Søgning på: historie noter stx. Resultater: 11501 til 11520 af 33650
-
SRP
ForumindlægHej, jeg håber at i alle har en god jul og alt det. Nu er det et par dage siden SRP er afleveret. Jeg har nu læst min opgave igennem et par gange, og et sted i opgaven har jeg en halv sætning på 8 ord der er ens fra en bog, men det var ikke meningen. Hele sætningen er ikke ens, men lige netop d... -
Ekamensplan
ForumindlægJeg skal op i 7 ekamener i år 3 skriftlige og mundlige. Men mine mundtlige eksamner ligger ret tæt op ad hinannden og jeg kan ikke nå at læse til en eksamen af gangen. Derfor: Hvordan er jeres erfaringer med at læse til fire mundtlige eksamener på en gang og har i nogle gåde råd til hvordan man ... -
redox
ForumindlægHeynogen der ved hvordan man afstemmer redox i basisk og neutral opløsning?? Afstemmer man i basisk miljø bare med OH istedet for H3O+?? eller??Men hvad så med neutral opløsning??Håber der er en der kan hjælpe..Mvh Eva -
Engelsk
ForumindlægHvordan siger man det her på engelsk? du skal gøre dig fortjent til at leve i det land -
HJÆÆÆÆÆLP! KEMI C.
ForumindlægHej, jeg skal finde ud af, hvor mange mol, n, er der i: 150 g. calciumcarbonat, CaCO3 200 g. natriumhydrovxid, NaOH 6 g. carbon, C 9,8 g. svovlsyre, H2SO4 Jeg forstår ikke helt, hvordan jeg finder ud af det, så hvis nogle ville hjælpe, ville det være skønno! -
Eksamen FSA
ForumindlægHej allesammen! Så er det for alvor nu! Eksamenerne begynder i næste uge. Jeg skal op til: Dansk, (skriftlig fremstilling, læseprøve og diktat), matematik (problemregning og færdighedsregning), engelsk (mundtlig), fysik/kemi (mundtlig), herudover to udtræksfag, hvor det ene er geografi. ... -
Trækker det ned i karakter hvis...
Forumindlæghey derude jeg skal op i morgen og er lige pt. i gang med at korte mit talepapir ned og tænkte derfor på om der er nogle som ved om - og hvis ja - hvor meget det trækker ned at have et talepapir der fylder mere end 1 side med ind til eksaminationen? her tænker jeg på 1,5-2 sider? på forhånd tak -
Radioaktivitet
Forumindlæghey folkens jeg er igang med at finde sider på nettet som indenholder noget omkring Radioaktivitet. Jeg tænkte at det kunne være at nogen af jer derude sad inde med nogle notater eller eventuelt nogle forsøg omkring radioaktivitet. hvis I har noget om det, må ikke meget gerne svarer :) Tak for hj... -
Afstemning af redoxreaktion
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at afstemme redoxreaktionen mellem H2O2 og MnO4- i en sur væske? -
Away from it all
ForumindlægEr der nogen som har skrevet et engelsk essay, der hedder away from it all? -
Afstem flg. reaktionsskema
ForumindlægRekationsskema: [TlCl4]^(-) + H2S -> TlCl + S8 Jeg har afstemt til flg. 8[TlCl4]^(-) + 8H2S -> 8 TlCl + S8 + 24Cl- Er dette korrekt. Jeg er i tvivl, da jeg endnu aldrig før har hat en redox hvor jeg selv skulle lægge Cl- til på højresiden ved afstemning? -
Kemi 2000 C - Opgave 44
ForumindlægHydrogenchlorid kan fremstilles ved reaktionen: H2 + CL2 --> 2HCl Hvor meget HCl kan der dannes, hvis en blanding af 10,00g H2 og 10,00g Cl2 bringes til at reagere? Jeg har forsøgt at stille det op i en tabel, men så kunne jeg ikke rigtigt alligevel. Skal jeg gøre nogenlunde det samme som he... -
Engelsk rapport
ForumindlægHej, er der en der vil kigge min engelske rapport igennem - til engelsk mundtlig eksamen? :) -
Upload af opgaver??
ForumindlægHvordan uploader jeg mine opgaver.... Er ny bruger her inde, og kan ikk rigtig finde ud af det....??? -
90'erne, periodens tekster
ForumindlægHej. Er det nogen som kender nogle gode tekster fra 90'erne, som jeg kan prøve i min perspektivering i DHO. I min DHO tager jeg udgangspunkt i Helle Helles "Mere Kaffe?". Teksterne må meget gerne være minimalistiske!! HJÆLP -
Kun 10 sætninger (:
ForumindlægHej, er der nogen der vil kigge min engelsk oversættelse igennem? - Jeg kan sende den til jer, hvis I vil hjælpe. Det er C-niveau. -
Hjælp til terminsprøve
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i Matematik i morgen. Jeg synes det sværeste er problemregningen. Hvordan kan man forberede sig til det? -
Mat A eksamen - forberedelse
ForumindlægMå man f.eks. derhjemme fra downloade information og videoer inden forberedelsen, og så tage med ind i forberedelsen og bruge det? Det jo ikke snyd, da det er gjort INDEN eller? -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej, Er der nogen med engelskkundskaber der vil kigge min engelsk oversættelse igennem for fejl og mangler :)?? Dansk: Den 27. August 1909 skrev en kvinde i København et fødselsdagskort til sin niece i Vendsyssel, som få dage senere fyldte otte år. Kortet blev stemplet dagen efter på et københ... -
Integralregning
ForumindlægHej Jeg står og skal til mundtlig matematikeksamen og har fået udleveret følgende spørgsmål: Integralregning: I besvarelsen skal stamfunktioner og regneregler for ubestemte integraler indgå. Jeg synes integralregning er svært og er meget i tvivl om, hvordan jeg skal bygge fremlæggelsen...
