Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 12021 til 12040 af 160040
-
hjælp til kemi A opg
ForumindlægHej har siddet lidt med dette her? kan ikke finde ud af opg 1 og 2 nogen der kan hjælpe opgaven er her da jeg ikke kunne vedhæfte den? http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090817_opgave_kemiA_stx.ashx På forhånd tak -
Dansk A mundtlig eksamen
ForumindlægHej Kan man godt trække en kendt tekst til den mundtlige eksamen? -
A Clockwork Orange
ForumindlægJeg er igang med at skrive SRP, og jeg har en smule svært ved diskussionen. Mit spørgsmål lyder således: Diskussion af den behandlingsmetode hovedpersonen, Alex, udsættes for; kunne samme behandlingsmetode tænkes anvendt på voldsforbrydere i dag? Eftersom diskussionen er meget vigtig, vil j... -
STX Biologi A 2007
ForumindlægHej... Er der nogle som har lavet opg. 2 i eksamenssættet fra 2007 omkring fedt? Jeg vil meget gerne se hvorledes I får opgaverne kringlet ;) PLEASE HJÆLP ... -
dansk A kronik
Forumindlæghej jeg har et spørgsmål angående kronik! når man skriver om en tekst i kronik... skal man så altid starte med et kort resume?? -
Aktieselskab (A/S)
ForumindlægKan direktøren i et aktieselskab også være ejer af selvskabet? -
Eksamen A - EU
ForumindlægHej folkens! Jeg har til samfundsfagseksamen fået udleveret de "obligatoriske ark" om beslutningsprocessen, herefter en model om lobbyisme. Dernæst kommer der nogle ark om kødklister sagen og slutningvis noget om de tre EU-forbehold. Det overordnede emne er "De Store medlemsland... -
bestem a i eksponentiel funktion
ForumindlægJeg har 2 punkter: P(2,3) og Q(8,-1) Så jeg har fået at vide at jeg kan benytte denne formel til at regne det ud: Men går jeg gør det, får jeg bare en error besked på min lommeregner Nogen der ved hvad jeg gør galt? -
Hjælp til Mat A - Uni
Forumindlæg4.1-10 Lad I ⊆ R være et ikke-tomt, åbent interval, og lad f : I --> R være en differentiabel funktion, hvor f(x) ≠ 0 for ethvert x ∈ I Ved den logaritmisk afledende af funktionen f forstås funktionen f* : I --> R, hvor ∀ x ∈ I : f*(x) = Vi siger da, at f er ... -
Matematik i praktisk anvendelse
ForumindlægHej alle :) Jeg er ved at skrive SRP, og skal diskutere på grundlag af et konkret eksempel, hvordan matematik fandt praktisk anvendelse i 16-1800-tallets eupæriske samfund.. Er der nogle der har idéer eller måske et relevant link? Vil være kanon hvis I kunne hjælpe. Mvh Jesper -
Matematiks betydning for administration
ForumindlægMit spørgsmål som jeg håber der er en der ved, eller kan hjælpe mig med at finde nogen svar på er: Hvad har matematikken betydet for administration af og magtstrukturen i oldtidens Ægypten? Jeg kan ikke rigtigt finde noget i mine bøger, så tænkte jeg ville høre ad herinde. PÅ forhånd tak :) -
Haster!! Godt råd til mundtlig matematik.
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik C på mandag og er ufattelig forvirret over hvordan jeg skal håndtere eksamen. Er der nogle der har nogle gode råd til hvad man skal starte med at gøre når man kommer derind osv, har virkelig brug for nogle gode råd! -
Databehandling af stikprøver. Biologi og matematik
ForumindlægHej jeg sidder med en aflevering, men er kommet til et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af. Jeg har vedhæftet spørgsmålet. Min lære har skrevet noget med deskriptiv matematik, men ved ikke hvordan det kan hjælpe med at besvare spørgsmålet. Er der nogen, der kan hjælpe? -
Eksamen mundtlig matematik
ForumindlægHej Jeg skal om kort tid til mundtlig eksamen i matematik. Er der nogen som har eventuelle eksempelprøver, eller som ved hvor de kan findes? Jeg har allerede kigget på dem, der ligger på undervisningsministeriets hjemmeside - men er det ikke muligt at se et eksempel, som har været i brug? På f... -
mundtlig mat A - brænder
ForumindlægHejsa alle, jeg skal af underlige grunde, til en eksamen i muntlig MAT A i morgen som en del af et adgangskursus, der bestemmer om jeg kan fortsætte min uddannelse. Er måske lidt sent ude, men det brænder efterhånden meget. Jeg kan komme op i et ud af 10 emner, og har efterhånden en smugle styr... -
Kemi A eksamen 2000 HJÆLP!!!!!!!
ForumindlægFra eksamen Maj 2000 Et jernoxid FexOy, er sammensat af FeO og Fe2O3. Det vil sige at noget jern forekommer som Fe(II) og resten som Fe(III). En prøve på 0,3032g af oxidet opløses i fortyndet svovlsyre og titreres herefter med 14,29 mL 0,02800M kaliumpermanganat efter reaktionsskemaet: 5Fe2+ + M... -
KEMI A: Skr. eksamen
ForumindlægTja, i morgen er der skr. eksamen i kemi. Har I nogle påmindelser eller gode råd? Jeg håber ikke sættet er som det, vi fik til terminsprøven. Der var mange forklaringsopgaver. Helst ikke så mange af dem. Derudover håber jeg heller ikke vi får en "vis hvilken reaktionsorden reaktionen følger... -
Mat a eksamen
ForumindlægHej. jeg ville hører ad om i kan hjælpe mig med at finde eksamssæt, som jeg kan øve mig på inden eksamen. Det ville være rart vis der også er facit med ;). -
Mat A eksamen - forberedelse
ForumindlægMå man f.eks. derhjemme fra downloade information og videoer inden forberedelsen, og så tage med ind i forberedelsen og bruge det? Det jo ikke snyd, da det er gjort INDEN eller? -
Mat A Systime
ForumindlægOpgave 3 - Side 202 Bestem værdien af nedenstående bestemte integraler. Anvend og angiv analytiske metoder til løsningen.
