Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12301 til 12320 af 33650
  • Nordisk mytologi!

    Forumindlæg
    Hej!Jeg er ved at skrive om ase-tro. Mit tema er "frugtbarhedsritualer" og jeg vil gerne have jeres kommentar og meninger om hvad jeg kunne skrive el. tilføje mere indenfor det emne!Med venlig hilsenRay
  • Indledning SSO... HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej...Jeg skriver SSO i fransk, og kom i tvivl om hvad der egentlig skal stå i indledningen... Skal man præsentere værket, eller skal man præsentere selve ens opgave...?Hjælp
  • Transit ... haster!

    Forumindlæg
    HejI min lillebrors klasse har de fået et kapitel hver for til i morgen, i en før i dag ukendt bog. Bogen hedder Transit, og de skal analysere kapitlet uden overhovedet, at have læst de foregående sider.. Hvis der er nogle venlige sjæle der vil hjælpe mig med at analyserer dette kapitel på 3,5 si...
  • Ladies and gentlemen

    Forumindlæg
    Hej.Jeg ville bare lige høre, om nogen havde skrevet stilen "Ladies and gentlemen"mangler lidt inspiration.Håber nogen svarer
  • Reaktionshastighed og katalyse HASTER!!!!

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et oplæg til imorgen, og blev valgt til, at fremlægge om Reaktionshastighed og katalyse. Jeg forstår ikke emnet, og har virkelig meget brug for hjælp for, at få det forklaret. Der er også kurver som høre til dette emne, som jeg heller ikke kan forstå. Håber I vil hjælpe mig, Please...
  • Historieopgave - emne

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive historieopgave og mangler et godt emne.Har tænkt på - Den amerikanske borgerkrig- Slaveri
  • SRP MAT-His

    Forumindlæg
    Hej jeg håber at der er nogen der vil læse min SPR og fortæl mig hvor meget de vil bedømme den til. Min SRP omhander græsk matematik. Jeg kan sende den til jeres mail hvis nogen er interesseret
  • Danmarks statistik

    Forumindlæg
    hej! jeg sidder og er i gang med at skrive srp opgave, men har aldrig lært at bruge danmarks statistik. jeg skal finde nogle statistikker over hvor mange hjemmegående husmødre der var i perioden 1890-1920 eller deromkring. ellers noget med kvindernes status, altså hvilke former for huslige pl...
  • Erindring Genretræk

    Forumindlæg
    Hej :) I morgen skal jeg til skriftlig prøve og jeg ville spørge om i ikke lige vil hjælpe med at fortælle forskellige genretræk til en erindring?
  • ting til skr. eksamen i dansk.

    Forumindlæg
    hej - jeg tager følgende ting med til eksamen i skr. dansk i morgen.Gads lille LeksikonPolitikens ordbog med etymologiFremmedordbogSamfundsLexSociologibog (samfundsfag)Etik (religion)Hvad vil i mene at jeg mangler?
  • Essay

    Forumindlæg
    Hvad synes i om mit essay? og hvad kan jeg gøre bedre eller ændre?
  • Selvmodsigelser i menneskerettighedserklæringen af 1789

    Forumindlæg
    Hej,Jeg sidder og skriver historieopgave i disse dage, og har om den Franske Revolution og menneskerettighedserklæringen fra 1789.Jeg har læst at denne skulle indeholde selvmodsigelser, men jeg har ikke selv kunne finde dem hidtil. Er der nogle af jer som kan give nogle eventuelle eksempler?
  • John F Kennedy

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at lave en engelsk outline/synopse om John F Kennedy, overemnet er rasisme. Er der nogle der har nogle gode hjemmesider.
  • "Famine" af Sinead O'Conner

    Forumindlæg
    Hej!Jeg har fået sangen "Famine" af Sinead O'Connor opgivet til engelsk. Vi snakkede om den tidligere på året, men tog ikke nogle notater. Og så forstod jeg faktisk ikke så meget af den...Er der nogen derude der kan hjælpe mig med handling eller budskab/pointe i sangen?Mvh. Ester
  • Como Greenwich - eksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg står og skal op i mundtlig spansk her snart og skal lave et oplæg om Como Greenwich, så jeg ville høre om der var nogen her som måske sad inde med den perfekte analyse eller en vildt god vinkel som jeg kunne tage op - et eller andet. Jeg tror jeg har meget godt fat i hovedtemaet m.m., men...
  • Metoder i AT !?!?!

    Forumindlæg
    Jeg er midt i AT og skal forklare diverse metoder ... Men jeg er i tvivl om hvor mange der skal nævnes? og forklaring på nogle af dem, bl.a.: humanistisk, (hører der ikke både kildekritik, analyse m.m under her? og en god forklaring af analyse (har en perfektionistisk lærer)) hermeneutisk - hva...
  • IMPLICIT og EKSPLICIT???

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og læser til mundtlig dansk... Nu bliver jeg så i tvivl angående implicit og eksplicit... Hvad er det de hver især fortæller?? Og er det noget fortælleren siger? Eller er det en holdning forfatteren har der er enten direkte eller indirekte?Håber på at få svar...På forhånd tak
  • Hvad er Segregation?

    Forumindlæg
    Hvad er segregation? - tak.
  • Haster... !!!

    Forumindlæg
    hej jeg har om vikingetiden, og har lige opdaget en opgave vi skal lave.. og jeg ved intet om vikinge tiden så det ville være dejligt med lidt hjælp . – hvorfor den kom - hvorfor den havde flere faser - hvorfor den stoppede - hvilke levn har vi i dag ? på forhånd tak
  • Sætning

    Forumindlæg
    Hej "På min fødselsdag" Hedder det an eller auf meinem Geburtstag og hvorfor?