Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 11941 til 11960 af 34041
-
dumt eller??
ForumindlægHej.. er lige startet på hhx i svendborg. Jeg har valgt en studieretning som hedder, afsætning A virksomhedsøkonomi A, samt matematik B. Er dette en god linje? jeg er ikke specielt matematisk, men kan da godt finde ud af det hvis jeg lige lærer det.andre som kender linjen eller lignende? -
Biologi vs. Mat på A niveau i gymnasiet?
ForumindlægHej alle! Jeg går i 10. kl. og skal derfor snart til at tage stilling til hvad jeg skal næste år. Jeg er sikker på at jeg vil i gymnasiet (STX), og at jeg vil have samfundsfag på A niveau. Jeg er lidt ordblind og er derfor ikke super god til sprog. Jeg overvejer lidt følgende gymnasier og studie... -
Terminsprøve
ForumindlægHej alle. Jeg skal have terminsprøve i 9. klasse på mandag (d. 7) og tirsdag (d. 8) og jeg vil bare gerne høre om der er nogle der ved hvilken FSA i matematik vi skal have? Og hvilken har i haft? Jeg er virkelig elendigt til matematik, så vil gerne kunne forberede mig :) Vil i ikke være sød o... -
Hvilke fag kommer jeg op i til sommers ?
ForumindlægJeg ved godt at der er god tid til sommer ( hvor eksamen normalt starter) men vil lige høre om man kan komme op i både fransk og matematik eller er det formentlig større chance til at komme op i en af dem. Det vil siges at jeg stinker til både fransk og matematik derfor spørger jeg lige da vil j... -
Hvordan forklarer man følgende begreber
ForumindlægHejsa Jeg sidder lige nu med en emneopgave i matematik, hvor jeg skal forklare hvad følgende er. Og kan ikke finde en forklaring i mine matematik bøger der giver mening. Så er der nogen der kan hjælpe Med hvordan man forklarer nedenstående Hvad er en stokastisk variabel (Både kontinuert og dis... -
Gærings reaktioner og Differentialligninger
ForumindlægHej folkens. Jeg fik min SRP problemformulering for to dage siden. Mine opgave handler, som læses på overskriften om Gærings reaktioner og Differentialligninger. Da jeg i sidste øjeblik valgte det her emne, har jeg først nu fudnet ud af, at jeg ikke rigtig har styr på det :( (ved godt, det er m... -
Hvem burde denne person stemme på?
ForumindlægHvis man er midterorienteret på både værdi- og fordelingspolitikken, hvem bør man så stemme på i Danmark? Mit eget bud er Socialdemokraterne, men er det korrekt? -
Brug for problemregninger
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal snart til terminsprøver, og jeg tænkte på om i måske kendte nogen sider hvor man kan finde problemregninger. Har "klaret" Frividens, men det kunne være i også kendte nogen. Tak på forhånd. -
HJÆLPE EKSAM
ForumindlægER Nogen der har været op i fs10 klassse -
Ekstemporaltekster
ForumindlægHej med jer..Kan se at der allerede er lagt nogle ekstemporaltekster ud, men da jeg skal til eksamen i tysk A-niveau ville det være rart med nogle tekster på A-niveau. Håber nogen kan hjælpe.. -
Hjælp til gravitationsloven
ForumindlægJeg har fået til opgave at beregne tiltrækningskraften mellem jorden og månen ud fra Newtons gravitationslov, og er blevet lidt usikker på det jeg har lavet. Er der nogle søder mennesker der lige vil tage et hurtigt kig på det jeg har lavet, og se om det ser fornuftigt ud? Tak! -
Integraler
ForumindlægJeg går på stx 1. g. Jeg har set integraler i en masse opgaver her ude, men hvornår lærer man normalt om integraler? På forhånd tak! -
Fakulteterne
ForumindlægHvad står de forskellige fakulteter for? Eller rettere; hvad står den naturvidenskabelige for? (ligesom humaniora står for: Det Humanistiske Fakultet Humaniora dækker over et bredt spektrum af uddannelser og forskningsfelter, som har det til fælles, at de omfang tager udgangspunkt i mennesket... -
TI-Interactive graph
ForumindlægHey! Har problemer med TI-Interactive og med at formatere grid og hvor mange linier den skal afsætte på x og y aksen. Billede: http://picasaweb.google.com/PeterHJ/UnavngivetAlbum/photo#5118633132369080978 Den lange sorte streg ved akserne vil jeg gerne have ændret så den bare viser grid og lin... -
Hvem kan hjælpe?
ForumindlægTil behandling af idrætsskader kan man benytte køleposer, derindeholder 190 g ammoniumnitrat og en lille pose med 170 g vand. Når køleposen skal bruges, vrides den, så den indlagte pose med vand går i stykker og ammoniumnitraten opløses i vandet. 1) Bestem temperaturen af køleposen, når alt amm... -
Rette?
ForumindlægEr der nogen der har tid til at rette min opgave? Det skal helst rettes til i dag. Så hvis en, er pro til det med at rette så har du chancen for at bevise det ;) Eller på andre måder, hjælpe en venlig sjæl :) -
Chi i anden test - links!
ForumindlægHej. I forbindelse med min studieretningsopgave, har jeg fået til opgave at beskrive teorien omkring chi i anden test. Derfor vil jeg gerne høre om i evt. kender nogle gode links eller bøger, som ville være gode at bruge i denne sammenhæng? På forhånd tak. -
TI-89 på CBS???
ForumindlægJeg er lige blevet færdig med at turbo kursus i mat b, og ville egentlig sælge min Texas TI-89 lommeregner nu, men er kommet i tvivl om man får brug for sådan én på de erhverv-økonomiske bachelor udd på eks. CBS? Håber nogen kan svare. -
Writning
Forumindlæg“Superman was one of my favourite action (hero) ... when i was growing up, James said. skal der ikke stå (heroes) istedet for hero -
Finansiering - BETALING TILBYDES - Søger hjælp til finansiering på universitetsniveau
ForumindlægHar brug for en som har styr på opgaveløsning i forbindelse med finansiering på universitetsniveau. Gerne en som har en bred forståelse og styr på pensum for finansiering på HA-uddannelsen på CBS. Omfanget vil være ca. 2-4 timers hjælp og betaling tilbydes selvfølgelig som tak for hjælpen. Hv...
