Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 11901 til 11920 af 40685
-
Effekt
ForumindlægJeg har kigget på denne opgave godt og vel en time, og jeg kan ikke løse den, er der en, som vil give mig en hjælpende hånd med den? Opgaven er: Til fremstilling af blyhagl blev flydende bly båret op i tårnet i spande. Hver spand indeholdt 5,0 L flydende bly. Densitet af flydende bly: 10,21 g/c... -
perspektivering
ForumindlægHej allesammen jeg skal snart op i religion hvilket er min sidste eksamen, ville høre om i kunne hjælpe mig med at finde forskelle og ligheder mellem de 4 religioner islam, kristendom, hinduisme og nordisk religion. hvis i kunne sætte religions begreberne med ville det være dejligt mange tak... -
Ny karakterskala
ForumindlægHej alle . Vi er en del i min klasse, der har diskuteret, hvorledes den nye skala fungerer mht. årskarakterer og eksamenskarakterer samt skriftlige karakterer på B-niveau. Så jeg ville høre, om der måske var nogen herinde, der havde et endegyldigt svar på disse diskussioner . Der er nogen i mi... -
rettelse
ForumindlægDa sie wegen ihrer Religion verfolgt wurden, wanderten sie in die USA aus. Den første sætning bliver helt VOLAPY; Så pga. deres religion fulgte ville, vandrede de ind i USA. -
Hjælp til AT-fremlæggelse. Evolutionsforskning og intelligent design.
ForumindlægHej! Jeg skal op til min AT-eksamen i denne uge og har derfor lige brug for lidt hjælp mht. fremlæggelsen. Mit emne er omkring Darwins evolutionsteori og kreationisme altså naturvidenskaben overfor religion og fagene er biologi og religion. I min fremlæggelse skal jeg have styr på moderne DNA-tek... -
Supplering mat A og indflydelse på gennemsnit?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har to spørgsmål: Jeg har på min linje matematik på B, men vil gerne supplere til A efter gymnasiet, hvilket i mit tilfælde så ville blive mit 6. A-fag, da jeg af taktiske grunde hæver engelsk til A i stedet for matematik i 3.g (engelsk bliver dermed mit 5 A-fag i 3.g). Som ST... -
Den Jødiske Diaspora i AT
ForumindlægHej alle.. Jeg vil skrive om Den Jødiske Diaspora i AT (at rejse). Det handler sådan set om jødernes exil ud af jerusalam lige siden et par hunrede år f.kr og til idag. Samt de ting der står skrevet om det i bibelen, er der en sammenhæng? og kort om zionismen og det moderne israel. Men jeg ha... -
Forskel på kristendom og menneskerettigheder?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen på kristendommen og menneskerettigheder er? -
Hjælp til AT
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal skrive i biologi og samfundsfag om genmanipulation, herunder designer babyer. Egentlig ville jeg spørge andre, som også skal skrive i samme emne, om hvordan jeres problemstilling er og hvad I har tænk jer at konkludere. Derudover hvordan I fletter samfundsfag ind i emnet. -
Tvivl om valgfag
ForumindlægDa jeg skal til at vælge valgfag for 3.g, kunne jeg godt tænkte mig at høre lidt om de forskellige fag, da jeg er meget i tvivl! Jeg går på stx med studieretningen Samfundsfag A, Matematik B og Naturgeografi B. Jeg hæver Matematik til A-niveau, men skal derudover vælge ét valgfag. Valget st... -
Så det snart eksamenstid
ForumindlægHallo allesammen (mest 3.g'ere)..Hvad håber i at komme op til i eksamen?? -
TERMINSPRØVE
ForumindlægHej derude. I morgen tidlig skal jeg til terminsprøve og dertil kunne jeg godt bruge nogle noter eller gode råd, da matematik ikke er min stærke side :) Jeg har det på 2. år og på B-niveu. kan nogen hjælpe? VH Niels :) -
Engelsk årsprøve
ForumindlægJeg skal d. 8 juni til engelsk skriftlig årsprøve på 5 timer. Men jge vil spørger om de 5 timer, bruges de til kun at skrive stilen, eller skal man også noget andet??? -
VUC og 7 skala
ForumindlægHej derude! Jeg stødte tilfældigvis inde på denne her side http://www.vucroskilde.dk/index.php?id=703 Kan det passe at den karaktere man får (7 skala) den skal ganges med det tal der står uden "Karakteren tæller (vægt): gang med" Eller er det noget jeg har misforstået? Fx får jeg 4... -
Old begreber: Metis vs. Sofia
ForumindlægHej, Er der nogen der kan forklare mig forskelle og ligheder mellem begreberne "sofia" og "metis" inden for oldtidskundskab? Måske endda sætte det i relation til Ødipus og Kreon?!? Tak -
The Amish
ForumindlægHej Jeg har valgt The Amish og ville høre om nogle havde nogle fif eller erfaringer fra tidligere.. Nogle relevante hjemmesider, søger jeg også :) -
"Ændring af snit."
ForumindlægJeg har det spørgsmål, at hvis jeg nu skulle læse Jura, og "kun" har et snit på "6.1" (STX-SNIT), hvor det kræver 6.2 at komme ind, og man evt. har haft en dårlig eksame, fx i Mediefag hvor jeg fik 00, som ikke har særligt meget med Jura at gøre, men den trækker ned.. Er det s... -
Idræt?
ForumindlægHvis nu man har idræt på C-Niveau på gymnasiet. Vil det så sige, at man kun har det i 1 år, eller alle 3 år, men bare på et lettere niveau? -Tak på forhånd! :) -
eksamener
ForumindlægJeg har hørt at man mindst skal have haft tre eksamenr inden tredje g (STX). Kan nogen af- eller bekræfte dette evt. med link til hjemmeside?? -
Kan man blive læge, hvis man tager dette?
ForumindlægHejsa! Bare hurtigt spørgsmål.. Hvis jeg tager studieretningen Matematik og Geografi på gymnasiet, er der stadig chance for, at jeg kan blive læge? Eller skal det være Matematik,Fysik,Kemi? Hvis jeg vil være læge, er der chance for at blive det med disse karakter i folkeskolen? Ma...
