Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12221 til 12240 af 33650
  • matematik A eksamen uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej søde folk Jeg skal til matematik A eksamen i morgen på STX. Jeg er igang med at øve mig igennem en masse formler, men hvor meget skal man kunne til eksamensdelen uden hjælpemidler? Med venlig hilsen nervøse elev
  • Vurdering - Engelsk eksamen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er lidt i tvivl om hvor godt det er gået. Jeg ville derfor værdsætte, hvis I gider at læse opgaven igennem, og sige hvilken karakter, I tror jeg vil få. Eksamen er engelsk B Jeg går i 2.g STX
  • Angående eksamenssæt 22.maj opgave 3c

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe med opgave 3c) i følgende eksamenssæt fra 22. maj 2014 http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/Opgavesaet-for-stx
  • Dansk mundtlig eksamen - A

    Forumindlæg
    Jeg skal op i dansk A STX og har tænkt over hvordn jeg læser op. Når man kommer ind til eksamen, for man så to tekser? en kendt og en ukendt, som skal analyseres. I tilfælde af dette, hvilken en og hvordan skal jeg analysere den/dem?? skal jeg kun analysere den ene (hvilken) og perspektivere til ...
  • Har brug for et svar please!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til STX gymnasium her efter sommer men jeg har gjort noget rigtig dumt, jeg har snydt i skrifligt dansk og jeg er i tivl om jeg kan stadig komme ind i gymnasium ??
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til STX gymnasium her efter sommer men jeg har gjort noget rigtig dumt, jeg har snydt i skrifligt dansk og jeg er i tivl om jeg kan stadig komme ind i gymnasium ??
  • Årsprøve dansk skriftlig 2014

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Som overskriften indikerer, skal jeg i morgen til årsprøve i skriftlig dansk. (STX) Jeg vil i den forbindelse høre om der er nogen, som har eksamenssættet for maj 2014, eller fortælle hvad kronikken hed. Håber der er en hjælpende hånd. På forhånd mange tak
  • Ansøgning gymasium

    Forumindlæg
    Hej Kan man ændre sin ansøgning selvom man har sendt den, altså på den måde at det er samme gymnasium, men istedet for hf er det stx, og kan man også ændres på de forskellige pladser mellem 1 til 3,hvor 1 er den man allerhelst vil.
  • HJÆLP TIL VURDERING AF STIL

    Forumindlæg
    Jeg ville høre om der var en der ville hjælpe mig med, at vurdere en dansk opgave? Opgaveformulering samt. opgaven vil blive vedhæftet i et dokument. Det drejer sig om en 2 års studerende stx'er. Håber der er en venlig sjæl derude.
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej er der en, der kan hjæloe mig med at forstå denne opgave og hvad man skal gøre. Jeg forstår, at man skal bruge formel 121 i stx-mat b kompendiet, men forstår ikke hvad jeg skal indsætte Mange tusind tak for jeres hjælp på forhånd
  • Mat B-A på DTU el. KVUC?

    Forumindlæg
    Jeg skal supplere matematik fra B til A niveau, jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge KVUC/VUF(Frederiksberg vuc) eller DTU. Der skal siges, at jeg fik min studentereksamen fra STX, og jeg er bestemt ikke en haj i faget. Er der nogen, som har erfaring med det?
  • Supplering mat A på DTU eller VUC?

    Forumindlæg
    Jeg skal supplere matematik fra B til A niveau, jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge KVUC/VUF(Frederiksberg vuc) eller DTU. Der skal siges, at jeg fik min studentereksamen fra STX, og jeg er bestemt ikke en haj i faget. Er der nogen, som har erfaring med det?
  • Bioteknologi VS kemi

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal meget snart vælge endelig studieretning på stx og jeg vil gerne have fysik/kemi eller biotek Men kan simpelthen ikke bestemme mig... Har i nogle gode meninger om hvilket fag ermest spændende eller hvad i eventuelt har lavet i de forskellige fag?
  • Gamle eksamenssæt

    Forumindlæg
    Er der nogen af jer, som har adgang til prøvebanken og som kan sende mig opgavesættet fra Mat A STX 26 Maj 2021 og 13 August 2021? Jeg vil vildt gerne have dem, så jeg kan øve mig på opgaver i skriftlig mat A.
  • Starte forfra

    Forumindlæg
    Jeg går på stx og har fundet ud af jeg vil meget hellere gå på hhx, og jeg er villig til at starte året forfra, men jeg vil bare vide om de dømmer mig ud fra min gennemsnit på folkeskolen eller gym.
  • Oprykning

    Forumindlæg
    Hej Hjælp hjælp Går stx buisness 2 årig ved at afslutte 1 år ....hvilke karakter skal jeg se på i forbindelse med oprykning og gennemsnittet 2 har mistet overblikket og super nervøs håber I kan hjælpe
  • Udveksling i 1g?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal på efterskole i 10.klasse og tænker at jeg tager en STX efterfølgende. Ved i om det er muligt at man i 1g f.eks tager til USA, og så efterfølgende starter i 2g hjemme i Danmark?
  • DRIVHUSEFFEKT NV-EKSAMEN

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal kunne forklare en del om drivhuseffekten, men jeg forstår ikke i hvilken sammenhæng ozonlaget har til drivhusgasser/gennemtrængning ud til verdensrummet. Nogle der kan besvare dette spørgsmål, da min lærer på STX ikke er den bedste til at forklare. På forhånd tak.
  • Pensum

    Forumindlæg
    Hej. Jeg overvejer at skifte gymnasium mellem 1.g og 2.g. Selvfølgelig samme type gymnasium (STX), men bare på en anden skole. Jeg vil derfor spørger om gymnasiumerne følger samme pensum? Jeg vil nødigt komme bagud.
  • Studér i udlandet

    Forumindlæg
    Hey. Jeg starter i 1g her efter efterskole, og vil høre om der er nogle der ved om det er en mulighed at tage 2g i udlandet, og så derefter komme tilbage og færdigøre 3g herhjemme på et alment gymnasie (STX)? Håber nogle kan hjælpe ??