Søgning på: historie noter stx. Resultater: 11481 til 11500 af 33650
-
bander i USA underemne?
ForumindlægHej. Er der nogle af jer der kan finde et godt underemne til "bander i USA"? -
Morfologi/epithel
ForumindlægHej Jeg sidder og besvare nogle studiemål til 2. semester medicin men forstår ikke hvad de forventer til følgende: Redegøre for sammenhæng mellem morfologi og funktion af forskellige typer epithel. Håber nogle kan hjælpe. P.S. Hvis der sidder nogle medicin/odontologi-studerende med godt kompen... -
The Jim Crow Law (mening)
ForumindlægHej jeg har om the Jim Crow-loven til eksamen, og vil bare høre hvad jeres meningen er om loven!:) (skriv meget gerne ned hvad i synes om loven.Alt kan bruges) -
Matematik annuitets lån
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som jeg gerne skal have besvaret. Er der nogen der kan forklare mig, hvad begrebet annuitet betyder, og hvordan annuitetslåns formlen ser ud? Tak på forhånd! -
Mennesker spår, zeus rår
Forumindlæg"mennesker spår, Zeus rår" Nogen der forstår den her sætning/udtryk som bliver nævnt i odyseen? -
Studieportalen?
ForumindlægHey. Lige et hurtigt spørgsmål; Er der en kæmpe forskel på Studieportalen og Studienet ? Er det ene bedre end det andet?! Vpigen -
En mini biologi øvelse
ForumindlægHej..Håber der er nogen som lige hurtigt vil læse denne rapport igennem.. Det er min første biologi rapport, så er lidt i tvivl om det jeg har lavet er rigtigt.Biologi rapportHvile til arbejdeFormål:At eleven lærer at forstå blodkredsløbets funktion, samt at kunne forklare hvad der sker i blodkre... -
Schürholz apparat
ForumindlægHejsa..Er der nogle der ligger inde med en sådan rapport med tilhørende målinger. Jeg er desværre i den situation at jeg ikke kan finde mine noteringer af cylinderens masse og omkreds :(Efter hvad jeg umiddelbart kan huske har den vel en diamter på omkring 8 cm. hvilket giver en omkreds på omkrin... -
Beckmanns blanding
ForumindlægHey,Jeg sidder lige og leger lidt med en kemi rapport. Det er meget længe siden vi lavede forsøget, så kan virkelig ikke huske hvilken farve Beckmansblanding får når man tilsætter 1-propanol..Er der nogen der kan hjælpe mig så jeg kan komme videre?På forhånd tak..Louise.. -
Har mundlig examen i morgen! Hjælp!
ForumindlægGodag folkens. Jeg har trukket emnet "Fortælleren" til mundlig eksamen. Jeg er næsten ferdig med min foreberedelse, men jeg mangler at perspektivere til nogen tekster som f.eks. "Nattens dronning" og "Nåede de færgen". Spørgsmålet er nu: Hvordan skal sådan en persp... -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen. Hvis man skal til dansk mundtlig eksamen og ikke har læst op på pensum eller øvet og man skal op i morgen. Hvad gør man så?? -
Oversættelse
ForumindlægJeg har en sætning som jeg bare ikke kan få til at give mening, men det er også længe siden jeg har haft latin. Er der en eller anden der kan hjælpe med en oversættelse? Eller et tip om hvordan den skal forstås?postremo quid in hac mirabile tantoperest,si genus humanum, cui vox et lingua vigeret,... -
9.klasse
ForumindlægHey!Skal op i fysik i overmorgen...:/ Og har brug for hjælp. Mangler nogen forsøg til-Vekselsrøm-Radioaktivitet-KalkOgså skal jeg op i engelsk d. 6/7:(Er meget, meget nervøs! Plejer at få 8...ikk det bedste.. og vil self. også gerne have 8 til eksamen!Hvis nogen ligger inde med notater til følgen... -
Hvilke notater vil være godt at have med til 8. klasses terminsprøve?
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i skriftlig matematik (problemregning/færdighedsregning). Hvad skal jeg især have øvet mig på? Kunne være rart, hvis der var nogle der lige ville give mig et par råd.Mvh. Tonni. Fortsat god søndag. -
Es Geschah Am Hellichten Tag....
Forumindlæghejsa alle sammen, som i kunne se på overskriften, søger jeg nogle notater. Jeg skal nemlig op til tysk på fredag. og den eneste af mine tekster som jeg ikke forstår er: es geschah am hellichten tagså jeg ville spørge om i havde nogen, som jeg lige måtte låne...så kunne det nemlig være rigtig DEJ... -
Shakespeare Sonnet 138
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe mig med dette.. Skal op i mundtl. engelsk og forstår ikke Shakespeares sonnet 138.. Er der nogen der har nogle notater til den??Ville virkelig være en stor hjælp.. -
oversæt til engelske
Forumindlæg1. Hun lagde sig ned på sengen og græd\n2. Vand koger ved 100 grader\n3. Solen var ved at gå ned bag bjerget, og Al var i færd med at lave sin aftensmad, da stilheden blev brugt af et højt brøl.\n4. Hvorfor tager du din frakke på ? Det er ikke koldt udenfor. \n\n -
Omeksamen
ForumindlægNu forholder det sig sådan, at jeg har valgt at tage fysikeksamen om og skal i gang med at læse op.. Og det er fuld pensum! Det er ikke sådan at jeg går efter et 8, 9 eller 10-tal. Nærmere 6 eller 7. Jeg har ikke valgt matematik i 3.g - altså har jeg slet ikke nogle matematiske fag (andet end bio... -
Rettelse af stil...
ForumindlægHej! Er der nogen der vil rette min stil ?Dansk version:Teksten “You can’t go again” er en artikel fra avisen Time, den 24. december 2001. Artiklen er skrevet af Tariq Ramadan.Det gennemgående tema er diskussionen omkring muslimer og integration i Europa. I artiklen konkluder Ramadan at mange mus... -
Mangler lidt hjælp til en opgave
ForumindlægHvor mange procent er antallet af personer der tager på charterferie fladet fra 1988 til 1991Indekstallet i 1988 er 132 og indekstallet i 1991 er 82Hvis man så skal regne ud hvor meget det er fladet siger ´man så ik bare 132-82 = 50 så det er fladet 50% ?? er dette korakt ?
