Søgning på: fysik projekt. Resultater: 11241 til 11260 af 20688
-
Kvote 2
ForumindlægHvor stor er chancen for at blive optaget på medicin igennem kvote 2 på SDU ? -
metaller i vand
ForumindlægHej, hvorfor opløses metaller i vand? -
hjælp
Forumindlæg1,0 mol SO3 indføres i et lukket kar på 1 liter. Efter at ligevægten har indstillet sig, indeholder karret 0,6 mol SO2. Temperaturen holdes konstant. a) Beregn ligevægtskonstanten for processen: 2 SO3 ↔ 2 SO2 + O2. b) Vi tilsætter nu et stof, der reagerer med O2. Hvilken vej løber reaktionen... -
Optagelses prøve snart. Skal, skal ikke?
ForumindlægHej alle sammen. :-) Jeg skal til optagelses prøve snart på et gymnasie (UPV prøven), og jeg er meget nervøs. Jeg kender et par stykker som også har været til samme prøve, men de har ikke været lige gode til at forklare mig hvad jeg skal gøre/sige. Jeg ved udmærket godt at det er meget forskel... -
Energi
Forumindlæghej har lige nogle opgaver jeg har kæmpet med i lidt tid nu, og kan simpelthen ikke se mig ud af det. 1. En mængde vand tilføres en energi på 1.000.000 J. Vandets temperatur øges med 50 C. Beregn massen af vandet 2. Hvor meget energi skal man tilføre for at smelte 10 g aluminium? <span style... -
Geografi fsa
ForumindlægHej folkeeens. Jeg står her, og har geografiterminsprøve i morgen. Jeg har bare at klare mig godt til den prøve, da jeg personligt ikk selv synes at jeg har klaret det godt i de andre prøver. Spørgsmålene er nu, hvad skal jeg øvemig på? hvilke emner dukker typisk op i en geografi fsa? og evt ... -
Hej, jeg har brug for hjælp til denne opgave, det ville være en stor hjælp hvis i kunne hjælpe mig.
ForumindlægHarpunen rammer nu hvalen og sætter sig fast. Set fra hvalens synspunkt ligger den stille idet harpunen rammer den, og harpunens fart er 60 m/s. Husk hvalens inerti er M = 10 tons og harpunens m = 75 kg. Hvad er hvalen og harpunens fælles fart efter harpunen har ramt hvalen? -
lektiehjælper
ForumindlægDavs.. Nogen der kender nogle lektiehjælp hjemmesider som de kan anbefale?? Jeg har brug for et privat lektiehjælper og ved ikke hvor jeg skal finde et. -
Reaktionskraft fra underlag
ForumindlægHej alle sammen, jeg har brug for hjælp med dette spg, håber nogen vil hjælpe lidt. Anna på vippen. Vippen vejer 200 kg, hvad er reaktionskraften fra underlaget på vipppen? - jeg tænker lidt at man skal bruge tyndgeaccleraltionen, 9,82Kg/N. Og så ved jeg at reaktionskraften skal være lig ... -
atomfysik HASTER!!
Forumindlæghej alle hvis man trækker atomfysik er der så forsøg man kan vise eller er det bare teori om atom, grundstoffer osv... -
Hvad skal jeg sige til eksamen?
ForumindlægHvis jeg trækker "produktion af el", har nogle så en idé til hvad man kan sige. Jeg tænker at der ikke er så meget at sige, udover at man har lavet en form for el??? - Ved godt det er et dumt spørgsmål... -
er det realistisk at man kan komme op i noget fra 1.g i 3.g eksamen?
Forumindlægsom overskriften siger. -
Astronomi uddanelsen?
ForumindlægHej Jeg ved ikke lige om det her er det bedste (og rette) sted at spørge, men jeg prøver at tage chancen :) Astronomi uddannelsen kræver nogle bestemte fag og niveau, for at kunne blive optaget - men de kræver intet karaktergennemsnit. Mit spørgsmål er: Hvis der havde været krav på et gennemsnit ... -
andengradspolynomiet
Forumindlæghvordan kan andengradsligning anvendes ved regning med vinkelrette vektorer? -
Vis eksempler på et induktionsbevis
ForumindlægSom overskriften siger, vis eksempler på et induktionsbevis - jeg har ingen idé om hvad jeg skal, og hvad et induktionsbevis er.. På forhånd tak -
spørgsmål
Forumindlæghvis jeg trækker et spørsgmål vedr. syre og hvis jeg vil gå ind på elektricitet hvad gøre jeg så?:D - hvordan perspektivere jeg syre og baser til hverdagen radioaktivitet til hverdangen energi til hverdagen magnetisme til hverdagen -
Ionvandring
ForumindlægKan nogen forklare ionvandring for mig?? -
Hjælp
ForumindlægHej alle i skønne mennesker derude :) Jeg er en desperat 3.g'er der ikke har karakterene til at komme ind på det studie, jeg brænder for - bogstaveligt talt... Hvor "kliché-agtigt" det end kommer til at lyde, vil jeg utroligt gerne studere medicin. Dog kræver det et sygt højt genne... -
Er Gymnasieeleverne blevet klogere?
ForumindlægNu følger jeg tit med herinde og jeg synes jeg kan se der er kommet længere og længere mellem de som faktisk søger lektiehjælp under emnet "privatlærer" og de som tilbyder lektiehjælp her på sitet. Skal det ses som om Gymnasieleverne er blevet klogere? Eller er det nærmere et bevis for ... -
koblede differentialligninger og radioaktivitet
Forumindlæger der nogle der har skrevet om dette før? eller ved hvordan man kobler dette sammen, jeg er helt lost :(
