Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12421 til 12440 af 33650
  • Kommunisme - dialektisk materialisme

    Forumindlæg
    Jeg er så heldig at skulle holde oplæg om 4 sider(kommunisme) i bogen: "De europæiske ideers historie". Jeg har læst meget grundigt og har lidt svært ved at trække det væsentlige ud i stikord, da jeg ikke forstår hvad der menes med dialektisk væsen og stort set hver gang ordet bruges? N...
  • hjælp til analyse af Kejserens Nye Klæder

    Forumindlæg
    Hej, Hvad er problemstillinge i H.C. Andersens Kejseren nye klæder og hvordan er det relevant i dag?! Håber i kan hjælpe :-)
  • digte og lyrik

    Forumindlæg
    Hvad har de tilfælles?
  • Stilemne, haster

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har en engelsk stil for til på mandag, som er en fristil. Jeg kan ikke lige komme på et emne at skrive om, så hvis nogle af jer kan hjælpe mig med et emne, ville det bare være super! ;) tak på forhånd
  • ln(e)=1 - hvorfor??

    Forumindlæg
    Jeg skal forklare hvorfor ln(e) er lig med 1. Nogen der kan hjælpe??
  • dobbeltgængermotivet

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg har lige et lillle spørgsmål til dem som har lest h.c andersens eventyr "skyggen". hvordan kommer dobbeltgængermotivet frem i eventyret "skyggen"? kan ikke rigtig finde ud af det er der nogle der vil hjælpe? på forhånd tusind tak
  • Naturlisme og Impressionisme

    Forumindlæg
    Hey, jeg skal finde naturlistiske og impressioniske træk i teksten Fru Marie Grubbe, hvordan skla jeg gør det, kunne jeg få nogle gode eksempler?
  • Enevælde "haster"

    Forumindlæg
    Hvad var det bærende i Ludvig 14.´s styre?
  • Pålidelig kilde?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Er dagbladet Arbejderen, en pålidelig kilde, hvis jeg gerne vil bruge en af deres artikler, med henblik på at forklare Ruslands 'stop' til NATO, i forbindelse med annekteringen af Krim? Vh Frederik :)
  • Det babylonske talsystem

    Forumindlæg
    Hej alle jeg er godt i gang med at skrive min SR, men har lidt problemer med hvordan jeg skal besvare den sidste del af min problemformulering.. håber nogen vil hjælpe lidt :) den lyder sådan her: >Gør rede for udviklingen af det babylonske talsystem og diskuter betydningen for det det baby...
  • Analyse

    Forumindlæg
    Hej. Nogle af jr som vil give et par stikord om hvordan man får lavet en god analyse af en novelle?
  • Hektor - Paris (Homers Illiade)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil høre om nogle har nogle gode bud på, hvordan Hektor's forhold til Paris er, samt omvendt. Håber virkelig, at der er nogle der ligger inde med nogle gode bud. :-) Bare skyd løs, Jeg takker mange gange på forhånd..
  • SSO

    Forumindlæg
    Hej...alle. Jeg skal snart til skrive SSO ... Vil lige høre om I kunne komme med emner til at inspire hvad man evt kunne skrive om - ?
  • Berlin i 1920'erne

    Forumindlæg
    kender du noget særligt til hvordan menneskerne levede i Berlin i 1920'erne? Ved du noget om boligproblemet? Kom endelig med det. Haster :-)
  • 2g opgaven - holocaust

    Forumindlæg
    Hej .. Mangler lige lidt hjælp ang. min danskhistorie opgave. Jeg skal i bund og grund finde ud af "hvornår" og "hvorfor" ændrede ændrede nazisterne jødeforfølgelsen til mord? Jeg har læst utroligt meget om dette, men har svært ved at sætte et præcist punkt på. Wannsenn kon...
  • radioaktive stoffer -> ioner?

    Forumindlæg
    Hej. Er lidt i tvivl om noget i forhold til beta-partikler.. Beta partikler er jo som bekendt elektroner der bliver skudt ud fra kernen af et radioaktivt stof. Men før det sker, er der en neutron der bliver omdannet til en proton og en elektron. Derfor stiger grundstofnummeret én, mens kernetall...
  • Ideer til projektopgave

    Forumindlæg
    hej jeg skal snart have projektopgave. mit overemne er Forandring og konsekvnes. Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kunne have om? og jeg går i 9. klasse?` på forhånd tak
  • Havde dansk industri brug for arbejdskraft?

    Forumindlæg
    Havde dansk industri i perioden, Det moderne gennembrud behov for arbejdskraft, og hvorfor? Jeg ville blive så glad hvis jeg kunne få noget lidt godt af jeres kloge hoveder, da dette er min sidste problemstilling jeg skal have lavet! Tusind tak på forhånd.
  • Entropi på mikroskopisk skala

    Forumindlæg
    Er S = -k_b * sum p_i*ln(p_i), hvor i er de enkelte tilstande i faserummet (mikrotilstande) og p_i er sandsynligheden for den mikrotilstand, en definition eller kan den udledes? Er det også rigtigt forstået, at S = k*ln W, hvor W er summen af alle mikrotilstande, er et specialtilfælde af den før...
  • Slaget på Fælleden - hjælp

    Forumindlæg
    hej. Jeg har lige skrevet om Slaget på Fælleden, men så skal jeg også finde en kilde og derefter lave kildekritik. Forstår ikke hvordan jeg skal lave kildekritik ? ,s kan nogen hjælpe? Tak på forhånd.