Studievejledning

Hvilken studieretning????

26. september 2018 af MN2904

Hej. Jeg er lige startet i 1.g og er derfor i grundforløbet. Jeg skal snart til at vælge studieretning, men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge. Valget står mellem samf a engelsk a og tysk a engelsk a og samf b. Jeg er god til tysk og derfor vil tysk på a give mig en kæmpe fordel. Jeg overvejer også at vælge samf a engelsk a og hæve tysk fra b til a da jeg rigtig gerne vil have tysk på a. Er der meget forskel mellem de to linjer, hvis jeg vælger at hæve tysk fra b til a? Og hvad synes I, at jeg skal vælge af studieretning? Derudover er der næsten ingen elever som vælger tysk a engelsk a samf b så det skal jeg også tænke over. Håber at I kan hjælpe mig


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. september 2018 af guuoo2

Da du er god til tysk så vil tysk b/a uden tvivl være same-same, så jeg tror det er bedre at lade samf a vente til et senere valgfag. Desuden er der som du skriver flere til at vælge samf a som valgfag hvis du fortsat tænker sådan til den tid. Husk også at et af dine SRP-fag skal være studieretnings-A-fag, så hvis du vælger tysk, kan du ikke vælge  samf + 'et ikke studieretningsfag' til srp (tilgengæld kan du vælge tysk + hvad som helst). Den eneste forskel jeg oplevede på baggrund af linjevalget var i AT, som vist er droppet.


Svar #2
26. september 2018 af MN2904

Så hvilken studieretning vil du foreslå mig?


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. september 2018 af liawo

Mat [A] -Kemi [B]-Fysik [B]

Denne studieretning er virkelig bare den bedste.. giver gode muligheder i fremtiden.


Svar #4
26. september 2018 af MN2904

Kan godt sige dig at jeg ikke skal have mat a. Har virkelig store problemer i det fag


Brugbart svar (0)

Svar #5
01. oktober 2018 af guzbak

1. tag det du er god til

2. tag det du synes er spændende

3. tag det som du kan bruge til din fremtidige uddannelse

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Hvilken studieretning????

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.