Generelt

Pensum

29. april 2023 af F9

Hej. 

Jeg overvejer at skifte gymnasium mellem 1.g og 2.g. Selvfølgelig samme type gymnasium (STX), men bare på en anden skole. Jeg vil derfor spørger om gymnasiumerne følger samme pensum? Jeg vil nødigt komme bagud. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. april 2023 af FTa

Jeg har ikke set gymnasier følge det præcis samme pensum, men det kan være det pensum ikke er meget anderledes. Hvis du har en idé om hvor du vil skfite til, så kan du evt. spørge dem :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. juni 2023 af apricotx

Forskellige gymnasier har ikke samme pensum: Alle fag har en bekendtgørelse, som selvfølgelig opfyldes, men rækkefølgen af emner og valget af materiale varierer fra skole til skole (og også bare mellem to lærere på samme skole).

Afsluttede fag er intet problem, men i de andre fag kan du risikere, at dine fag på din nye skole allerede har afsluttet emner, som du ikke har haft endnu på din gamle skole. Det omvendte gælder selvfølgelig også: Du kan have haft emner, der endnu ikke er undervist i på din nye skole.

Så på nogen punkter vil du sikkert være bagud, mens du vil være forud på andre.


Skriv et svar til: Pensum

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.