Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12481 til 12500 af 33650
  • Perserkrigene...

    Forumindlæg
    Hej derude, Er der nogle som kan ganske kort hjælpe mig med at forstå hovedpointerne i Perserkrigene og den peloponnesiske krig? Hvorfor startede de? Skyldtes det styreformer eller hvad?? Please hjælp mig..
  • Alexander den store

    Forumindlæg
    Hvilke personer i tiden efter Alexander den store kan man sammenligne ham med og hvorfor?
  • billedanalyse

    Forumindlæg
    hej allesammen Har problemer med billedanslyse og skal op i dansk fsa her den 20. så ville høre hvodan man scorer point når man analyserer et billede, for syntes det virker så meningsløst bare at fortælle hvad man ser på billedet og hvilke farver der er? hjælp... Og forresten nogle der kan fork...
  • Anoreksi

    Forumindlæg
    10 mio. verden over har en spiseforstyrrelse. Hvad kan man gøre ved det problem? - hvad synes DU? Tak, det ville hjælpe mig, hvis du kommer med et kvalificeret svar :)
  • Crime fiction

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen af jer der har haft dette emne (crime fiction) og evt. kan forklare nogle teorier inden for det? Der er nogle teorier indenfor følgende emner, men har desværre ikke nogle særlig gode notater til det: - Crime Fiction – History - American Hard-Boiled Crime Fiction - Noir nogen ...
  • Budskabet fra Skibsdrengens fortælling (Karen Blixen) HASTER!!!

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogle der ved hvad budskabet i Skibsdrengens fortælling er?? Håber I vil hjælpe mig
  • Hvis man dumper ét fag?

    Forumindlæg
    Jeg har læst et sted at alle fag skal være bestået før man kan læse videregående uddannelser, eller er det kun gennemsnittet der gælder?
  • Forskel på Islam nu og i middelalderen

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg håber at nogen har kan hjælpe mig Overskiften er såmænd meget sigende. Jeg vil gerne vide noget om de væsenligste forskelle mellem Islam nu og i middelalderen; gik kvinderne med slør, valfartede man til Mekka var der en anden grundforståelse af visse dele osv.? Jeg ved en del o...
  • Gode tyske udtryk?

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har tysk, og jeg vil gerne blive bedre til at udtrykke, så hvis nogen af jer havde nogle goder udtryk/sætningsindledere jeg kunne bruge i timen (primært til det mundtlige, hvor vi taler om tekster), så måtte I meget gerne skrive dem, for jeg kunne virkelig godt bruge nogle!
  • world trade center

    Forumindlæg
    hej allesammen, jeg skal skrive en stil om world trade center. men er der nogen der kender en hjemmeside, hvor jeg kan se hvad, usa's reaktion var på world trade center. -altså, hvordan usa reagerede på angrebene.. tak.
  • Udvidende univers

    Forumindlæg
    Jeg har læst at der har været givet andre fortolkninger af rødforskydningen end at himmellegemerne bevæger sig væk fra hinanden. Nogle der kender nogle af dem?
  • Hvad mente

    Forumindlæg
    Kant helt pæcist: Ifølge Kant skal en handling være udført af pligt for at have et moralsk indhold. Hvordan argumenterer kant for dette ?
  • Genre Nordkraft

    Forumindlæg
    Hvilken genre vil i sige, bogen 'Nordkraft' er? Jeg tænker mest i banen af drama... Men ved ikk helt
  • Jeg opfylder ikke de faglige mål! :(

    Forumindlæg
    Et af AT målene er: * Du skal kunne vudere fags og faglige metoders muligheder og begrænsninger. Og her er jeg kommet lidt i knibe! Hvad menes, der med at "vudere"? Jeg forklare hvilke metoder og fag jeg har brugt (har samfundsfag og kemi). I samfundsfag har jeg brugt den komparative me...
  • jordens dannelse og til idag

    Forumindlæg
    jeg skal skrive om jordens dannelse og til idag ink. istider og dinosurer tak på forhånd
  • Køn og ligestilling?

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? Tusind tak på forhånd
  • Den barmhjertige samaritaner

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvilken slags tekst den barmhjertige samaritaner er? Er det en myte?
  • Har bruge for hjælp..

    Forumindlæg
    Er der nogen det kan forklar helt præcis hvad et store skriftlige opgave går ud på? Er der et sted hvor man kan læse det??? Jeg ved godt det er et skriftlige opgave, men skal man så op og besvare den eller hvad??
  • Fortolkning og budskab

    Forumindlæg
    Jeg sidder og arbejder med teksten "Løven" af Kim Fupz, og bliver pludselig itvivl om fortolkning og budskan kan være det samme? Håber nogen kan hjælpe mig!
  • En god start

    Forumindlæg
    Er der nogen der ville skrive nogle gode start på en stil. F.eks Vinden hylede gennem natten ....... mest om naturen, vejret dag eller nat... i starten.