Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12061 til 12080 af 33650
-
HASTER- gode råd søges
ForumindlægHej sp Skal op til kemi A skriftlig stx imorgen og søger i den forbindelse råd og fif til hvordan man klarer sig bedst muligt. Jeg har selvfølgelig ordnet mine papir, læst op og forberedt mig ved at løse gamle eksamensæt- MEN er der andet godt?:) -
TI Interactive Guide
ForumindlægJeg går i 2g på STX og har problemer med eksamen, da jeg ikke er så skarp i TI Interactive. Det er et fedt program, men jeg kan ikke bruge halvdelen af dens funktioner. Hvis nogen har eller ved hvor der er en guide ville det være en stor hjælp- Helst på Dansk self. //Aske -
Afleveringsopgave
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til en aflevering . det er opgave 13 på denne hjemmeside. Det er STX 2008 Dec. B niveau. http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/081212_opgave_STX083%20MAB.ashx opgave ligger under denne hjemmeside. -
Engelsk forberedelse B-niveau
ForumindlægHej jeg går i 2.g på STX og kunne godt tænke mig at forbedre mit engelsk, så det ville være super lækkert hvis der var en der gad at skrive hvilke grammatiske regler jeg skal øver samt en hjemmeside med øvelser. Mvh Søren -
hjælp haster!
Forumindlægsom så mange andre står jeg og skal til stx eksamen i dansk imorgen.. men er lidt i tvivl hvad der plejer at være det "bedste", eller hvilken kategori de fleste skriver? er det essay, novelle, digt? eller hvad?.. mvh Nina -
eksamen sæt 2002 og 2003
Forumindlæghej jeg er igang med mine sidste afleveringer, da jeg snart bliver student:)Er der nogen der har resultaterne til eksamensættet(sommer) for STX(studenteksamen) 1-årigt A niveau, Hvis i har dem vil ikk være søde og sende resultaterne til mig :)? -
Eksamen 09
ForumindlægHej. Jeg har netop været op til dansk(Stx) hvor jeg valgte at skrive om Grænseoverskridene underholdning, jeg vil blive rigtig glad hvis der var en som gad læse min opgave igennem og give en bedømmelse. mvh irene -
Hvem retter min eksamensopgaver?
ForumindlægJeg går på STX, og er ved at blive student. I den anledning er jeg meget interesseret i at vide, hvem der skal rette mine skriftlige eksamensopgaver. Er det en ekstern censor, en ekstern censor og min lærer, eller to eksterne censorer? Tak for hjælpen. -
Lommeregner
ForumindlægJeg starter på stx her efter ferien, og jeg spekulerer lidt på hvilken lommeregner ville være bedst for mig, siden jeg har valgt den naturvidenskabelige linje med matematik, biologi og kemi? Jeg tænkte lidt på en TI-84 Plus -
Optagelsesprøve Gefion eller andet!
ForumindlægHej Jeg ville spørge om hvad man kunne komme op i til en Optagelsesprøve inden for STX!? GefioN? Fag? Og hvad man kan komme op i når det nu er 40 min pr. fag? M.m. Link; http://www.gefion-gym.dk/media/16467/uddannelsesparathedspr%C3%B8ve.pdf -
Kender i læreren??
ForumindlægHejJeg skal til eksamen i erhvervsøkonomi (stx). Min censor har initialerne YG og skulle komme fra Rungsted Gymnasium. Kender i personen? Hvis nogen i så fald kender læreren, er der så noget man skal være opmærksom på?På forhånd tak -
Eksamenstidspunkt
ForumindlægHvis der på min udleverede eksamensplan eksempelvis står tidspunktet "8:10", så betyder det at jeg skal ind og trække et spørgsmål på dette tidspunkt, korrekt? Altså skal jeg møde lidt før 8:10?Går på STX forresten, 1.g -
Tysk A - Skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle. Så er tiden til tysk skriftlig a stx eksamen på vej. Jeg vil gerne vide nogle ting hvis i kan hjælpe. Gode råd? Hvor meget vil i sige de forskellige opgaver skal fylde? ( Da der ikke står hvor mange ord ligesom i engelsk) -
At hæve sit gennemsnit
ForumindlægHej alle! Jeg er interreseret i at vide, hvornår man må gange sit gennemsnit op, når man går på STX. Har hørt, at når man har ét ekstra fag på A-niveau, må man gange med 1,03. Men ved ikke om det stadig gælder.... -
Fysikeksamen, A-niveau
ForumindlægHvorledes fungerer fysik-eksamen på A-niveau på STX? Jeg ved, at man trækker et emne samt en rapport, men hvor længe vare eksamen, og hvor lang tid har man til de forskellige ting? Synes ikke at kunne finde svar på dette på uvm.dk -
eksamen
ForumindlægHvad trækker op til franskeksamen og hvad trækker ned? Er der nogen der har nogle tips til at score en høj karakter. Det er stx-eksamen jeg taler om...Nogen der har nogle gode råd at dele ud af?mvh dodo -
mundtlig eksamen
Forumindlæghejjeg skal op i mundtlig dansk (stx), men ved ikke helt hvordan eksamen vil forgå...man kommer ind- trækker et spg, og går ind i forberedelsen, men hvilke ting er vigtige a komme ind på. analyse-fortolkning-perspektivering, men er der mere?? hvordan starter man på teksten når man skal fremlægge?? -
Eksamenstekster
ForumindlægHeyEr der nogen der ved hvordan en typisk eksamenstekst ser ud til c-niveau på stx. Jeg har hørt at man trækker en artikel, men hvor lang er den så? Hvis man både skal nå at læse og forstå dem samt lave en analyse skal man da besidde et ret stort overblik?MVHJimbo -
psykologi case
Forumindlæghej derude...jeg skal snart til psykologieksamen (stx)Så jeg vil høre om der er nogle der har analyseret nogle case´ som de evt kan ligge ind...Ellers nogle gode råd til en psykologi eksamen? hvad er vigtigt og godt? osv...held og lykke derude... -
Huen på eller ej??
ForumindlægStår i den uheldige situation, at jeg skal til sygeeksamen, så er ikke færdig med stx endnu. Er sikker på at kunne bestå.Men spørgsmålet er, skal jeg tage huen på til fester og studenterkørsel, for der er jo ikke nogen idé i at rende rundt alene med huen engang i august.
