Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12041 til 12060 af 40685
-
Jeg er lidt blankt
ForumindlægHej Jeg skal have skrevet min eksamensopgave til den 26 april. Jeg har det problem, at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal vælge af emner, dog har jeg tænkt på ' Dannelse eller Eksistenten' Som sagt så er jeg lidt blankt. Håber at jeg kan få ideer eller forslag. Tak for forhånd -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
Fristelse inden for jødedommen?
ForumindlægSkal til eksamen i religion og kan komme op i jødedom, kristendom eller islam. Et af underemnerne er fristelse. Er det fristelse inden for den bestemte religion eller hvad mener de? Håber nogen vil hjælpe og give mig nogle svar på, hvad fristelse inden for den enkelte religion kunne være. -
Korte spørgsmål til islam+kristendom
ForumindlægHejsaSidder lige aftenen inden eksamen og sammenligner religioner.. Skal lige være helt afklaret om et par ting:a) kan man betegne islam som deterministisk / fatalistisk?b) kan man betegne kristendommen og islam som eskatologiske/apokalyktiske, - eller hører betegnelsen primært urmenighederne til... -
Jeg fik 02, hvad skal jeg gøre?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg var til AT-eksamen i torsdags og fik 02. jeg er SÅ skuffet.. Mit gennemsnit er faldet ENORM meget. Jeg følte ærlig talt, at jeg blev dårligt behandlet derinde. (KUN af censor). Eksemenatoren var ikke min lærer, men en vejleder på skolen. Jeg har kun hørt dårlige ting om ... -
Årskarakter 2.g?
ForumindlægHej alle! Tæller årskarakteren i 2.g for noget på selv eksamensbeviset? Jeg er godt klar over at de afsluttende fag gør, men gør de ikke afsluttende? -
Er det godt nok eller for tyndt? problemformulering og problemstillinger
ForumindlægSidder og skal lave en problemformulering til AT 2014 "mad og mennesker" Jeg har valgt fagene Biologi og religion Problemformulering Hvorfor faste i Islam og hvordan påvirkes kroppen? Problemstillinger Hvad er faste? Hvorfor faster muslimerne? Hvad gør fasten og hvilke konsekvenser... -
Nok tid?
ForumindlægDet er et spørgsmål til dem, er har været oppe. Til eksamen har man 24 min forberedelse til en ukendt tekst på maks. 2,5 ns. Og man er så inde i 24 min til selve eksamen. a) Føler I, at man har nok tid til forberedelsen? Kan man godt nå at 1) læse teksten grundigt flere gange? 2) læse baggrunds... -
religionseksamen...
ForumindlægJeg er simpelthen så nervøs som man ka være mht religionseksamen..... det skyldes nok især at jeg ikke aner hvad jeg kan forvente at jeg skal kunne....mit spørgsmål ligger så i, at jeg godt kunne tænke mig at vide hvordan en eksamen foregår? hvilken slags tekst er det man trækker? og hvad skal ma... -
metodeanvendelse
Forumindlæghey.. Er der nogle begavede relgionsfanatikere der kender til metoder i faget religion? og hvis ja, så må I gerne fyre nogle af. Skal snart til AT-eksamen og kunne godt bruge nogle metoder eller hjælp til metodeanvendelse i religion:) på forhånd tak:)!!!! -
Karakter
ForumindlægHej Jeg har lige afsluttet engelsk b-niveau på stx. Årskarakter skriftlig: 02 Årskarak mundtlig: 02 Mundtlig eksamen: 02 Betyder det så at jeg kommer til at have 3 gange 02 for engelsk, eller går årskarakteren ud i stedet for eksamen? på forhånd tak :) ... -
Fristelse
ForumindlægEn der kan svare på dette spørgsmål? Hvorfor forholder religionerne sig til mennesker og fristelse? begrund dit svar. -
Bestå faget mat på b
ForumindlægHej, jeg står i denne situation at jeg har afsluttet mat b med karakterne: 00 skriftlig og 02 mundtlig samt eksamens-årsprøve karakter -3. Hvad skal der til før jeg består faget? -
Funktionalisme
ForumindlægHej, jeg skal snart op i AT, hvor jeg skal op i religion. Jeg vil gerne vide, hvordan metoden funktionalisme benyttes, når jeg har en artikel, hvor en præst skriver om, at han mener, at spiseforbud i børnehaver er med til at begrænse den kristne frihed. På forhånd tak! -
Spørsmål til Islams - Kabaen. HJÆLP!!!!
ForumindlægHar to spørsmål om kabaen som jeg har svært ved find svar på som jeg skal bruge til eksame, håber der nogle der vil hjælpe med det... plzzzzzz - Hvordan blev Kabaen så vigtig for muslimer. - Hvilke betydning har kabaen for muslimer for i dag. (og for langt tid siden) -
Har jeg bestået Mat A?
ForumindlægHvis jeg nu som afsluttende karakter har fået 7 skrftlig og 4 mdt, har jeg så bestået matematik A STX, hvis jeg får 00 til den skriftlige eksamen? Og kan jeg da komme ind på medicin? Eller skal eksamen også være bestået førend man kan komme ind på medicin? -
Fysik metode-hvad gør jeg?
ForumindlægHEJ! Nu skal jeg først op til AT om lang tid, men mange af mine klassekammerater har sagt at de ligger stor vægt på at man kan forklare om metoder og teorier i de forskellige fag.. Det er også vældig, men jeg skriver om robotteknologi i samf og fysik og i fysik delen har jeg blot forklaret i deta... -
Har 2g har studentereksamen på Sjælland??
ForumindlægHej Jeg hjælper en pige der skal til Studentereksamen i Matematik, 2g. Hun skal op den 24.5 altså på tirsdag i næste uge. Det der undre mig at inde på uvm.dk ligger der en STX MatB prøve der har været udleveret 18.5 .2011, altså igår. Er det bare en skabelon på en prøve?? Eller er der forskellige... -
Hjælp Engelsk
ForumindlægHej Jeg vil meget gerne øve mig på den skriftlige engelsk eksamen, især første del uden hjælpemidler. Jeg vil derfor spørge, om der er nogen er jer, der ligger med gamleeksamenssæt som de vil delel med mig. Ligemeget om hvilken ungdomsuddannelse det er fra (HF, STX, HHX) Har spurgt min lærer ku...
