Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12001 til 12020 af 152758
-
Studieretningsprojekt
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil gerne skrive studieretningsprojekt i fagene kemi og historie, med kemi som hovedfag. Er der nogen, der har gode idéer til emner? På forhånd tak! -
Emner til SRP
ForumindlægHeeeej :) Jeg skal til at skrive SRP og jeg har valgt bioteknologi som mit ene fag, og jeg overvejer at vælge enten dansk eller historie som det andet fag.. Er der nogle af jer, som har nogle ideer til hvad man kan skrive om? På forhånd tak :) -
Spændingsrækken.
ForumindlægFørst og fremmest, tusind tak fordi i tager jeres tid til det her! Mit spørgsmål er i forhold til metaller og ikke-mtaller. Jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor spændingsrækken "kun" består af metaller? Og hvilke betydning har det for redoxreaktioner? Kan disse reaktioner kun foreg... -
Tyngdeaccelerationen (formel)
ForumindlægHej! Er der en der kan hjælpe mig med at omskrive denne formel g= (G*m) / (r2) så der er en hvor G, m og r er isoleret? På forhånd tak. Mvh. Christina. -
Ekstra undervisning?
ForumindlægHey! Ved ikke om det er dumt at stille mit spg. under kategoriet "generalt" men ja.. Vil lige høre om, der er nogen som ved om man kan få eksta undervisning i sommerferien.. Altså i nogle specifikke fag, så man kan forbedre sig.. Tænker mere på om der ikke er en lærer eller studerende d... -
Bestem hældning
ForumindlægHej, Jeg er lige blevet færdig med eksamenssættet fra 2009 (se link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Htx/090529_opgave_matA_htx.ashx) Opgave 4 a) er jeg dog en smule i tvivl mere forståelsesmæssigt. Man skal bestemme tangents hældning i punktet A. Er det af... -
Opgavesæt i fysik
ForumindlægHej, jeg skal til terminsprøve i skriftlig fysik om nogle dage og vil derfor gerne øve mig på nogle opgaver fra gamle eksamenssæt. Dog kan jeg ikke få adgang til nogen af sættene, heller ikke gennem EMU. Er der nogen, der ved, hvordan jeg får adgang til dem hjemmefra. -
Rabarbersaft og nonoxal
ForumindlægHej jeg sidder med eksamenssættet fra maj 2007, som også kan findes på linket: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF06/Eksamen/Opgaver/060901_vejlopgave_stx_071_kemiA_saet1.ashx Jeg er i gang med opgave 4, men er desværre gået i stå ved delspørgsmål e, så jeg håbede på, at i kunne hjælpe ... -
Navngivning af aminosyrer
ForumindlægHej, jeg vil gerne hørre om man godt kan navngive et molekyle med en del bindestreger imellem? fx: 4-oxo-4-hydroxy-1-aminobutansyre. Det lyder lidt langt men det er noget fra opg. 2 d i eksamenssættet fra maj 2014: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%2... -
Beregn blodglucosekoncentrationen
ForumindlægSidder og kan ikke finde ud af den her opgave - den er vedhæftet til tråden :). Skal man inddrage delvist meget kemi, mht at finde koncentrationen, osv - eller er der en nemmere løsning? -
hjælp mig med fysik
ForumindlægHEj er der nogen der ved hvor man kan fine fysik/kemi noter fra ??? jeg har prøve i den så plzzzz hælp mig:) -
Matematik b hhx august 2009
ForumindlægHey allesammen! Jeg ville høre om der ikke var nogen, som tilfældigvis havde en pdf fil og en facitliste til Matematik b hhx august 2009 sættet? Jeg har nemlig MAT B og vi kommer højst sandsynligt op til matematik her til sommer, og derfor ville jeg øve mig lidt mere på eksamenssættene! Det... -
stx eller htx?
ForumindlægHej Jeg går i øjeblikket på stx, men jeg er kommet i tvivl. Jeg har valgt studieretningen Bio A, Mat A og kemi B. Det skal lige siges, at jeg var meget i tvivl mht. til studievalg. Jeg ønskede bioteknologi, men da man ikke kunne få det på stx valgte jeg biologi A som en erstatning, og så vil jeg ... -
Angående SU
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g lige nu, og vil lige høre om jeg kan få SU i sommerferien 2016, hvis jeg skal starte på videregående i sep 2016? Jeg bor ikke hjemme, så det er vigtigt at vide førtid. -
Problemløsning mattematik. (Hjælp)
ForumindlægHey Folks! Kan jeg ik få lidt hjælp til den her opgave? I 2016 ankom 73 368 udenlandske turister til Grønland med fly. 25% af de 73 368 personer boede i danmark. Vis med beregning, hvor mange af turisterne i 2016, der boede i Danmark. -
hvilke teoretikere skal jeg bruge?
ForumindlægHej med alle jer derude.. Jeg går på læreruddannelsen og skal aflevere en skriftlig eksamenopgave om ikke så længe. JEg er dog bare gået i stå. Min problemformulering er: Hvordan kan jeg som lærer skabe et inkluderende og imødekommende klassemiljø med positive lærer-elev og elev-el... -
Fra 10. til STX-uddannelse på få måneder?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lidt i et problem med min kommende uddannelses plan. For lidt et halv år siden, blev jeg vurderet ikke parat til at starte på Næstveds Gymnasium af min klasselærer. Hun mente åbenbart at jeg ikke var velegnet til et gymnasie endnu og at jeg havde en del fagligt jeg ... -
Dilemma..
ForumindlægHej Sp. Jeg går i niende klasse, og skal til og gå i tiende klasse, fordi mit snit (5,2) ikke er højt nok til en gymnasiel uddannelse.7 Min store drøm er at blive noget inde for matematik/fysik/kemi - da jeg er bedst til dem. Men tror I det kan lad sig gøre at kæmpe sig igennem tiende klasse, så ... -
Kan jeg regne mine eksamenfag ud?
ForumindlægHejsa Jeg skal maksimum op i 4 fag i år, herunder 2 skriftlige og 2 mundtlige. De fag, som jeg kan komme op i, er: dansk A, samfundsfag A, fransk A, historie A, engelsk A, biologi B og fysik C. Reglen er - så vidt jeg har forstået - at man SKAL enten op skriftligt eller mundtligt (eller begge del... -
Oktet reglen og dublet reglen
ForumindlægJeg går i niende klasse og er stået lidt af med hensyn til fysik og kemi. Da jeg gik i ottende klasse, husker jeg tydeligt, hvordan jeg lærte om oktetreglen, hvor forskellige atomer forsøgte at gå sammen og ligne dem i den ottende hovedgruppe. Altså et stof fra 5 og 3 gik sammen, 2-6 osv.Der var...
