Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12401 til 12420 af 20688
  • effekt og virkningsgrad

    Forumindlæg
    hej.. jeg sidder og laver fysik opgave.. og er nået til noget med effekt og virkningsgrad. er der nogen der har nogen formler til at regne det ud? eller er der en der kan fortælle mig hvordan ? på forhånd tak for hjælpen:)
  • Vekselstrøm

    Forumindlæg
    Hej! Jeg ville bare høre, om der var nogle af jer der vidste hvad forskellen på en motor og en generator er? Vi snakker fysik - vekselstrøm! Håber meget, at én af jer vil hjælpe mig! På forhånd tak.
  • Eksamen fosøg hjælp!

    Forumindlæg
    heej alle sammen :) skal op i fysik i mundtlig eksamen, og jeg kan simpelthen ikke finde nogen gode forsøg til elektricitet :( er der ikke nogle af jer der har nogle gode??? på forhånd tusind tak!!
  • SRO - betaling

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg er villig til at betale en eller anden for at kigge, rette og derefter vurdere min SRO! Emne: radioaktivitet. Fag: fysik/matematik
  • Vand øvelser til eksamen!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i fysik og kemi (FSA) på fredag, og et af de emner vi kan trække er vand. Jeg har ikke ret mange øvelser til vand, så jeg har brug for nogle flere. Er der nogen forslag? :)
  • VEKSELSPÆNDING DISP. HELP!

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og er igang med mine fysik disp. til på mandag. jeg er gået i stå ved vekselspænding, er der nogle der har en disp. til den ?? det ville være super dejligt! Tak på forhånd ! :D
  • SRO HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der har skrevet omkring kinematisk og differentialregning i fagene fysik eller matematik (større opgaver som SRO, SRP osv.). Eller et bud på en problemformulering der dækker emnet :)) Tak på forhånd
  • HASTER eksamen i morgen !!! Sæbefremstilling???

    Forumindlæg
    Hello dudes.. Skal til fysik eksamen i morgen, og kan simpelthen ikke finde nogle 'opskrifter' på en ganske alm. totalt simpel sæbefremstilling.. nogen der kan hjælpe??? På forhånd tak :-)
  • Afstandskvadratloven

    Forumindlæg
    Hej folkens Er der nogle der kan komme med definitionen på afstandskvadratloven, også forklare mig det med menneskeligt sprog, for har ærlig talt lidt svært ved at forstå det, når jeg læser om det i min fysik bog ? (:
  • Fyisk formle

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder her med en fysik formel, som er: En = - h * c * R / n2 Gælder denne formel kun for brint? Hører inden under emnet 'Bohrs postulater' På forhånd tak
  • Forsøg til bølger

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan sige nogle forsøg man kan lave til fysik eksamen omkring bølger? De forsøg der er i mine forsøgsvejledninger er hvor det skal være mørkt, og det tror jeg bliver svært til prøven
  • Hvordan ville det have været uden en af fagene?

    Forumindlæg
    Hej i mit AT forløb havde vi om verdensbilleder herunder Galilei og Aristoteles, og fagene var historie og fysik, jeg sidder nu og laver mit talepapir, men hvordan ville det have været uden en af fagene?
  • Induktion

    Forumindlæg
    Hej :D Skal op i fysik d. 15 juni i 9. klasse og er rimlig lost i induktion. så hvis i har nogle informationer og forsøg please skriv dem :D På forhånd tak :D
  • Kulafbrænding

    Forumindlæg
    Er der en, som kan forkalre mig, hvad det er der sker, ved kulafbrænding. Jeg skal bruge det i forbindelse med en fysik disposition til mudtligt eksamen i b - niveau, så det må gerne være rimelig detaljeret :-)
  • Neutralisering af base med vand.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret teorien bag forsøget "Neutralisering af base med vand". Det vil være en stor hjælp i min fysik forberdelse til eksamen.
  • Hjælp eksamen på mandag

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, håber i vil rede min fysik eksamen ved at forklarer mig hvad teorien er ved forsøget " Fikser salt kan lede strøm"
  • hvad er hældningenskoefficienten??

    Forumindlæg
    sidder og skal til fysik eksamen imorgen og magler de sidste om gitterformlen. hvis nogen kan forklare mig den ville det være super, eller så bare en start: hvad betyder hældningenskoefficienten?? På forhånd 1000 tak for hjælpen! (:
  • Forelæsning til gymnasiet?

    Forumindlæg
    Hey alle ;) Jeg skal på STX, efter sommerferien, og jeg ville spørger om det er nødvendigt/godt at lave lidt forlæsning på fx. matematik eller fysik ? Og vil det hjælpe ? Hilsen peter09.
  • Brint og lys

    Forumindlæg
    Hej Alle JEg skal op til fysik mundtlig i morgen, og ville lige sikre mig en ting: Udsender brint lys ved alle tænkelige frekvenser? Ifølge mig selv, så nej, men hvorfor nej? Eller er jeg helt galt på den? Tak for hjælpen på forhånd :)
  • Løgskalsmodeller for stjerner

    Forumindlæg
    Hej. Når der er tale om stjernes udvikling og grundstofdannelse. Hvad er løgskalsmodeller for stjerner og stjerners død så?Jeg kan nemlig ikke finde noget om de nogle af mine fysik bøger. Mvh