Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRO HJÆLP!

02. september 2020 af hjælpsos123456789


Hej
Er der nogen der har skrevet omkring kinematisk og differentialregning i fagene fysik eller matematik (større opgaver som SRO, SRP osv.). Eller et bud på en problemformulering der dækker emnet :))
Tak på forhånd
 


Svar #1
03. september 2020 af hjælpsos123456789

Skal aflevere en problemformulering snart, så kunne være dejligt med noget hjælp nu


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. september 2020 af Moderatoren

Hvilke problemer har du?

Har du afgrænset dit emne?


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. september 2020 af Moderatoren

Hvilke krav har din skole til problemformuleringen? Hvad skal længden være?


Svar #4
03. september 2020 af hjælpsos123456789

Der er ikke et krav til længden, blot at det skal dække en række problemstillinger:

- beskriv differentialregning

- indtroducer kinematikken med matematiske begreber

- Gennemfør forsøg med videoanalyse

- vurder på baggrund af forsøget hvordan den indsamlede viden kan. bruges på andre måder, samt hvilke andre anvendelsesmugliheder der er for differentialregning.

De overstående problemstillinger har indsnævret det en smule, men kan slet ikke komme en formulering der dækker over alle 4 problemstillinger


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. september 2020 af Moderatoren

Men hvor kommer problemstillingerne fra? 

Dem skal du så lave en problemformuleringen ud fra? 

Og så får du til sidst en opgaveformulering af din vejleder?

Måske du skal skrive det, som du har fået at vide af dine vejledere, som du skal gøre – så kan man nok lettere hjælpe dig.


Svar #6
03. september 2020 af hjælpsos123456789

problemstillingerne kommer fra mine lærer, og så skal jeg selv udforme en problemformulering på egen hånd, der derefter skal godkendes af mine vejleder.

Får nemlig ikke en problemformulering af mine vejleder, den skal udformes af hvert enkelte elev.


Brugbart svar (0)

Svar #7
03. september 2020 af Moderatoren

Arh ok :)


Skriv et svar til: SRO HJÆLP!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.