Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12141 til 12160 af 33650
  • Brug for hjælp....

    Forumindlæg
    Heeej Alle jer på studieportalen... Jeg skal op til optagelsesprøve på stx, nok i slutningen af april... Jeg vil gerne spørger jer der har været op til optagelsesprøven el. os jer som der ved noget om det.. Hvilken slags genrer kommer man tit op i, og er det bestemte genre, Altsåå i dansk..
  • Valgvideo

    Forumindlæg
    Hey. Har mulighed for at trække en af partiernes valgvideo 2007 til dansk A eksamen STX. Er i tvivl om hvordan man gennemarbejder denne form for opgave. Nogen der kan hjælpe eller ligger inde med en analysemodel? På forhånd tak.
  • Har du lyst?

    Forumindlæg
    Nogen som har lyst el. evt. kender nogen som har lyst til at undervise mig privat i engelsk stx-B niveau self mod betaling her i sommerferien, kunne være rart.. Har vireklig brug for det. Bor i kbh området.
  • Afrundet karaktersnit?

    Forumindlæg
    Der afrundes på mit eksamensbevis (STX) til en decimal, men bruger universiteterne flere decimaler, når man søger ind? Så en med 10,44 kommer ind før end med 10,38? Hvis der nu er mange med 10,4 i snit afrundet. Tænk ikke på at man kan komme ind overalt med det snit.
  • Linjer og Vektorer

    Forumindlæg
    Hej. STX bog: MAT AB1 Opgave: 560 er vektoren v=(31,43) normalvektor for linken med ligningen 899x + 1247y = 461? Håber du kan hjælpe mig med opgaven, tusind tak Emil
  • essay

    Forumindlæg
    Nogen derude, der ville være mig behjælpelig med en stil deromhandler temaer som mobning mv. Essayet fylder 1½ side. Al hjælp og konstruktiv kritik tage simod med kyshånd! (især indledning + afslutning mangler et pift.. jeg ved bare ikke helt af hvad) (3.g, stx)
  • Gået i stå med matematikaflevering :s

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg har lavet STX matematik B august 2008, men er kørt fast i 3 opgaver. Nogen der kan hjælpe mig med opgave 8, opgave 10 og reduceringsopgave 1? Mvh Helena.
  • matematik pointgivning??

    Forumindlæg
    hej er der nogen der ved hvor mange point man skal have for at få henholdsvis 00 , 02 og 4 i mat A stx , har søgt meget på nettet, men kan ikke finde en guide til hvor mange point der kræves til de forskellige karaktere., et link vil være super :)
  • Kronik og litterær artikel- analysemodel

    Forumindlæg
    Jeg sidder her som en fattig studerende og skal til eksamen i skriftlig dansk på tirsdag. I den forbindelse vil jeg gerne have fingrene i studienets eksamenstræning-opgaver til kronik og litterær artikel til stx. Er der nogen, der har disse, som vil uploade dem her på studieportalen eller i dette...
  • Har jeg bestået Mat A?

    Forumindlæg
    Hvis jeg nu som afsluttende karakter har fået 7 skrftlig og 4 mdt, har jeg så bestået matematik A STX, hvis jeg får 00 til den skriftlige eksamen? Og kan jeg da komme ind på medicin? Eller skal eksamen også være bestået førend man kan komme ind på medicin?
  • Årsprøve 2010 point?

    Forumindlæg
    Er der nogen som har en oversigt over hvor mange point hver af opgaverne for matematikårsprøven (A-niveau) i 1.g på STX svarer til? Den fra i år. Og evt. også hvad pointene svarer til i karakter? Den første opgave i delprøven uden hjælpemidler handler om vektorer..
  • Engelsk skriftlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej folkens, findes der en side, hvor man kan se samtlige eksamenssæt i skriftligt engelsk på A STX? - Jeg har ledt, dog uden held. (Det er kun selve eksamenssættene jeg søger, ikke nogen form for besvarelse).
  • SIMPELT SIMPELT ang. årsprøve

    Forumindlæg
    Ja imorgen skal jeg til dansk årsprøve men jeg sad og tænkte lidt på, må man selv vælge hvad man vil lave til eksamen, man kan enten vælge, kronik, essay eller litterær artikel?... eller er det sådan at man trækker det? Jeg går i stx 1.g
  • Kategori "Kinesisk"

    Forumindlæg
    Hej, kinesisk er blevet indført på stx-uddannelse og er også i hhx. Jeg er lige blevet færdig med kinesisk og afsluttet faget. Jeg kunne godt tænke mig at der blev oprettet en kateogi til kinesisk, ligesom alle andre fag.. Da jeg nok vil være i stand til at hjælpe på Aniveau :) VH
  • Beregning af gennemsnit HFe

    Forumindlæg
    Hej studieportalens eksperter :) Hvordan kan jeg beregne mit gennemsnit når det er HF enkeltfag ? Det eneste jeg kan finde er til 2-årig HF og STX. Jeg skal nemlig bruge det til at finde ud af hvor meget jeg skal have i karakterer i de forskellige fag for at have gennemsnittet til tandlæges...
  • gennemsnit

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er snart færdig med min STX og ville forhøre mig om reglen med at gange ens gennemsnit. Må man stadig det i år 2010 og med hvor meget? Nogen siger 1,03 andre 1,05 og nogen 1,08?. Tak på forhånd :)
  • Dansk mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg skal op i Dansk mundtlig imorgen (stx), mit spørgsmål er så, om man kommer op i tekster, som man har haft forfatteren om i de tre år? eller kan man komme op i nogle tekster, hvor man aldrig har haft forfatteren?
  • Biologi mundtlig eksamen B i morgen!, HASTER

    Forumindlæg
    Hej Jeg er en af dem, der skal til biologi her den følgende morgen. Niveauet er B 3.g stx og man har derfor 24 timer, til at forberede sit spørgsmål. Man får uddelt nogle tekster, men jeg ved ikke rigtig, hvad det er, de vil have, at man skal bruge dem til? Finde problemstillinger??????
  • kommer nv og ap karakteren til at stå på eksamensbeviset?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, Da jeg nu går i 1g (STX), er jeg ret nysgerrig om min ap - og nv karakter kommer til at stå på mit eksamensbevis? oghvad med karaktererne fra årsprøverne Nogen der ved noget om det? :)
  • bio. eksamen - hjælp

    Forumindlæg
    Hej er der nogen herinde, der kan hjælpe med at udplukke de "biologiske forhold" i denne artikel: http://infolink2003.elbo.dk/Naturvidenskab/dokumenter/doc/8459.pdf og nogen der ved hvordan en biologi fremlæggelse på stx B skal foregå?