Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12461 til 12480 af 20688
-
Linjespektrum
ForumindlægHej Jeg skal lave en rapport i fysik omkring grundstofspektre, og skal i den sammenhænd forklarer hvad begrebet linjespektrum betyder, er der nogen som kan hjælpe??? Det ville virkelig hjælpe. På forhånd tak :) Hilsen Anne. -
Alkohol
ForumindlægJeg sidder og er ved at skrive en fysik disposition omkring alkohol. Det vil være super dejligt hvis der er nogen der kan hjælpe med hvordan man lige forklarer destillering af alkohol.... forstår det ikke helt selv.. -
Bølger
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en disposition til fysik. Overskriften er "Bølger og lyd", hvori et af spørgsmålene lyder på hvad sammenhængen mellem udbredelseshastighed, frekvens og bølgelængde er. Nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd! -
Problemformulering til AT!
ForumindlægFagkombination: Dansk/fysik. Jeg har valgt at skrive om opfindelsen af flyvemaskinen og futurisme (derunder Emil Bønnelycke). Er der nogen der har idéer til en problemformulering dertil? -
Kemisk apparatur
ForumindlægVi har fået noget for i fysik vi skal nævne nogle ting i en krydsordopgave og jeg har ingen idé til hvad jeg skal gøre og det har mine venner heller ikke. -
uyftr
Forumindlæghalløøøj alle kaan vi ikke lave en aftale at folk kan skrive nogle gode resultater som der er godt at tage med til eksamen fysik. ?: D -
methanol
ForumindlægHVordan fremstilles methanol? Altså ethnanol kan fremstilles ved at addere vand til ethen, men hvad med methanol.. håber nogen kan svare skal op i fysik/kemi eksamen på tirsdag... -
Elektroner, protoner og neutroner
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er er igang med at lave en opgave i fysik kemi om Atomer, ioner og molekyler. Jeg tænkte på om i ikke ville være søde og forklare lidt om et atoms opbygning? :-) -
gæring HASTERR!!!!
Forumindlæghej alle. nogen der vil hjælpe jeg skal til eksamen imorgen i fysik, og ved ikke helt hvad jeg skal vise af forsøg hvis jeg trækker gæring please er der ikke nogen der vil hjælpe på forhånd taaaak :) -
alkohol
Forumindlæghej jeg ska op til fysik/kemi eksamen imorgen og min lærer har skrevet et forsøg ved alkohol som han har kaldt "fuldstændig forbrænding".. Nogen der ved hvad det går ud på -
Hvordan ser filtrerpapir ud?
ForumindlægJeg skal op i fysik imorgen, jeg er selvfølgelig rigtig nervøs. Og jeg sidder hér og kigger i min mappe. Men der står man skal bruge et filtrerpapir, men hvad er det? Og hvordan ser det ud? HJÆLP, DET ER VIRKELIG VIGTIGT -
Et hurtigt svar..?
ForumindlægHej jeg skal op i fysik C om nogle timer og vil gerne lige vide hvad cencor evt. kunne finde på at sporge om i den anden del af min eksamen. Emnet som jeg har trukket er Faseovergange og Energiomsetning. -
sæbe forsøg. Hjælp!!!!
Forumindlæghej jeg går i 8. klasse og skal til fysik/kemi prøve nu til sommer og jeg kan ikke komme på nogen nemme og hurtige forsøg til over emnet sæbe. jeg har virkelig brug for hjælp!!! -
Udledelse af formler for potentiel energi i tyngdefeltet.
ForumindlægHej, jeg har fået et emne om arbejde og energi til min fysik-B eksameni, hvor jeg bl.a. skal svarer på hvordan man udleder formlem for potentiel energi i tyngdefeltet. Er der nogen, der kan hjælpe? -
kvarker
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i fysik i morgen og blev i tvivl om, hvor kvarker findes. Findes de både i neutronerne og protonerne eller kun i den ene? og hvad med elektronerne? Håber, at der er nogen, der kan hjælpe :) Tak på forhånd. -
Innovation
ForumindlægHej alle, jeg skal snart skrive innovation i dansk og fysik, så ville høre om man skal skrive det i grupper eller alene?? Mine lærer har ikke sagt noget om det endnu så er vildt forvirret om det. -
nogle forsøge om kalk
ForumindlægHej jeg har mundtlig exam i fysik og kemi den næste uge og jeg skal lave nogle forsøge om kalk , hvad for noget forsøge jeg kan lave ????? med forklarelse PLZ tak :;) -
Tidligere eksamenssæt HTX- helst fra 2021,2020 og 2019?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at øve til fysik skriftlig eksamen og leder derfor efter tidligere eksamenssæt. Er der nogle, der har nogle liggende, som de kunne sende? På forhånd tak :) -
EL - PRODUKTION
ForumindlægHeej derude ! jeg skal snart til eksamen i fysik, og undrer mig over hvilke forsøg man kan lave under emnet "El-produktion" og evt hvad man kan snakke om (teori) ??? -
hjælp :)
Forumindlæghej på fredag har jeg fysik og kemi mundtlig exam , så jeg skal lave nogle forsøge om transformation- ensretning og vekselstrøm. hvad for noget forsøge kan jeg lave ??????
