Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 12541 til 12560 af 35989
-
Dansk A - Selvstudium
ForumindlægHejsa, Jeg har i de sidste år været i gang med at afslutte en HF på flex-ordningen. Det er gået fint nok indtil i år, hvor jeg kun manglede Dansk A og Engelsk B. Jeg fik afsluttet Engelsk B, men kom bagud med Dansk A og fik det aldrig indhentet. Det betød at jeg aldrig fik Dansk A afsluttet. De... -
Bestem V som funktion af r?
ForumindlægOpgaven lyder: En bestemt type af massive metalgenstande fremkommer ved at fjerne en halvkugle i hver ende af en cylinder. Radius i halvkuglerne er lig med cylinderens radius. For en metalgenstand af denne type, hvor overfladen skal være 4dm^2, gælder, at: 2?rh + 4?r^2 og V=?r^2 h-4/3?r^2, h... -
Eksmen 1.g - chance for ingen eksamner?
ForumindlægHej Jeg læste det her: Alle 1g-klasser aflægger normalt én prøve til studentereksamen – eventuelt ingen. Det er Ministeriet for børn og undervisning (UVM), der udtrækker om den enkelte elev skal til prøve – og i givet fald i hvilket fag. Spørgsmål: 1. Vil det sige at de... -
Nogle årskarakter som ikke tæller ??
ForumindlægHey derude Jeg har muligvis et lille problem . Jeg bliver student til sommer , og så mine årskarater på lectio forleden dag . Jeg fik både 12 i eø og idræt men problemet er at de ikke er ført ned til mit eksamens bevis . Muligvis skyldes dette at jeg ikke skal op til eksamen i netop de fag . ... -
Att.: Mr_Fuzzy, please!
ForumindlægTil Mr_Fuzzy.Tusind tak for din hjælp med ”Det ovale portræt”. Der er bare et par enkelte ting i dine notater jeg ikke er 100% med på, vil du please hjælpe mig med at forstå det?Jeg har på fornemmelsen at der er noget jeg ikke helt fatter i det der med rammen. Jeg er godt med på at det er en ramm... -
Essay
ForumindlægJeg synes det er lidt svært, at finde ud af hvad man skal stille op med et engelsk essay. Hvad er det endelig som forventes, hvis man ikke selv skal reflektere, som ved danske essays?Skal man blot genfortælle som ved et summary, eller skal man gå udfra læseren kender teksten og blot analysere den... -
Opgavebesvarelser?
ForumindlægHejsa!!!Ville bare lige høre om der er nogen, som ved om der findes besvarelser af eksamenssæt i biologi A-niveau.På forhånd tak -
Årsprøve tvivlsspørgsmål...
ForumindlægHejVil man ikke oftest komme til årsprøve i tidligere brugte eksamenshæfter. Hvis man f.eks. er gymnasieelev kommer man ikke op i HF eksamenshæfter. (Jeg mener til de skriftlige årsprøver). Så det vil sige når man skal til årsprøve i et fag i år, er det så højest tænkeligt studentereksamenshæfter... -
Q-værdi
ForumindlægI opgavesættet 2004-7-1, opgave to, er der et spørgsmål om at regne et Q-værdi ud. Moderkernen er et Bi-209 atom med atomnummeret 83. Der sker et alpha-henfald, og datterkernen bliver Tl-205, atomnummer 81. Jeg har selv regnet Q-værdien til 5,029*10^-13J. Men jeg er ikke helt sikker om det er rig... -
ln(x)
ForumindlægJeg har en funktion, som skal differentieres: f (x) = ln(x) - 5x2 Jeg ved, at ln(x) hedder 1/x differentieret, ikk'? Jeg får den differentierede funktion til: f ' (x) = 1/x - 10x Kan den forkortes yderligere? -
Mat A netadgang - 28. maj 2015
ForumindlægHej allesammen! Er der andre, som var oppe i mat. A med netadgang den 28. maj 2015? Og hvad synes I om prøvesættet? Jeg synes selv, at det var sværere end sædvanligt - særligt var delprøve 1 træls. -
Roman - synopsis
ForumindlægHey. Hvis i skulle redegøre for en livsstil ud fra en roman, hvad ville i så skrive i synopsen? Ville i skrive hvorledes i gennem personkarakteristik, miljø, osv. er nået frem til en livsstil? Eller ville i bare skrive, at livsstilen i romanen er således ... også til den mundtlige fremlæggelse ... -
fysikB
Forumindlæghej. jeg går i 1g og har fysik C, men vil gerne have det op på B. jeg ved ikke om jeg skal op til fysik til sommer, men hvis jeg skal tæller ens karakter så meget hvis man gerne vil have det op på B og får en anden karakter der??? -
ligevægtens naturlige placering?
ForumindlægJeg sidder og øver til mundtlig kemi b-niveau. Under spørgsmålet ""kemisk ligevægt og Le Chateliers princip" skal jeg bl.a. omtale: - ligevægtens naturlige placering sammenholdt med størrelsen af ligevægtskonstanten. Hvad menes der med dette? Jeg forstår ikke formuleringen.. -
Tysk for at komme ind på HTX?
ForumindlægHey! Jeg har haft tysk i 7 og 8'ende klasse, men droppede ud i 9. klasse. Vil der så ikke være mulighed for at komme ind på HTX for mig? Jeg tager forresten 10. klasse nu her ;) -
vk-regerings politik
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig det her spørgsmål jeg skal Diskutere, i hvor høj grad VK-regeringens udenrigspolitik har øget eller mindsket Danmarks sikkerhed? -
Spansk sætninger, Duffy :)
ForumindlægHej, jeg vil se om jeg ikke kan forstå det med spansk datid. Jeg prøver på at gøre mig parat til gym, som jeg skal starte på til næste år. Jeg tænkte en god måde at skrive i datid på, var at skrive om min juleferieI begyndelsen af juleferien slappede jeg af og lavede næsten intet. Nogle dage derp... -
Tema til Den blomstrende have.
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en analyse over "den blomstrende have" af Naja Marie Aidt, og og mangler at skrive om temaet. har været inde på de forskellige link med hvordan man kan gøre det, men jeg føler ikke jeg får noget ud af det. Så hvis en af jer kan hjælpe mig vil jeg være taknemmelig! -
NATURGEOGRAFI!!
ForumindlægHjælp stinker til dette fag, men ville høre om der var nogle der vidste hvilke spørgsmål man kunne komme op i vedrørende: vand Landskab Kort og infrastruktur Jordskælv og vulkaner klima Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe, for er virkelig lost.! På forhånd tak(: -
energi
ForumindlægHej alle.Jeg har nu set lidt på potentiel energi eller beliggenhedsenergi, det har jeg forstået hvad er. Så der også noget som hedder mekanisk potentiel energi.. Disse 2 typer af energi, minder ret meget om hinanden når jeg læser om dem, hvad er forskellen lige umiddelbart? på forhånd tak.Line :)
