Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 12001 til 12020 af 34041
-
Elektromagnetisme
Forumindlæghar opstillet et forsøg hvor jeg påviser at der et magnetisk udsving i en strømførende ledning.. Men jeg ved intet om elektromagnetisme.. Giv mig nogle nøgle ord? Hvad bruges det til? osv. -
Haster /:
ForumindlægHej 'skal op i fysik C i morgen og har trukket om solen & månen. Har tænkt mig at fortælle om tyngdekraft, årstider, månens faser ovs. men er der ikke nogen der kan komme med forslag til hvad jeg kan komme ind på angående jorden som har noget med fysik at gøre? _for årstiderne er måske ik... -
økologi
ForumindlægJeg har nogen spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe mig med. 1) Hvad kendetegner planter som kan gro på tørre områder? - Jeg har selv et bud, at de kan udføre naturlig kvælstoffiksering. Er der flere ting? Synes det er svært at finde noget på nettet nemlig. 2) Hvordan kan det være at planter me... -
Virkelighed eller reality
ForumindlægKære SP Jeg skal skrive et essay med emnet "virkelighed eller reality". Har i nogle ideer til hvordan man kan starte og slutte sådan et essay. Jeg har tænkt mig at skrive om Amalie fra paradise hotel og om de mange andre reality serier man kan se i fjernsynet. Jeg har også tænkt m... -
STX Mat A eksamenssæt aug og dec.?
ForumindlægHvorfor er der et eksamenssæt for både dec. og aug.? -
Problemformulering til Historie opgave.
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal have skrevet en problemformulering til min historie opgave, og jeg har ingen idé om, hvordan min problemformulering kan lyde.. Derfor ville jeg spørge, om der er nogen som har nogle forslag?? Mit emne er pearl habour. På forhånd tak (: -
Stram eller lempelig pengepolik??
ForumindlægHej, Håber nogen kan hjælpe mig. Hvilke økonomisk politisk tiltag der skal til for at stabilisere den islandske økonomi? Stram eller lempelig? Vil selv mene det er stram, men er ikke sikker?? På forhånd tak. -
Robotteknologi og samfundsfag
ForumindlægHey! Skal om en uges tid til AT-eksamen og skal til at ha fundet nogle guldkorn jeg kan suplere min synopsis med.. Jeg har om "Robotter i hverdagen-ven eller fjende?", hvor jeg tager udgangspunkt i visionen om robotter i filmen "I,robot". Har fagene fysik og samfundsfag med m... -
Eksamenssæt
ForumindlægHej, er der nogen der ved, hvor man kan se eksamenssættet for dette års tysk skriftlige eksamen. Jeg vil nemlig gerne se sværhedsgraden, da jeg har valgt tysk på A-niveau... -
Tid udregning
ForumindlægHej Jeg skal have hjælp til at regne denne opgave uden lommeregner? er der er smart trick -
hjælp med forståelse??
ForumindlægSvend Møller Kristensen: Danmarks frihedssang - En vinter lang og mørk og hård (1945) En vinter lang og mørk og hård på fem forbandede år har knuget landet i sin favn med kulde og sult og savn, og der gik slid på skoven, skår på skår og der gik råddenskab i svage træer. Gå til modstand, alle da... -
Dansk mdt. "maleriet" - forslag?
ForumindlægHej Jeg skal skrive synopsis til fordybelsesområdet "maleriet". Jeg har dog ikke valgt det konkrete maleri endnu, så jeg ville høre, om nogen af jer havde nogle gode forslag. Jeg har indtil nu overvejet flere forskellige muligheder, men jeg hælder pt. kraftigt mod noget fra romantik... -
Anulleret ansøgning med forkert eksamensbevis
ForumindlægHej Allesammen Sidder og er ret forvirret, og kan kun få svar fra uni imorgen. Så jeg prøver at spørge her. Sagen er at jeg vedhæftede det vedlagte eksamensbevis fra mit gymnasium på optagelse.dk. Men beviset er forkert, altså det viser kun de fag jeg har været til eksamen i. Eksamensbeviset k... -
Dansk FSA 2010 dec. stilemner!
ForumindlægEr der nogle, der kan fortælle mig, hvad stilemnerne er i FSA dec 2010? -
2. Verdenskrig
ForumindlægHvorfor fik Polen ingen hjælp i 2. v. k -
Sosu bøger til assistenten
ForumindlægHej. Jeg sælger alle 8 bøger fra Social og Sundhedsassistenten Hele serien er fra Munksgaard danmark Sundheds- og sygeplejefag. Medicinske fag. Kultur- og aktivitetsfag. Pædagogik med psykologi. Social- og samfundsfag. Naturfag. Personlige kompetencer. Psykiatri. De er i god stand, og de... -
Er der nogen der har fsa 2013 december retskrivning?
ForumindlægJ eg har brug for fordi jeg skal op i ret skrivning snart tak -
Indien ITK-zonen (vejret)
ForumindlægHejsa. Jeg er lidt i tvivl om denne opgave, hvor jeg skal gøre rede for ITK-zonens bevægelse vha. af en hydrotermfigur for Indien. Billede er vedhæftet af figuren. Jeg ved, at ITK-zonen er et konstant termisk lavtryksbælte som vil befinde sig ved ækvator. Zonen bevæger sig hvv lidt syd og nor... -
Konfidensinterval
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i morgen og sidder netop med et eksamenssæt. Jeg ville høre om nogen kunne fortælle mig hvordan stykke a og c i opgave 3 skal løses: (et hint burde være nok)Tryk på linket for at se opgaven !!! (se opgave 3 a og c på side 3)http://us.uvm.dk/gymnasie//erhverv/eksamen/eksa... -
frikort?
Forumindlægjeg er 17, bliver 18 til november. for et par måneder siden skiftede jeg arbejde, hvor jeg sagde mit gamle arbejde op, og bagefter spurgte om at få mit frikort tilbage, men de skrev stadig på at jeg havde tjent 10.000 (eller kunne tjene de 10.000, det er jeg ikk helt klar over). jeg tjente kun 10...
