Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12021 til 12040 af 152758
-
Hvilken linje åbner for hvilke uddannelser?
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg ville gerne vide, hvilke uddannelser der bliver "åbnet", hvis man fx vælger linjen Mat A, Fysik A, Kemi B? På HTX Håber nogen måske har lidt kendskab til sådan noget :D takker på forhånd -
Hvad kan jeg lave af forsøg med konservering?
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for lidt hjælp. jeg skal finde ud af hvad jeg kan lave a forsøg med konservering? -
hvor kan jeg finde novellen?
ForumindlægHej Alle :) Jeg havde engang et prøveeksamenssæt, hvor jeg læste novellen Villy af Charlotte Weitze. Det gik ikke så godt dengang. Nu er der gået 2 år, og jeg har sidenhen begyndt at læse mange lektier m.m., så derfor kunne jeg godt tænke mig at læse den igen, og se om jeg 'ser' nogen and... -
Henfaldskonstant
ForumindlægEr henfaldskonstanten er en størrelse man kan slå op i fysik-kemi-databogen? -
Reaktionsskemaer
ForumindlægJeg er meget dårligt til Kemi, derfor har jeg lige 5 opgaver, jeg bare ikke helt forstår. Jeg håber virkelig, at der er nogle der vil hjælpe mig med dem, eller evt give mig et peg på, hva det er jeg skal gøre/løse- Opskriv reaktionsskemaer og angiv navne på rekationssprodukterne for følgende r... -
Er jeg virkelig så dum?
ForumindlægTja, underlig titel men ja - jeg er en pige på 15 år, er naturvidenskabelig intresseret dvs. at jeg har meldt mig ind i UNF (unge natur forskere) , læser tykke bøger omkring kemi og intressere mig generelt meget for de videnskabelige fag og skal også havde Fysik-kemi linien på gymnasiet her til s... -
God fysik b bog? HJÆÆLP
ForumindlægHEJ ALLE SAMMEN!! :D Jeg sidder her i starten af 2.g og indser at min fysikbog for svært stof (den hedder Spektrum b, men kender flere der har brugt den på a-niveau) og en lærer der er knapt så god.. MEN det vil jeg ikke lade gå ud over min studentereksamen, så vil spørge jer: HAR I NOGLE GODE... -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej, jeg sidder og øver mig til skr. kemi A i morgen. Jeg regner opgaven fra d. 24. maj i år og faldt så over et spørgsmål. Lorcaserin stimulerer nogle serotoninreceptorer i hjernen og virker ved at give en større mæthedsfornemmelse, så patienten spiser mindre. Forskere har undersøgt omsætnin... -
Naturvidenskabelig uddannelse med en HHX
ForumindlægHej Jeg blev HHX student her i sommers men er blevet meget interesseret i fysik og vil derfor gerne tage en bachelor i fysik. Mit problem er bare at jeg ikke har haft hverken fysik eller Kemi på handelsskolen og skal bruge det for at komme ind på den fysik linje jeg gerne vil. Desuden skal je... -
Formelsamling i Fysik
ForumindlægEr der nogen, som ligger inden med en formelsamling til Fysik A stx og som kan give mig titel og forlag? Min fysiklærer har aldrig udleveret en, men jeg vil ret gerne være i besiddelse af en til den skriftlige eksamen om en uge. -
Absorbans og koncentration
ForumindlægJeg har en opgave, hvor man følger to reaktionsforløb spektrofotometrisk, idet man måler sammenhørende værdier af absorbans og tid ved en fastholdt bølgelængde. Så har jeg to grafer. En hvor 1/A er afbildet op af y-aksen og t ud af x-aksen. Den anden graf er ln(A) afbildet. Jeg skal så vise, at... -
Skifte studieretning/gymnasium?
ForumindlægJeg ville lige høre, om der var andre, der har skiftet studieretning og/eller gymnasium?\n\nJeg skiftede til et andet gymnasium med den samme studieretning, fordi det i så fald var muligt at få mat A i min sproglige studieretning. -
Hvilken studieretning????
ForumindlægHej. Jeg er lige startet i 1.g og er derfor i grundforløbet. Jeg skal snart til at vælge studieretning, men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge. Valget står mellem samf a engelsk a og tysk a engelsk a og samf b. Jeg er god til tysk og derfor vil tysk på a give mig en kæmpe fordel. Jeg overvejer også... -
Notater
ForumindlægHej...Er her nogen der har nogle notater til 9. klasse afgangseksamen ?Bare ganske normale, tilfældige notater for at friske de vigtigste ting op... -
urstof
Forumindlæghej er der nogen der ved hvad urstoffe betyder? jeg kan ikke finde det i ordbogen. -
Letmetaller
ForumindlægHvor mange letmetaller findes der? -
Opgaven omhandler følgende reaktionsskema og beregninger.
ForumindlægVil sætte pris på noget hjælp, da jeg er blank på Kemi. Det kun opgave A og C, som i skal gå udfra :) På forhånd tak! (Har vedhæftet en PNG fil, af selve opgaven) -
Beregning af stofmængdekocnentration
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Er der nogen som evt. vil forklare hvordan man skal gøre? Det er tale om opgave 3 fra følgende opgavesæt: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar%202013/maj/opgave_3_130523_frs131-BTK-A.pdf -
Massespektrum
ForumindlægJeg har problemer med at analysere et stof ud fra et massespektrum, findes der en måde, og hvordan foregår denne? f.eks. ved IR-spektre hvor man ser på en tabel over gruppefrekvenser i en databog, er der så en tilsvarende måde for massespektrum? -
Ethanol + NaHCO3
ForumindlægHjælp! Hvad kommer efter pilen?
