Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12441 til 12460 af 33650
  • Forståelse for eller af

    Forumindlæg
    Ja, hedder det forståelse for eller forståelse af? Hvad er forskellen?
  • teorier

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe med nogle teorier i international politik. Jeg er igang med mit studieretningsprojekt og skriver opgave om korea i den internationale politik. Jeg skal inddrage teorier om udviklingen i international politik, og har fundet den der hedder systemteorien. Men er de...
  • SRP!!!

    Forumindlæg
    Hvordan diskuterer man for og imod for Englands rolle i 2. verdenskrig..??? Og er der nogen der kender til noget til Englands rolle i starten af 2. verdenskrig???? HJÆLP! Det haster!!!
  • Hjælp - Kig her.!

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. Jeg er igang med en opgave der omhandler korstoget. Jeg skal besvare følgende spørgsmål: Redegør for hvilke befolkningsgrupper der drog på korstog? Er der nogle herinde der kan hjælpe? Det er meget vigtigt.. På forhånd tak.
  • problemer med projektet

    Forumindlæg
    jeg er blevet ret forvirret mht. studieretningsopgaven, er der nogen dele af den der skal veje mere end andre? i min problemformulering har jeg fået stilt 3 kæmpe spørgsmål der ikke kan undgås at komme til at fylde godt op, da det første omhandler 3 store problematikker i årene efter 2. verdenskr...
  • Hegemoni

    Forumindlæg
    Jeg har altid troet at Hegemoniteorien beskrev hvordan enhver supermagt vil gå under. Desværre har jeg ikke kunne finde noget billag for dette hvilket irreterer mig da jeg skulle bruge det til min 2.g opgave. Jeg søgte lidt her på siden og fandt den her opgave: https://www.studieportalen.dk/O...
  • Galileo Galilei

    Forumindlæg
    Jeg laver projekt om bl.a. Galilei og kunne meget godt bruge en kilde, hvori der står noget som G har skrevet ? Er der nogen der ligger inde med noget - det må gerne sige noget om hans måde at tænke på, men er ikke nødvendigt ! Vil gerne se alt I evt har. Carsten
  • Vurdering i Kinaopgave??

    Forumindlæg
    Heysa er igang med min opgave om Kina men sidder lidt fast i min vurdering, nogle som har nogle gode forslag??? Giv en vurdering af forholdet mellem forsat økonomisk udvikling og udvikling af demokrati i Kina??
  • cuando-problem

    Forumindlæg
    Derfor grinede Blanca, da Pedro fortalte hende den. Jeg kan simpelthen ikke få dannet ovenstående. Nogen der har et forslag? mit lyder noget lign: Por esto Blanca reía cuando Pedro la contaronlo Nogen der har et forslag?
  • Chef, hvilken uddannelse?

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Går på 2.g på hhx, og jeg har en drøm om at blive chef. Hvilken uddannelse tror i vil egne sig bedst? Er interesseret i matematik og virksomhedsstyrelse. Har overvejet erhvervsøkonomi på cbs og økonomi på ku. Ville høre hvilken uddannelse der er god hvis man har en ambition o...
  • AT eksamen

    Forumindlæg
    Tirdag den 15. januar blev eksamensemnet i Almen Studieforberedelse så afsløret fra Undervisningsministeriets side. Emnet er: "fremtiden - visioner og forudsigelser" Om ikke så længe skal alle 3.g'ere så vælge en faggrupe fra de tre hovedfakulteter; naturvidenskab, humaniora og sa...
  • stil

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive en opgave om at jeg er strandet i en øde ø. Og jeg kan ikke komme på noget. Håber i kan hjælpe mig lidt frem. Tak på forhånd.
  • Teresa's Wedding

    Forumindlæg
    Hey. Jeg har læse Teresa's Wedding, men næsten intet forstod jeg. Så vil jeg spørger om, de personer, som har læst den, kunne skrive et (lille) referat om handlingen. Tak på forhånd.
  • Symboler i billede?

    Forumindlæg
    Jeg har dette billed, men kan ikke finde ud af symbolerne i det. Det eneste jeg kan komme på er at marken er så afskåret at det virker meget klaustrofobisk :/ http://www.vggallery.com/painting/p_0495.htm Nogen der kan give hints? Ville være meget dejligt hvis nogen vidste noget :)
  • Opfordring: Upload videregående opgaver

    Forumindlæg
    Hermed bringes en opfordring til alle Studieportalens medlemmer på videregående uddannelser: Upload jeres opgaver, notater og lignende på Graduate.dk (www.graduate.dk) (du kan bruge dit Studieportalen.dk login :) ) God weekend til alle!
  • Atlantis - Beretning hvor menneskene lever under vand

    Forumindlæg
    Ja, som topic... Er der en beretning hvor mennesket levede i atlantis under vandet?
  • Dogmefilm

    Forumindlæg
    Skal finde ud af hvilken effekt de ti bud får for filmene? hvad er målet? Gør dogmereglerne en film sandere? og hvordan måles sandhedsværdien?
  • oplysnignstid konsekvenser

    Forumindlæg
    Hej. Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af, hvilke konsekvenser oplysningstiden havde?
  • Odysseen 1. sang?

    Forumindlæg
    Hvorfor er det sangen bliver startet med en musepåkaldelse?
  • Ville du læse min Opg igennem?

    Forumindlæg
    Hej Nogle det vil være så flinke at læse min opgave igennem..?:) Vil betyde rigtig meget, da det er en eksames opgave..