Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP

24. december 2015 af fashdashda (Slettet)
Hej, jeg håber at i alle har en god jul og alt det.

Nu er det et par dage siden SRP er afleveret. Jeg har nu læst min opgave igennem et par gange, og et sted i opgaven har jeg en halv sætning på 8 ord der er ens fra en bog, men det var ikke meningen. Hele sætningen er ikke ens, men lige netop de ord er remset præcis op, som i bogen, og jeg har ikke fodnote. Er det noget som vil blive bemærket? Jeg har på ingen måde snydt, men tjekker de at jeg har samme ord fra en bog? Er lidt frustreret over det lige nu. Jeg ved ikke hvor meget der skal til for at det bliver anset som plagiat. Er det først når det er en hel lighed mellem sætninger, og flere steder i teksten konsekvent? Jeg har masser af fodnoter, og det er kun netop det ene sted som jeg er ens fra en bog.. Det drejer sig om det ene lille sted... Går de så meget op i det, eller er det bare mig som er nervøs? Jeg håber virkelig at nogle af jer har et svar. Jeg gider virkelig at blive beskyldt for snyd pga. en lille frase, det virker lidt dumt. Men har hørt så mange sager om det, så man bliver da bange.

Brugbart svar (1)

Svar #1
24. december 2015 af 123434

Har det på samme måde. Man er bare rigtig nervøs, når man har afleveret opgaven. Har jeg nu lavet en god opgave, har jeg nu husket nok noter, er jeg kommet til at skrive af osv. Men der er forskel på at have kommet til at skrive en lille sætning fra en bog af og bevidst hente en opgave fra nettet af. Du er nervøs og det er forståeligt. At klatre dig for snyd ville i min mening være uforståelig. Når man snyder, så er det helt bevidst og ikke blot et uheld

Brugbart svar (1)

Svar #2
25. december 2015 af Mie12345678 (Slettet)

Har det på samme måde, jeg har også afleveret min SRP og er ret nervøs. Jeg tænker også hele tiden om jeg har omfulreret sætninger fint nok selvom jeg har sat fodnoter på.

Brugbart svar (0)

Svar #3
25. december 2015 af 123434

Jeg er også supernervøs for min opgave. Og fokus ligger jo på skriveprocessen, så der kan jo forekomme nogle småting. Det er helt normalt at komme i tvivl efter man har afleveret.

Skriv et svar til: SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.