Søgning på: srp engelsk mediefag. Resultater: 11941 til 11960 af 32040
-
AT-emne + fagkombination
ForumindlægHej. Som I nok ved, så har vi i år i AT fået emnet: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg har nogle emner i tankerne: - Coca Colas historie og gennembrud - Damptoget/Jernbane - Flyvemaskinen (Wright-brødrene) - Telefonen (massekommunikation) - Darwin og konspiratio... -
Er der nogen, der vil rette fejlene i nedenstående tekst?
ForumindlægEr der nogen, der vil rette fejlene i nedenstående tekst? Here I am waiting, I'll have to leave soon = Her venter jeg, jeg er nødt til at tage afsted snart Why am I holding on? = Hvorfor bliver jeg ved? We knew this day would come, we knew it all along = Vi vidste, at denne dag ville ko... -
hjælp
ForumindlægEr det nogen der kan hjælpe mig med de 3 opgaver? vi er lig begynd på integral ved ikke helt hvad det handler om.. a. A force of 1200 N compresses a spring from its natural length of 18 cm to a length of 16cm. how much work is done in comressing? b. an electron has a 1.6 * 10^-19 C negative c... -
EBITDA - Hvordan?
ForumindlægEr i gang med at kigge på en virksomheds årsregnskab, men deres EBITDA står der desværre ikke direkte. Hvilke tal skal jeg bruge for at finde ud af hvad EBITDA er?? På forhånd tak -
nitrifikation
ForumindlægHvad sker der i nitrifikationsprocessen og hvad gør den? -
Beregne motorens afgivne effekt
ForumindlægHej, Jeg er igang med at øve nogle opgaver, for at forberede mig på den kommende eksamen i Termiske Maskiner. Jeg står med en opgave der lyder følgende: En motor får tilført 15 liter brændstof pr. time. Brændstoffet har en brændværdi på 48.900 kJ/kg og massefylden er 890 kg/m^3. Beregn motorens... -
Primærproduktion
ForumindlægHej. Hvilke faktorer er af betydning for primærproduktionens størrelse? Er det sådan noget som sollys, indholdet af næringssalter, sigtedybden, ph osv.? -
sprog
ForumindlægHej allesammen Jeg ville spørge om, der er nogen af jer, som ved hvordan sprog er opstået, jeg mener, hvordan der har udviklet sig i gennem årene, så som jeg har undersøgt, findes der optil 3000-6000 sprog i verden. Jeg har også hørt hvordan sprog har udviklet sig, men desværre kan jeg ikke ... -
Logistisk model til spørgeskema
ForumindlægHej, Er der nogen der har styr på den logistiske model i forhold til analyse af spørgeskemaer? Jeg kan ikke finde ordentligt materiale til det og ville høre om nogen kan hjælpe mig? -
oversættelse
ForumindlægHej derude. Er der ikk nogen af jer der vil rette min oversættelse igennem for fejl.. Synes den er svær. :S - men har gjort det så godt jeg kunne. Never in his life colonel had Griffin has such like a difficult passenger than Miss Simpson</o:p> Aldrig I hele sit har Oberst Griffin haft... -
Thebedi and Paulus_Country lovers
Forumindlægwhat mean is by the river in the history -
SMAGSLØG? (igen)
ForumindlægHej.. Er der nogen som kan hjælpe mig med, at lave en teori om stoffet PTC (phenyl-thio-carbamid)??? -
Apartheid
ForumindlægNogle der vil være søde at, forklare mig baggrunden for Apartheid. Altså hvorfor det lige var de sorte det gik udover osv. bare ganske kort :-) Tak Laura -
Medialogi optagelse
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde medialogi inde på optagelse.dk - Ved I hvad dette kan skyldes? På forhånd rigtig mange tak : ) -
Hvad er foregrounding
ForumindlægKære Studiepotalen jeg har bruge for hjælp med spørgsmålet nedenfor tak på forhånd. Hvad er foregrounding? – og hvordan kan man som skribent foregrounde en tekst? -
Hvad sker der, hvis man ikke afleverer?
ForumindlægHej jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad der sker hvis man ikke afleverer sin SRP? Jeg har hørt, at man ikke kan få sin studentereksamen, men har ikke kunnet finde nogen dokumentation på det? -
Hjælp
ForumindlægHej^^ jeg skriver om mat og samf i min SRP - opgave, og vil meget gerne have en der kan læse den igennem for fejl (stavefejl, og hvis jeg nu skriver noget der er helt hen i vejret) BETALING GIVES -
AT - Kamera
ForumindlægMin AT synopsis handler grundlæggende om "Kameraets opfindelse og opbygning" i fysik C og mediefag B. Jeg har styr på mediefags delen. Men fysik delen er jeg meget usikker på. Hvordan kameraet er opbygget (m. lys osv.) Nogen der kan hjælpe? -
metoder og teorier
ForumindlægHej, jeg er på bar bund når der er tale om metoder og teorier. jeg skriver i mediefag og historie. i mediefag skal jeg analyser en film. i historie skal jeg redegøre for den periode, min film er fra og diskuterer om det er samfundet eller filmselskabet der har den fortjeneste at filmen er bleve... -
Nye fora
ForumindlægOverskriften siger det hele. Hvorfor er der ikke lavet kulturforståelse, organisation, finansiering, mediefag, markedskommunikation endnu? Kunne det evt. være noget man kunne tænke over, eller mener I at de er så tæt beslægtet med andre fag. I hvert fald så mener jeg ikke at Kulturforståelse, o...
