech-industrien. Jeg har to dage til, at lave mit kreative produkt. Jeg har desværre ingen ide omkring, hvad jeg skal kaste mig ud i. Jeg har overvejet noget med farvepsykologi, men ellers er jeg helt lost. ... -
nationalisme - tekst
ForumindlægHey .. Skal lave en prøve synopsis (9. klasse) og mit prøveopløg er Ohlenschälgers "fædrelands-sang" hvor jeg vil prøve at se om han mener sangen som en kritik eller om noget positivt. Men kan ikke finde på hvad jeg kunne læse op, da jeg skal læse ca. en halv side op. Nogle forslag? ---... -
Hjælp til analyse af Björn Borg reklame
ForumindlægJeg går i 9 klasse og skal op i trykte reklame til afgangseksamenen. Det kunne være rart, hvis jeg kunne få andres synspunkter og hjælp til selve analysen for at få en mulighed for at åbne reklamen lidt og komme ordentlig i dybden med det. Tak på forhånd :) Link: http://danskundervising... -
Produkt til psykisk syge
ForumindlægHej! Jeg er i gang med projektuge i 9. klasse, og jeg har problemer med at finde ud af et produkt. Jeg har om "På grænsen til at være psykisk syg" - jeg kommer til at komme rigtig meget ind med deres liv, og jeg synes det er svært at finde en ide til et produkt. Har i nogle ideer vil... -
Analyse af Benny Andersen - Muddermålet
ForumindlægHej allesammen! Jeg har brug for hjælp til at analyserer digtene: "Muddermålet", af benny andersen - Og "Vort modersmål er dejligt", af E. Lembcke. Jeg skal nemlig op i disse to tekster i mundtlig dansk i 9. klasses afgangsprøve! Håber på en positiv oplevelse af stedet her, ... -
Et god essay jeg kan analysere til eksamen
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal "snart" op til den mundtlige eksamen i dansk i 9. klasse. Jeg har trukket "Essays om danskhed" til mit fordybelsesområde. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde en god tekst jeg kan gå i dybden med? Tak på forhånd Ps: Der er fejl i over... -
Hvad er en Spændingsforskel?
ForumindlægJeg er igang med forberede mig på en optagelsesprøve, og ordet "spændingsforskel" kommer hele tiden, og det ret nedern da jeg ikke ved hvad det er? nogen som kan give mig en hånd og komme med en forklaring på "hvad en spændingsforskel er" ? går kun i 9 klasse, så ingen alt for... -
STX eller HHX
ForumindlægHeej, Jeg skal efter 9 klasse, på enten STX eller HHX, men jeg ved ikke rigtig hvad der er bedst at tage hvis jeg fx. skal være noget med; frisør, fotograf, indretnings konsulent osv. så jeg tænkte at der var nogen som kunne hjælpe mig, og gi9; min nogle begrundelser hvorfor det er bedre end d... -
Hjælp til EKSAMEN, analyse af Björn Borg reklame
ForumindlægJeg går i 9 klasse og skal op i trykte reklame til afgangseksamenen. Det kunne være rart, hvis jeg kunne få andres synspunkter og hjælp til selve analysen for at få en mulighed for at åbne reklamen lidt og komme ordentlig i dybden med det. Tak på forhånd :) http://danskundervising.wikis... -
Dansk eksamen - Hjælp!!
ForumindlægJeg har trukket emnet ulykkelig kærlighed. men jeg kan simpelthed ikke finde en fremmedtekst, jeg går i 99;ende klasse. Kender du nogle korte noveller som omhandler ulykkelig kærlighed, eller kender du en anden tekst som indeholder ulykkelig kærlighed, så vær sød at svar tilbage. tak på for... -
Generelt spørgsmål til SRP
ForumindlægEr der et overemne i SRP, som man skal holde sig indenfor? Ligesom der er et overemne i projektopgaven i 9. klasse i folkeskolen, der f.eks. kunne være 9;fagre nye verden9; eller 9;frihed9;, og der er et overemne i DHO i 1.g som f.eks. 9;Danmark i 19609;erne9;. Eller kan man ... -
Hjælp til Afgangseksame Dansk : Moderne Storbyliv
ForumindlægHey alle sammen som kan være lidt interreserede i at hjælpe måske :) . Jeg har lidt problemer med at finde nogle Bøger, digte osv som man nu skal bruge til en 9 klasse afgangsprøve. Aner ikke helt hva pokker jeg kan skrive om i det : Moderne Storbyliv . Vil være meget taknemmelig, hvis i har noge... -
HJÆLP!!!
Forumindlæghej, jeg går i 9. klasse og skal snart op til eksamen.. jeg skal selvføgelig skrive en synopse.. Jeg har trukket ; " At være anderledes"... Jeg leder efter en god og spændende tekst, noget der har med daglig dagen at gøre.. -jeg ville helst ikke have tekster med seksualitet, det intrers... -
Kvantitativ og kvalitativ evaluering
ForumindlægJeg skal op i matematik og sidder og læser en tekst om evaluering af kirstine Jess. Jeg kan forstå at kvantitativ evaluering er fx færdighedsprøven i folkeskolen i 9 klasse, hvor man kun ser på facit. Er det ikke rigtig forstået? Men kan ikke helt forstå, hvad kvalitativ evaluering er. Er d... -
Fru Marie Grubbe
ForumindlægHej - jeg skal op til 9 klasse dansk mundtlig eksame på torsdag. Jeg har haft en måned nu til at analysere Frue Marie Grubbe, jeg har valgt indledningen. Jeg har svært ved at finde ud af hvilken slags komposition det er - er det en parnoramisk fremstilling? håber i vil hjælpe, tak! -
Perspektivere forskelle?
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med min synopsis til 9. klasses afgangsprøve i dansk, som jeg skal op til i morgen. Jeg analysere en reklame, og jeg skal perspektivere til en anden reklame og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Problemet er, at jeg ikke synes, jeg kan finde noget i de to reklamer, som jeg...
