Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12401 til 12420 af 33650
-
Tekstgenrer?
ForumindlægDa jeg skal op i Religion C har jeg valgt at dedikere min weekend til omgang pensumlæsning og hvad der ellers hører med. Jeg har et udmærket overblik hvordan jeg skal gennemgå eksamensteksten, der er bare nogle forskellige tekstgenrer som jeg er i tvivl om. Så hvis der var en eller anden der gad ... -
hej jeg har fået et spørgsmål som lyder..
Forumindlægundersøg, hvordan levestandarden var i danmark omkring 1870? håber i kan hjælpe :) -
Onefone?!
ForumindlægHej folkens (= I har sikkert alle set reklamerne i tv, på gaderne og i posten; Onefone - ring billigt til udlandet. Det har ærligt talt fristet mig til at bytte mit skide dyre mobilabonement fra TDC, ud med et fra Onefone, da jeg ringer en del til udlandet. jeg kunne bare skide godt tænke mig at ... -
HJÆLP?! Samf synopsis
ForumindlægHvad er reformation og hvad indebærer det? -
Omregning af enhed
ForumindlægHej Jeg har noget med nulpunktskonventioen og standardtilstande lige nu. Jeg har fået en opgave som lyder Find standardentalpierne for H2O(g) og H2O(l) - værdierne er angivet i kJ/mol.. Disse er fundet og forskellen bliver -44,01kJ/mol Så kommer det, som jeg ikke kan finde ud af.hvordan omregner... -
tysk hjælp
Forumindlæger der nogen der kan hjælp mig med at oversæt det til tysk:: navneord, tillægsord, udsagnsord nutid, datid, før nutid/datid -
Mening?
ForumindlægHvad mener de med dette spørgsmål? Skriv i hvilke fag du tilmelder dig FSA (ud over dansk, engelsk, matematik, fysik/kemi). Hvis der er søgt dispensation, så du kan aflægge prøve på særlige vilkår i et eller flere fag, skal du skrive hvilke(t) fag, det drejer sig om. Hvis der er søgt dispensati... -
Middelalderen i DK
ForumindlægHJÆLP! Jeg skal skrive DHO om forholdet mellem kongemagten, kirkens mænd, adelen og bønderne i middelalderen i Danmark! Alt hvad i kan komme i tanke om vil hjælpe. På forhånd tak :-) -
The shining?
ForumindlægOndskabens hotel Er der nogle der kan komme med nogle forslag til, hvorfor Stanley Kubricks film ender som den gør? -
At arbejde i den danske ambassade
ForumindlægSom titlen lyder: Hvilken uddannelse skal man have for at, kunne arbejde for den danske ambassade? og evt. blive udstationeret i et andet land for den danske ambassade? -
Prostitutionsdokumentar til brug i SRP
ForumindlægJeg skal skrive om legalisering kontra kriminalisering i min SRP i dansk og samf. I danskdelen vil jeg rigtig gerne analysere en dokumentarfilm, der har fungeret som et indlæg i debatten - den skal altså gerne være subjektiv. Men alt jeg kan finde, handler om menneskehandel, og det er ikke det, j... -
Akepot af brødrene grimm
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at lave eventyr analyse, men bliver i i tvivl om Askepot af Brødrene Grimm er et folkeeventyr eller kunsteventyr? Håber der er en der kan hjælpe, er lidt presset :D -
March Boedihardjo
Forumindlæghttp://uk.news.yahoo.com/afp/20070904/tod-hongkong-education-7f81b96.html Hvordan kan en barn vide så meget? Jeg forstår det ikke.. -
saving private Ryan
ForumindlægVi er i gang med at læse "saving private Ryan" jeg har læst de første 2 kap. det handler om krig og så er der en mand der styre alle de soldater men jeg kan ikke rigtig forstå det hele, er der en der gider at hjælpe... -
dry september af william Faulkner
ForumindlægJeg skal bruge novellen dry september i min SRP. Men jeg kan ikke finde novellen på engelsk nogen steder. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde den? -
"Man binder os på mund og hånd"-hjælp?!
ForumindlægJeg skal snart til at skrive 2.g opgave i dansk, hvor jeg har valgt at analysere "Man binder os på mund og hånd" med udgangspunkt i hvordan man under 2. verdenskrig gjorde modstand mod tyskerne på trods af censuren. Nu har jeg bare det problem, at jeg har ret svært ved at analysere vise... -
karaktere - bestået?
ForumindlægDa jeg overvejer at søge ind på en vidregående uddannelse og desværre har et 5-tal i engelsk og 8/8 i skf. dansk og 6/5 i mdt. dansk har jeg 2 spørgsmål. 1. Kan jeg med gymnasiesupplering tage min engelsk om så jeg kan komme ind? 2. Skal alle mine karatere i dansk være bestået eller er det snit... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
Equus..
ForumindlægEr der nogen der har erfaringer med den tekst? -
SRP - Terrorisme (samf. + his.)
ForumindlægJeg står i den "fantastiske" situation hvor jeg skal skrive SRP i december måned xd Jeg havde tænkt mig at arbejde med hvilke primære forandringer terrorismen har undergået de sidste 30 år. Derudover vil jeg med fokus på 11/9 undersøge det betydelige kulturelle kløft imellem Vesten og i...
