Studievalg og videregående studie

Anulleret ansøgning med forkert eksamensbevis

01. juli 2019 af HTXstuderende2019 (Slettet)

Hej Allesammen

Sidder og er ret forvirret, og kan kun få svar  fra uni  imorgen. Så jeg prøver at spørge her. Sagen er at jeg vedhæftede det vedlagte eksamensbevis fra mit gymnasium på optagelse.dk. Men beviset er forkert, altså det viser kun de fag jeg har været til eksamen i. Eksamensbeviset kan ikke slettes fra bilag. Idag får jeg så et afslag om at jeg ikke kan komme ind på studiet idet jeg mangler at dokumentere nogle fag, hvilket er forståeligt nok. Men problemet er at jeg ikke har snittet til dette studie, men blev optaget via kvote 2, da jeg bestod unitesten. På min optagelsesside på universitets hjemmeside er mit resultat af unitesten ikke synlig længere og er blevet erstatttet med et afslagsbrev over min manglende dokumentation

Har så scannet eksamensbeviset jeg fik samt det brev jeg fik, om at jeg var optaget via kvote 2 ind på optagelse.dk  ved ikke helt hvad jeg skal forvente. Tror i min ansøgning kan reddes på denne her måde? 

Håber det er til at forstå :/

tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juli 2019 af Anders521

#0 Så du har scannet eksamensbeviset, som viser sig at være mangelfuld og brevet med afslag på optagelse. ... Om din ansøgning vil blive behandlet endnu en gang er uvist, så det anbefales at du kontakter studie-vejledningen eller administrationen på uddannelsesstedet og forklarer situationen.  


Svar #2
01. juli 2019 af HTXstuderende2019 (Slettet)

mit gymnasium overførte kun karakteren for de eksamener jeg har været op til her i maj og juni måned, hvilket så universitetet har modtaget og jeg har så scannet hele det eksamensbevis jeg fik da jeg dimitterede og sendt det vis optagelse. Har skrevet til universitetet ang situationen

Brugbart svar (0)

Svar #3
01. juli 2019 af Anders521

#2 Så er der intet andet at gøre end at vente. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. juli 2019 af guzbak

Det var da mærkeligt at de har afvist dig. Man har da indtil september til at supplere, selv hvis du ikke havde fagene?
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #5
04. juli 2019 af HTXstuderende2019 (Slettet)

Jeg kontaktede universitet og de rettede fejlen. De havde åbenbart ikke set at jeg havde sendt det fulde eksamensbevis

Skriv et svar til: Anulleret ansøgning med forkert eksamensbevis

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.