Dansk

Dansk mundtlig eksamen - A

11. juni 2014 af signe35 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skal op i dansk A STX og har tænkt over hvordn jeg læser op. Når man kommer ind til eksamen, for man så to tekser? en kendt og en ukendt, som skal analyseres. I tilfælde af dette, hvilken en og hvordan skal jeg analysere den/dem?? skal jeg kun analysere den ene (hvilken) og perspektivere til den anden?? :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. juni 2014 af Gymnasieven (Slettet)

Så vidt jeg har forstået trækker man et eksamensspørgsmål, hvor der står om det er inden for det sproglige, litterærer eller mediemæssige stofområde. Så får du tekster givet, hvor der vil stå skrevet om de er ukendte eller kendte, og der vil så være nogle delspørgsmål, som du skal svarer på

Vi fik at vide af vores lærer at vi først om fremmest skulle have styr på perioderne, og analyse metoderne. Derefter forfattere, og læste tekster


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. juni 2014 af Hijsa

Der vil altid stå en opgave til de tekster du trækker, hvor der står hvad du skal. Hvis du fx. trækker to tekster, kan det være der står at du skal lave en sammenlignende analyse, og perspektivere til andre lignende tekster eller perioder. 

Da jeg selv var til den eksamen (godt nok på HF) så trak jeg to tekster, hvor jeg skullel lave en sammenlignende analyse og perspektiverer til teksternes perioder.

Og når du har trukket vil lærer bede dig om at læse opgaven igennem og spørge om du har forstået det. Spørg endelig hvis der er noget du er i tvivl om omkring opgaven, læreren er der (forhåbentlig) kun for at hjælpe :)


Svar #3
12. juni 2014 af signe35 (Slettet)

Tak :)

Skriv et svar til: Dansk mundtlig eksamen - A

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.