Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12481 til 12500 af 40685
-
Abrahamsmyten
ForumindlægNu har jeg ledt i religionsbøger og gennemsøgt internettet. Jeg kan simpelthen ikke finde en hel sammenhængende dansk tekst om Abrahamsmyten. Altså den om Abraham, hans kone Sara, trælkvinden Hagar og sønnerne Ismael og Isak. Altså myten om at disse mennesker ligger grund for at tre religioner: j... -
AT- emne
ForumindlægHej allesammen Som nogle af jer ved, er vores emne i AT Kommunikation - muligheder og begrænsninger. Jeg vil rigtig gerne skrive i Religion c og Historie A eller Dansk A, jeg har dog lidt svært ved at finde et godt og spændende emne. Håber nogle af jer har nogen gode ideer :) Taak på forhånd -
HVilke opgave?!
ForumindlægHej, Jeg sidder lige nu og forbereder mig til min skriftlige eksamen i matematik - delen uden hjælpemidler. Jeg er igang med mig opgavesæt nummer 2 og synes der er nogen af opgaverne der er for svære - tja opgaver jeg ikke havde regnet med at se uden hjælpemidler. Jeg vil derfor høre om der er n... -
Hvad syns du ?
ForumindlægJeg går på 2 g og har fået nogen karaktere forløbende for afsluttende fag og eksamer, så var nysgerrig efter om der nogen som ved jeg kommer videre på 3 år? jeg er dårlige til disse fag jeg har haft indtil videre, det er slet ikke nogen fag j interessere mig for, men j har hellr ik håb om at få... -
DROPPE UD
ForumindlægHEJSAA Jeg er startet på 1.G HTX... Men det ser ud til jeg ikke har interesse for fagene her og gerne vil ud. MIT SPØRGMÅL ER? hvis jeg dropper ud eller bliver sidt ud af HTX nu, kan jeg så helt normalt starte på HF/HHX/STX til næste år? uden problemmer? -
Fravælge tysk i 10.klasse
ForumindlægJeg har valgt at fravælge tysk i 10.klasse, men nu er jeg usikker på om jeg kan komme ind på STX efter 10.klassen. Jeg har haft tysk i 3 år, men jeg vil hellere have nybegynder fransk næste år.. Er det muligt? -
Gennemsnit 7-trin skala(HTX)
ForumindlægNogen der har lavet et regneark til udregning af gennemsnitskarakter for 7-trins skalaen, for HTX elever. Har set dem for stx og hf elever, men intet for HTX elever. Håber der er nogen der kan hjælpe, eller har en anden nem metode til at udregne skidtet på :) på forhånd tak. -
årsprøve i engelsk og (dansk)
ForumindlægHej er der nogen som ved hvor jeg kan finde en liste over tidligere engelsk delprøve 1 stx B opgaver henne så jeg kan øve mig. og hvor kan man fnde nogle tidligere dansk skriftlige opgaver? -
syopsi problemformulering
Forumindlæghej skal skrive en synopsis til eksamen, tænkte på skrive om islam muhemmeds hisorie. i syopsen skal der være problem formulering ind hvad skal det være hvis jeg vælger muhammeds histroe. håber i giver mig gode ider til en problemformulering. eller skriv om indien - buddha kultur men hvad skal ... -
TERROR I IRLAND - ENGELSK!!!
ForumindlægHej. Jeg skal snart til eksamen, og jeg skal aflevere disposition til mundtlig engelsk i morgen. Jeg har om terrorisme i Irland, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige noget om. Nogen der kan hjælpe mig?! -
Mine karakterer - BLÆR DIG!
ForumindlægHej folkens, da jeg har lagt mærke til, at mange 1.g'ere og fremtidige ikke har en idé om, hvordan et eksamensbevis kommer til at se ud, så vil jeg lige liste mine karakterer indtil videre (7 mangler - det er de 3 skriftlige og 4 mundtlige) - når jeg skriver -> så er det, fordi karakteren ... -
Mit grundlæggende spørgsmål
ForumindlægJeg skal spørge visse personer om et grundlæggende spørgsmål, man selv har lavet og har valgt at spørge ind hos Studieportalen. Det kommer her... Findes religion, fordi der er en dybere mening med tilværelsen, eller er religion blot noget, mennesker har opfundet, fordi de har behov for at tro på ... -
HHX gennemsnit
ForumindlægHej, Nogen der ved hvor man kan finde et skema der kan regne HHX karakterer/gennemsnit ud? Altså tilsvarende det skema som "Vange" lagde ud for STX. -
Hjælp med anvendelse af formel
ForumindlægFiguren viser en modeltegning af en drage. To drenge befinder sig 60m fra hinanden i punkterne A og B på jorden. Den ene dreng holder dragen i en snor, der går fra punktet A til punktet C på dragen. Det oplyses, at Vinkel A = 38 grader og Vinkel B = 57 grader a) Bestem Vinkel C og længden a... -
Perspektivering/sammenligning mellem islam og kristendom (protestantisme)
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal op til en Religion C eksamen i morgen, og ville elske nogle gode eksempler på ligheder mellem disse to religioner, specielt omkring etikken. Tænkte at disse to religioner, da de er bygget på det samme grundlag, var gode at perspektivere til hindanden. De fire religioner... -
Arbejdsspørgsmål til vores problemstilling
ForumindlægHej allesammen Mig og min veninde sidder og forbereder os til eksamen i kristendomkundskab og vi beder pænt om hjælp til nogle arbejdspørgsmål. Vores emne er og vores problemstilling er "Har vi brug for religion, og hvorfor er det vigtigt?" Vi har allerede nogle arbejdspørgsmål: Nog... -
karakterer!?
ForumindlægFor det første føler jeg mig røvrendt fordi en fra min klasse som OVERHOVEDET ikek kan sankke tysk har fået 10 som afslu´ttende mdt. karakter, men nok om det.. Jeg har hermed fået afsluttende karakterer (ikek eksamens) og de ser således ud: Kemi mdt. 7 Kemi skft. 7 Tysk mdt. 10 Tysk skrft. 12 Bio... -
VALG AF VALGFAG 2.G
ForumindlægHej Vi går i 2.g, og vi står til at skulle vælge valgfag i dag. Vi er meget i tvivl. Vi ved ikke, om vi skal vælge religion B eller filosofi C. Hvad er nemmest at få god karakter i, og ville det være bedre at tage REL, da det er et B-fag og tæller mere..? Tak på forhånd! vh Jacob og Magnus -
middelalder
ForumindlægHej!Kan I hjælp mig med det her: Hvad var den religion som de folk fra middelalderen havde? Hvad den kristendom, fordi i deres eventyr kan man se at de var religiøse folk. I "Germand Gladensvend" står der at sønnen er blevet døbt, " Født blev han om aften, og kristen de hannem om n... -
Store problemer - Oldtidskundskab
ForumindlægKrise situation - min pc er brudt sammen dagen før eksamen.Sidder i et andet hus, foran en anden pc og skal læse oldtidskundskab, hvilket jeg ikke har fået gjort denne dag.Jeg har ikke tilgang til egne notater, som jeg spenderede gårdsdagen på. 3 års arbejde er væk...Har yderst få notater liggend...
